Na de bevalling van mijn HB net op het randje. Ik kreeg dus ijzer tabletten op recept
Maar ik ik zit dus nu goed vestopt en na een ks is het behoorlijk pijnlijk.
Mijn HB was 6,1 kan ik gewoon stoppen? Mijn HA zei dat het lichaam het zelf wel opkrikt alleen duurt het wat langer zonder tabletten.
Of weet iemand wat ik er bij kan nemen als laxeermiddel
@Karin1981 wrote:
Na de bevalling van mijn HB net op het randje. Ik kreeg dus ijzer tabletten op recept
Maar ik ik zit dus nu goed vestopt en na een ks is het behoorlijk pijnlijk.
Mijn HB was 6,1 kan ik gewoon stoppen? Mijn HA zei dat het lichaam het zelf wel opkrikt alleen duurt het wat langer zonder tabletten.
Of weet iemand wat ik er bij kan nemen als laxeermiddel
Ik kan je niet helpen aan een antwoord, maar je helpt mij wel ergens mee!
Omdat ik steeds zo moe was heb ik zo’n (dure) fles Floradix gekocht. Dat gebruik ik sinds woensdag en ik kan mij dus niet herinneren wanneer ik voor het laatst “kon”… Ik denk dat dat nu al minimaal een week terug is.
Heel vervelend en in jouw situatie lijkt het me helemaal vreselijk en ontzettend pijnlijk !
Floradix houd ook de ontlasting tegen.
weet je wat bij mij nu heel goed helpt, neem ik sinds een week.
smorgens een schaal met Yoghurt met zemelen erin. en iets suiker, ik vind het lekker en kan bijna elke dag naar toilet.
@knollie1 wrote:
Floradix houd ook de ontlasting tegen.
weet je wat bij mij nu heel goed helpt, neem ik sinds een week.
smorgens een schaal met Yoghurt met zemelen erin. en iets suiker, ik vind het lekker en kan bijna elke dag naar toilet.
Zie je nou, dat is ook rot!
Ik hoor veel om me heen dat zwangeren en net bevallen en bv-mama’s dit advies krijgen om te drinken.
Maar je hoort er dan niet bij dat het stopt…
ik kreeg ook dat advies toendertijd.
maar toen bleek dat ik er ook niet van naar de wc kon.
gelijk weer mee gestopt.
Soms heb je het gewoon nodig en de bijwerkingen zijn nu eenmaal dat het verstopt. Goed drinken, veel vezels gebruiken en goed bewegen. Ik heb regelmatig bloedarmoede en ook na de bevalling heb ik heel lang iets moeten gebruiken omdat ik veel bloed was verloren. Als je even googled kun je veel dingen vinden waar extra vezels in zitten. Ik at na de bevalling yoghurt met muesli en heb gelijk naar grof volkoren brood gevraagd.
Vezels houden het vocht in je darmen vast waardoor de ontlasting minder hard wordt
movicolon zakjes halen bij de huisarts… Heb ik ook gebruikt in combinatie met borstvoeding…
Dat mag ook gewoon samen…
grts patricia
movicolon mag samen met ijzertabletten
word in het huis ook gegeven waar ik in werk
maar zou eerst kijken of het kan lukken met heel veel drinken en zemelen te eten goede rauwe groente die veel vezels en vocht bevatten
kan je hierna alsnog movicolon proberen
Er zijn mini klisma’s die je (volgens mij zonder recept) bij de apotheek kan halen. Zo leeg je in ieder geval wat er nu dwars zit.
Verder, magnesiumtabletten om de ontlasting vervolgens zacht te houden. volgens mij is dat op recept. Werkte bij mij prima toen ik tijdens de zwangerschap last had van verstoppingen.
Wat ook helpt is 's morgens op lege maag 2 kiwi’s eten…
Extra vezels, zoals fruit en volkoren producten en dan ook iets meer vocht drinken erbij.
Ik ontbijt altijd met brintapap met een eetlepel gebroken lijnzaad erdoor en sindsdien geen problemen met mijn ontlasting.
Mocht je er echt last van hebben, dan kun je via de huisarts ook een recept krijgen voor Movicolon of Lactulose.
@babylover wrote:
movicolon zakjes halen bij de huisarts… Heb ik ook gebruikt in combinatie met borstvoeding…
Dat mag ook gewoon samen…
Klopt! Ik kreeg ook ijzertabletten tijdens mijn vorige zwangerschap voorgeschreven door de gyn. En meteen een recept voor Movicolon erbij. Dat ging prima :thumbup:
Hier toendertijd kreeg ik ijzertabletten en inderdaad gelijk een drankje erbij om de ontlasting zacht te houden :sick: . Weet alleen niet meer welke :think: . Dus kan prima samen.
Drankje/stroop is Lactulose, zakjes poeder die je met water moet aanmaken is vaak Movicolon.
Heb je geen lactulosesiroop erbij gekregen? Ik kreeg bij Noelle ook ijzertabletten na de bevalling maar wel een fles lactulose erbij, super spul is dat! Misschien even aan je huisarts vragen of hij iets voor kan schrijven.
lactulose is ‘vrij’ verkrijgbaar bij de apotheek! Kost 3, 11 ofzo en werkt als een trein :mrgreen:
gewoon in huis halen, als je opgestopt ben, even 10 of 20 ml nemen, gebruik het voor de meiden, met name Sarah, die houdt het op en dan wordt het te hard. Heb het toen op recept gekregen maar die lactulose was op en de vrije verkrijgbare niet dus toen die zelf gekocht.
Lieve dames mag ik even adviseren de movicolon, lactulose en klysma;s echt als laatste te gebruiken dit maakt je darmen namelijk alleen maar lui.
Tenzij iom of op recept van de ha.
Probeer eerst de nauturlijke wegen.
Ja ijzer stopt de stoelgang, even als codeïne of valuimachtige pijnstilling, tips voordat je bovenstaande gaat proberen;
- minimaal 2 liter drinken
- in de ochtend een groot glas lauw water drinken.
- plakje ontbijkoek
- goed fruit, sinasappel, kiwi, appels, druiven
- bakje yogurt met gebroken lijnzaad (werkt heel goed)
Mocht dit allemaal niet helpen en je krijgt er echt last van vraag dan je huisarts of apotheek, maar niet op voorhand aan de movicolon als je dit kunt voorkomen, door bijvoorbeeld meer te drinken op een dag, een extra stuk fruit te nemen.
Succes, het wel een lastig probleem (herkenbaar ook nog)
ik moest tijdens mijn zwangerschap ijzertabletjes slikken, maar omdat ik dus geen zin had in harde ontlasting slikte ik ze dus wel 2x daags, maar zodra ik merkte dat de ontlasting minder ging, ging ik over op 1x per dag en soms gewoon even een dagje (of 2) niet.
Dat werkte voor mij heel goed, hb ging goed omhoog en ik had nergens last van :thumbup: