Mooie boel wel…
Aniek is vorig jaar maart ingeschreven voor de psz, ze kon per september terecht.
Peter hebben we eind maart vorig jaar ook ingeschreven, misschien 3 weken na zijn zusje.
Per 18-10 vorig jaar had hij zo mogen komen, nu is er ineens een wachtlijst van 8 kinderen voor hem.
We vonden hem met net 2 nog te jong, hij sliep ook nog heel veel.
Nu had ik gevraagd of hij kon komen, maar nee, er is nu geen plek, 8 kindjes voor hem en maar 1 plekje vrij voor de zomervakantie.
Dat betekent dus dat we ons maandelijks blauw betalen (65 euro gemiddeld)om Aniek 2 dagdelen naar de psz te laten gaan, we elke maandag en woensdag drama hebben omdat peter ook naar school wil maar niet mag en zo het er nu uitziet gebeurt dat dus ook niet totdat hij gewoon 3 is :shock:
Ik denk er nu over om Aniek er dan ook maar af te halen en een andere dagindeling te zoeken voor beide… bijvoorbeeld 1x per week naar peutergym en 1x per week naar kidzcity om lekker te spelen.
Wat zouden jullie doen? Ik baal hier namelijk erg van.
Waar baseren ze die wachtlijst op dan? Op leeftijd of moest ie gewoon achteraan weer aansluiten omdat je hem er in oktober nog niet op wilde doen. Raar hoor :think:
Ik vind je gedachte eigenlijk wel goed gevonden om Aniek eraf te halen en samen dingen met ze te ondernemen. Tenzij zij het er heel erg naar haar zin heeft. Dan zou ik daar, als ik in jouw schoenen stond, wel moeite mee hebben. Hebben ze op de tijden dat Aniek op de psz zit bij jullie nergens speelochtend, peutergym oid dat je daar met Peter heen kan?
Hier hebben ze op woensdagochtend peuterochtend in het bejaardenhuis, op 2 ochtenden peutergym en een keer een inloopspeelochtend bij de speel-o-theek.
En wat is jouw psz trouwens duur. :shock: Met 2 dagdelen kunnen ze hier voor dat bedrag 3 maanden komen.
ik vind het ook duur, hier gaat de ouderbijdrage op inkomen en aangezien wij bijna 2x modaal verdienen (ook 2x modale woonlasten hebben :roll: ) betalen we de hoofdprijs.
Aniek heeft het best naar haar zin, maar evengoed moet ik haar ook regelmatig zo ongeveer pushen om te gaan.
T is meer dat ze daar 1 vriendinnetje heeft waar ze idolaat van is.
Ik vind het wel heel moeilijk.
Ik denk dat het idd een goed idee is om iets plaatsvervangends te zoeken voor Aniek en Peter. Peutergym/muziek op schoot/ peuterzwemmen er zal vast genoeg te vinden zijn. Je zou Aniek’s vriendinnetje kunnen uitnodigen om thuis mee te spelen als dat een geruststelling voor Aniek is.
Is er overigens geen andere psz in de buurt die een kleinere wachtlijst heeft?
Het eerste wat ik dacht was… :oops: Ojee nog een keer wisselen met Aniek, is dat wel handig? Zoalsje omschrijft is het een gevoelig meiske Er gaat nog veel op haar afkomen de komende maanden en straks na de zomer ook naar de basisschool.
Waarom ga je niet op de tijden van aniek haar psz met Peter zoiets doen als je schreef? Peutergym ofzo. Zwemmen, of speeltoestand.
Liefs Ariel
Omdat het dus echt elke maandag en woensdag drama is…
Peter WIL ook zoooo graag.
Er is geen andere peuterspeelzaal in de omgeving waar ze wel terecht kunnen, het gaat allemaal via dezelfde stichting.
In april gaat er ook nog weer een vakantie vanaf, in mei ook en ws gaan we dan al verhuizen.
Dat betekent dat ze tot de grote schoolvakantie niet meer naar een psz gaat want ik ga niet alles regelen voor een schamele maand.
Na de grote vakantie gaat ze naar school en dan mag Peter toch wel naar de psz in Zwolle (daar is hij al ingeschreven)
Dat vriendinnetje wat ze heeft, tja, hoe sterk blijft dat als wij over een maand of 3 verhuizen?
Ik denk er nu hard over om haar eraf te halen, een 10 ritten kaart te kopen voor kidzcity hier (soort ballorig) en dan gewoon 1 of 2 x in de week lekker een ochtend of middag met ze daar te gaan spelen.
