Ik baal zo... alle foto's weg

Afgelopen Dinsdag ging onze nieuwe laptop kapot, nu kregen we hem zo ver aan de praat dat ik in ieder geval even de foto’s naar de externe harde schijf over kon blazen. Toen we de externe harde schijf aan de laptop hingen vroeg de laptop of hij een back up moest maken van de laptop. Mijn vriend zei: ja doe maar dan kan ik daarmee de laptop proberen te maken. Dus op ja geklikt en toen vroeg de laptop: mag nero wijzigingen aanbrengen op uw computer. Mijn vriend zei: ja klik maar op ja. En op dat moment wist die backup ALLES van de externe harde schijf. En dan dus echt alles. Alle foto’s van mijn dochtertje vanaf haar geboorte tot nu… Alles weg… Gelukkig hebben we de foto’s van de eerste 6 maanden op een cdrom staan en de laatste 6 maanden (ze is nu 4,5) staan nog op de laptop maar de rest was dus gewoon weg. We hebben een recovery gedraaid en die heeft wel wat foto’s terug gevonden maar bij lange na nog niet alles. Verschillende verjaardagen niet, emma heeft een periode in het gips gezeten na twee heupoperaties, daar is ook niets van terug te vinden.



Nu loop ik sinds dinsdag echt met zo’n rot gevoel en kan elke keer wel huilen als ik eraan denk dat we al die foto’s kwijt zijn. Wat baal ik nu dat ik nog geen albums gemaakt heb. Ik roep al jaren: ja ik moet er echt eens aan gaan beginnen… Nu kan het niet eens meer. Ik weet wel dat er ergere dingen zijn maar ik voel me nu gewoon echt even heel rot. Het was toch voor emma leuk geweest om die foto’s te hebben later.



Misschien is er iemand die nog wat tips/programma’s heeft om verwijderde foto’s terug te vinden?

Oh lieve Daan, wat erg zeg! :frowning:



Hub heeft veel verstand van computers. Als hij thuiskomt vanmiddag zal ik hem gelijk vragen of hij het gouden idee heeft. :-*

@Judith75 wrote:

Oh lieve Daan, wat erg zeg! :frowning:



Hub heeft veel verstand van computers. Als hij thuiskomt vanmiddag zal ik hem gelijk vragen of hij het gouden idee heeft. :-




Dank je juud :-

je hebt een tool wat je even op Data Recovery moet zoeken,

ook van je fotocamera



even down load . com zoeken



ook voor je geheugenkaartjes ect…



Mits je idd je laptop en kaartjes niet geformarteerd hebt,

alleen bij verwijderen krijg je echt van max 1 jaar terug…





ik heb het ook gehad, maar omdat er foto’s opstonden van een overleden kindje, betaalde ik 150 euro, en heb mijn harddisk via een exper bedrijf laten maken,

80% vd foto’s had ik terug :thumbup:

psje wat je ook kan doen, is je vraag stellen op helpmij.com



daar zitten echt DE NERDS op… :mrgreen:



je hebt ook een prog. get data back…



maar op helpmij. com is super, die hebben mij al een x aantal keer super geholpen :thumbup:



en ruud is ook een wonder op dit gebied volgens mij :thumbup:

Dat is een goede tip. Nooit aan gedacht dat ik dat ook kon toepassen op mijn sd kaartje en camera. thnx!



Al moet ik er een paar honderd euro voor neertellen als ik dan al mijn foto’s weer terug heb dan doe ik dat meteen.

ik zal vanavond even de link zoeken waar ik het heb laten herstellen,

zit wel in brabant, son en breugel…



indien het niet mocht lukken, pb me anders maar, mag geen reclame hier maken…



hoop dat het gaat lukken …



maar via een geheugenkaart kun je echt veel terugkrijgen…



heb je ze anders op een website geplaatst,

kun je ook terug zoeken via

http://web.archive.org/

Wat voor merk is je harde schijf? Je kunt daar informeren en eens op hun website kijken en even bellen. Heb hetzelfde gehad met mn externe harde schijf (gevallen, kapot), en een optie was om hem op te sturen naar het bedrijf en zij konden de foto’s terughalen, maar dit koste wel 900 tot 1000 euro omdat dit in een speciale omgeving (stofvrij oid?) moet geburen. In mijn geval was niet de moeite waard, maar zou eens informeren…



Iig herken ik het rotgevoel :hug:

ooooooh wat erg! ik kan me voorstellen dat je echt ontdaan bent.



ik had afgelopen jaar dat mijn externe schijf doorgebrand was (mijn fout :wall: :wall: ), en ook alles kwijt. Gelukkig zoveel gebackuped dat ik maar paar maanden miste (maat wel ook de eerste weken dat nanos vader hier was…) en daar was ik al kapot van.



Heb je op je werk (of op mans werk) niet toevallig een ict afdeling? Daar heb ik mijn schijf toen ook heen gebracht. (heeft neit geholpen want het was echt helemaal doorgebrand, maar zij hadden wel veel meer kunnen redden dan ik). En anders idd alngs een computerwinkel. Ze vragen veel geld ervoor, maar ik zou er ook best een paar honderd euro voorover hebben om vier jaar foto’s van (mn) je kind terug te krijgen.

