Diegene die ze al eens gehad heeft weet waarschijnlijk wel wat voor bijwerkingen er bij zitten!
Ben al zoveel vezelrijkspul aan het drinken en eten dat ik er gek van wordt!
En het werkt nog niet…,
Ben bijna in staat om de pillen weg te gooien, zoveel pijn heb ik
Heeft er nog iemand tips, die goed helpen?
Of kan ik er iets voor halen?
Dan heb ik echt 10.000x liever een bevalling dan dit!
Bij verstopping gebruik ik Ducolax. Dat is een zetpil die je bij de drogist kan kopen. Dat mag ik iig van mijn huisarts. Ik denk wel dat je het even moet overleggen.
Binnen een half uur zit je op de W.C en je hebt dan niet meteen diaree :mrgreen: :sick:
Ja moet anders straks effe HAP bellen wat ik wel mag kopen en gebruiken eventueel en wat niet.
Ducolax ken ik helemaal niet!
en anders even contact opnemen met je gyn of vk.
heb je het al geprobeerd met een kiwi op nuchtere maag?
Druiven eten helpt bij mij ook goed.
Ja heb al vanalles geprobeerd!
Nu heeft manlief Brinta voor me meegenomen, met extra vezels.
Misschien dat alles in combi een beetje helpt
Roosvicee ferro doet ook heel veel. Het is ontzettend vies maar het heeft niet die vervelende bijwerkingen. Ik moest ook aan de staalpillen maar omdat ik heb beloofd aan de roosvicee ferro te gaan mocht ik dat eerst proberen.
Ja ik ga nu eerst Floradix gebruiken! Kijken of dat ook goed helpt, is ook een natuurlijk ijzersupplement die je in jus of zo kunt drinken!
Ben erg benieuwd…,
lactulose mag je gebruiken tijdens zw bij verharde stoelgang.
en anders als je ferrofumaraat hebt, 2x pd slikken!
ik heb via de huisarts een drankje gekregen tegen de verstopping van ijzertabletten.
En op een natuurlijke manier kun je inderdaad veel fruit eten, sinasappels en kiwis bijv. je kunt er ook flessen vers geperst sap van krijgen bij biv de jumbo.
IK raak daarvan meestal aan de diaree dus als ik verstopt zit drink ik dat ook. en roosvicee laxo.
Ontbijtkoek, veel drinken
@pooh wrote:
lactulose mag je gebruiken tijdens zw bij verharde stoelgang.
en anders als je ferrofumaraat hebt, 2x pd slikken!
Die heb ik indd, en moet daar 3x per dag een tablet van slikken. Alleen me lijf reageerd er dus erg heftig op.
Bij de eerste zwangerschap ook ijzertabletten gehad, maar nooit zo heftig op gereageerd!
Daarom probeer ik nu ook eerst de floradix, en vraag dinsdag bij GYN wel hoe nu verder. Want dit gaat zo echt niet!
Heb echt 2 dagen de pijn weg lopen te puffen onderhand, en zo’n pijn in de buik en onderrug gehad :?
Heb na vandaag dus ook echt het gevoel alsof ik helemaal ben opengescheurd daaro :oops:
Zorg dat je nu eerst je stoelgang weer op gang krijgt!
Eventueel met een microlax klysma.
Start ook met lactulose stroop, 30ml bij het ontbijt.
Ijzer in de floradix is veeel lager dan in de ijzertabletten.
Je hebt vandaag niks geslikt?
Je zou als je weer gaat starten het volgende kunnen doen:
eerst een paar dagen 1 tablet slikken en zodra je merkt dat je daar goed op reageerd verhogen naar 2 pd.
Innemen met jus de orange bevorderd de opname!
Succes want ik weet helaas hoe rot ijzertabletten kunnen zijn
(Ik heb dankzij een complicatie na mn bevalling mn ijzer nog steeds niet goed dus slik met regelmaat ijzer)
Losferron valt beter op de darmen maar ik weet niet zeker of dat bij zwangerschap kan/mag.