Altijd als we daar zijn spelen ze wel met andere kindjes, ze vinden het geweldig, Peter wat minder, maar die word wel steeds vrijer.
Goed voor de motoriek door al het klimmen enzo en dan ben ik maar 1 tientje duurder uit dan wanneer alleen Aniek naar de psz gaat.
De moeilijkheid zit hem ook gewoon in het feit dat we gaan verhuizen.
Joh, volg gewoon je gevoel, haal Aniek van de psz af en ga lekker wat met beide kids doen. Voor de tijd die je rest waar je nu woont is dat de beste oplossing. :thumbup:
Ik kan me voorstellen dat het elke week 2 keer drama is als je jongste ook op school wil blijven. Hier begint het al een probleem te worden en mijn Aniek moet nog tot eind van het jaar wachten. :roll:
Misschien weer een minder gepast antwoord van mij, maar als Aniek naar de basisschool gaat en Peter staat te gillen dat hij ook wilt dan kan dat toch ook niet? het is natuurlijk erg sneu dat hij nu achterin de lijst geplaatst is, waar ik mezelf ook goed kwaad om zou kunnen maken. Maar het is voor Aniek naruutlijk wel goed als voorbereiding op de basisschool dat ze erheen gaat. Dus ik zou er eens goed over nadenken.
O ja, ik schrijf dit omdat ik een oudere broer heb die niet graag naar school ging. Ik wilde daarintegen erg graag maar was a te jong en b was ik ziek dus toen ik oud genoeg was kon ik maar halve dagen gaan, dus ik moest me zo jong al bij de situatie neerleggen dat het niet ging.
BTW ik betaal 55 euro voor 2 dagdelen en straks geloof ik 65 voor 3 dagdelen als Anne 3 jaar is.
Oke, maar jou ouders konden dat uitleggen. Die kunnen jou vertellen dat je ziek bent en dat dingen niet gaan als bij een ander kind.
Hier is het zo dat Peter heel goed weet dat hij 2,5 is en dat zijn buurjongetje ook zo oud is. Het buurjongetje mag wel, waarom hij dan niet?
De juf op de psz heeft hem ook wel lekker lopen maken, als we maandag ochtend de kinderen brengen heeft ze altijd koffie en dan mag hij even spelen tot 9 uur en dan gaan we allemaal weg.
In die half uurtjes heeft hij wel eens gezegd dat hij ook wilde blijven en dan zei zij… nog even wachten he, volgend jaar mag Peter ook komen spelen als hij een grote jongen is.
Nu is hij dus die grote jongen en is hij 8 plekken opgeschoven op de wachtlijst.
Wat Aniek betreft, ja het is voor haar enerzijds heel goed, maar zoals het er nu uitziet gaan we ws begin of half juni verhuizen. de psz heeft ook nog eens een opzegtermijn van 2 maanden.
Daar maakte ik de opmerking om dat ik dat belachelijk vond gezien ze blijkbaar zo zaten te springen om plekjes. Toen werd er schoorvoetend gezegd dat ze daar ook niet zo streng in waren.
We hebben gewoon zoiets van… per juni verhuizen, per 1 april opzeggen voor 1 mei en dan voor die anderhalve maand tussen opzeggen en verhuizen gewoon lekker met de kids naar de grote speeltuin zoals we kidzcity hier noemen.
Echt meerwaarde heeft een psz ook niet echt hoor, kinderen die van een psz komen hebben veelal een kleine voorsprong die na 3 maanden al niet meer te merken is. Daar hoef ik het dus niet voor te doen.
Verder moeten ze toch beide accepteren dat ze na de verhuizing niet direct “naar school” gaan.
De grote vakantie is in juli/augustus en ik krijg ze echt niet voor een krappe maand in Zwolle op de psz.
We hebben de beslissing genomen, ze gaat er vanaf per 1 mei.
oh enne… hier gaat het om 5 uur per week, maandag van 8.30 tot 11.30 en woensdag van 12 tot 2.
Als alle weken gewoon doorgaan dan is de rekening 72 euro.
vallen er uren af door erkende schoolvakanties dan is het iets minder.
Deze maand was de rekening dus 63 euro :roll: Vind het echt idioot veel.
Zeker gezien wat je ervoor krijgt.
En ze alletwee die dagdeeltjes naar het KDV doen? (wellicht ook enorme wachtlijsten…) Het gaat er daar ook ‘schools’ aan toe en je krijgt nog een vergoeding van het Rijk…