ijzer tekort een probleem??

Ik heb al mijn hele leven een laag hb aan het einde van mijn zwangerschap had ik 5.0 die tabletten die ze standaard voorschrijven is rommel voor je darmen wat ik iedereen aan kan raden is bio ferron daar heb je geen vervelende bijwerkingen van. Het is te koop bij oa kruidvat. Mijn arts heeft het me aangeraden je kan ze altijd slikken zon 5 keer per week is nodig daar zit 225% van de aanbevolen dagelijkse hoevelheid in, aangezien je lichaam maar max 20% opneemt van het totaal aan ijzer dat je binnen krijgt… Deze tabletten bevatten niet alleen ijzer maar ook , Zink, Koper dat breekt namelijk af bij te veel aan ijzer inname. Het is met geen enkele tablet zo dat je na een maand ineens omhoog schiet helaas gaat dat erg gelijdelijk.

Staal tabletten innemen bij je onbijt is niet aan te raden omdat ijzer nog al zwaar op de maag ligt als je nog niets gegeten hebt heb je grote kans dat het er binnen 5 minuten uit komt ( had ik ook een aantal keren)

Nou ik hoop dat mensen wat hebben aan deze informatie :thumbup:

Ik heb Floradix gehad na de bevalling. Smaakte erg smerig maar hielp wel. Nu schijnen ze hier ook tabletjes van te hebben. Mijn ijzer is nu 6.6 en volgens de vk nog goed. Toch wil roosvicee ferro eens proberen. Is dat te drinken???

De ferro roosvice is goed te drinken hoor. Zit oa rozenbottel in… en je mag hem zo sterk maken als je zelf lekker vind. Staat geen richtlijn voor nl…

Ik ga die staaltabletten niet meer 2x per dag innemen… Neem er nu 1tje en alleen smorgens. M’n ontlasting word nu zo hard dat het vervelend word. En in mijn zwangerschapsvit. zit ook ijzer… en ik voel me weer een stuk beter… Vind dus zelf dat er best eentje af kan :slight_smile: . En ga ik me weer minder voelen kan ik er altijd weer 1 bij slikken… maar dat verwacht ik eignelijk niet… Zit weer in een goed en divers eetritme na de vakantie en ik denk dat dat het probleem vooral is geweest… Vreemd land en anders eten dan thuis…