(gab die 150, das lang geleden denk ik? Toen ik bij computerzaken was, hadden ze het allemaal over >600 euro)

Fiep,

Ik ben gastouder dus ik heb geen ict afdeling maar mijn vriend heeft het op zijn werk al wel nagevraagd. Die konden wellicht wel wat voor ons betekenen maar dat kon dan pas volgende maand ergens omdat ze nu met weinig personeel zaten ivm de vakantie. Ik heb het liefst dat ik ze gisteren nog terug had dus als het op een andere manier eerder kan dan grijp ik die kans.



Voordeel is misschien wel (of juist niet) dat mijn externe harde schijf niet kapot is maar dat programma heeft dus de foto’s of gewist of er iets overheen geschreven.



Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt dat je precies die foto’s kwijt bent zeg. 600 euro is best veel geld maar ik heb het er inderdaad echt voor over.

Wat erg. Je ergste nachtmerrie :shock: Nou ja, een van de dan…



Ik hoop dat je ze weer terug kunt vinden :hug:

doorbranden of een crach is een verschil,

ligt eraan hoelang ze bezig waren/zijn…



deze doet alles voor phillips, en ook bij branden, heb er super goede ervaringen mee… :thumbup:

Wat erg, zeg… Hopelijk kun je nog meer terughalen. :hug:

oh dat lijkt me zo erg… bij de buren is het ook gebeurd met een soortgelijke manier als bij jullie nu … zij hebben denk ik de helft ongeveer terug weten te krijgen.

Haar man is zelf zo’n nerd :wink: .

En gelukkig hadden opa en oma al wel het 1 en ander af laten drukken en is er nog wel een goeie tijdlijn van de kids… maar toch :frowning: .



Hier hebben we om deze reden 2 externe harde schijven :oops: .

1 bij mijn ouders en 1 bij ons.

Toevallig afgelopen week beide weer geupdate met dat wat op de laptop/ camera stond.



Hoop dat jullie nog een stuk meer foto’s terug zullen krijgen!

Kan nog wel hoor, maar afblijven nu en wegbrengen naar een winkel/bedrijf/kennis etc iemand die er verstand van heeft. Mijn mag is systeembeheerder en hij zei dat dit op te lossen is.

Hier hetzelfde… Mn hardeschijf van me oude laptop is overleden en daardoor deed de laptop het ook niet meer… Dus ik ben alle maandfoto’s van Katie kwijt! Veel staan op Hyves en heb ik die als backup maar bij alle na niet alles maar ik snap hoe je je voelt… Ik had aan een vent gevraagd in de computerzaak en hij zei dat mocht ik alsnog de backup willen hebben, het mij wel 70 euro zou gaan kosten. Maar of het 100% garantie heeft wist hij niet… Voor hetzelfde geldt is er niks meer terug te halen, is het 70 euro voor niks geweest.







Hoop dat je veel foto’s kan terugkrijgen… :hug:

Dank jullie voor alle tips en reacties :-*



We hebben inmiddels 2007 en 2008 volledig terug. Die stonden gelukkig nog op een hele oude pc die we op zolder hebben staan. 2011 is er ook bijna volledig en ook van 2010 heb we een hoop foto’s terug door de recovery. Mis ik alleen volledig 2009 en begin 2010 nog. Er missen dan verder nog wel een hoop losse foto’s maar voor het grootste deel hebben we ze dan.



Ik baal wel dat ik dan precies twee verjaardagen en de gipsperiode mis. We gaan nu alle geheugenkaartjes nog nalopen met een recovery programma. Kijken of we daarmee nog wat terug kunnen halen.



Meer tips zijn altijd welkom natuurlijk.

Hub zegt als volgt:



Op die externe harde schijf moet je niks overschrijven, want dan ben je het echt kwijt. Niet als je het alleen maar gewist hebt.



De vraag is dus: is het alleen gewist? Want dan zijn er wel een paar programmaatjes waarmee je gegevens terug kunt halen.



Ik hoor het wel.

@Judith75 wrote:

Hub zegt als volgt:



Op die externe harde schijf moet je niks overschrijven, want dan ben je het echt kwijt. Niet als je het alleen maar gewist hebt.



De vraag is dus: is het alleen gewist? Want dan zijn er wel een paar programmaatjes waarmee je gegevens terug kunt halen.



Ik hoor het wel.




Tja dat is de vraag een beetje. Ik weet niet wat nero precies gedaan heeft namelijk. Of hij heeft alles eraf gegooid of hij heeft eroverheen geschreven. Ik vermoed dat ik toch maar ga wachten wat ze op ron’s werk kunnen terug vinden.



Ik heb inmiddels van een oud compactflash kaartje foto’s van emma’s tweede verjaardag gevonden :dance: Meer stond er niet op de kaartjes die we in huis hebben.

Dan kunnen ze daar inderdaad even kijken.



Als Nero er overheen heeft geschreven, dan is het echt weg zegt hij.

Ik hoop dat dat niet het geval is. :pray:



Doe voor alle zekerheid in ieder geval niks met die harde schijf.