@pooh wrote:
Zorg dat je nu eerst je stoelgang weer op gang krijgt!
Eventueel met een microlax klysma.
Start ook met lactulose stroop, 30ml bij het ontbijt.
Ijzer in de floradix is veeel lager dan in de ijzertabletten.
Je hebt vandaag niks geslikt?
Je zou als je weer gaat starten het volgende kunnen doen:
eerst een paar dagen 1 tablet slikken en zodra je merkt dat je daar goed op reageerd verhogen naar 2 pd.
Innemen met jus de orange bevorderd de opname!
Succes want ik weet helaas hoe rot ijzertabletten kunnen zijn
(Ik heb dankzij een complicatie na mn bevalling mn ijzer nog steeds niet goed dus slik met regelmaat ijzer)
Losferron valt beter op de darmen maar ik weet niet zeker of dat bij zwangerschap kan/mag.
Vandaag niks geslikt indd (durf niet echt meer), wel de floradix gedronken in jus.
Kun je dat allemaal gewoon bij de apotheek kopen trouwens, of moet dat op advies van dokter?
Thanx voor de tips alvast!
Microlax en lactulose kun je zo kopen bij de apotheek.
Microlax moet je altijd zelf betalen.
lactulose kun je vergoed krijgen, dus als je een receptje vraagt aan je gyn en hij erop zet: chronisch gebruik.
Anders wordt het niet vergoed!
Wel moet je de lactulose de 1e keer betalen.
Maar sowieso moet je je klachten even bespreken hoor! :-*
succes
als je morgen nog niet naar de wc bent geweest, er is in het weekend altijd een apotheek open!!
enne als je nu aambeien hebt:
curanol zalf met tabletten helpt erg goed.
Voorheen was het zo dat de tabletten alleen op recept gingen en niet bij alle apotheken te halen waren.
Dit is sinds kort veranderd.
Alle apotheken kunnen dit nu bestellen.
En als je iets wilt hebben wat wordt vergoed:
lidocaine vaseline zalf
hey cin heb je al geprobeerd om als je drinkt lauw warm water te drinken dat deed t m bij mij eigenlijk wel
en vooral veeel blijven drinken he!!!
is heel belangrijk!!
x
heb je de HAP nog gebeld ?
Het nadeel van al die vezels is dat je er ook veel bij moet drinken. Anders wordt je ontlasting nog keihard.
Verder sluit ik me aan bij mijn voorgangsters qua adviezen…
Ik heb deze zwangerschap ook erg veel last van verstopte darmen. Al sins het begin. Ik heb hier Movicol voorgeschreven gekregen, kan je vrij halen bij de apoteek en mag genomen worden tijdens de zwngersc hap, je mixt het met wat water en je kan een kuur doen navenant hoe erg je vertopt bent. werkt snel en effectief, is zeer zacht voor de darmen (word ook voorgeschreven aan mensen de net een operatie aan maag of darmen hebben gehad
is een natuurlijk product.
Veel sterkte meid!
Thanx voor de tips!
Drinken doe ik ook wel genoeg, daar ligt het niet aan (neem ik aan).
Vezels eten ook, dus hoopte dat die combi goed zou zijn
Aambeien, tja die heb ik nu ook indd :?
Dinsdag besprek ik met VK wat nu verder te doen hoor!
Ben gisteravond nog naar de wc geweest, je wilt niet weten hoe maar dat terzijde :oops: :roll:
Floradix wat ik nu dus drink, is goed voor je ijzer en bevorderd de steolgang (is een natuurlijk kruidendrankje). Dus misschien dat dat ook wel gaat werken dan!
HAP dus ook niet meer gebeld.
Pff dinsdag veel te bespreken met de VK sinds de vorige keer :shifty:
wat bij mij hielp ook niet verstopt te gaan zitten door de ijzertabletten; juist niet extra vezels gaan eten! omgekeerde wereld dus. gewoon lekker wit brood eten en veel zoetigheid, toen was het bij mij meteen over. ik ga altijd lastig poepen zodra ik extra vezels ga eten nl. succes ermee!