Ik ben vandaag met Sara op het CB geweest en hier werd me verteld dat ik haar vanaf 4 maanden ijzer druppels moet geven. Dat adviseren ze alle babys, net zoals vitamine K en D.
Ik vind het wel vreemd, want volgens mij adviseren ze dat in Nederland niet of wel?
Zijn er hier ouders die ijzer aan hun baby (moeten) geven?
Shalom
Nou heb bij ons niets over gehoord hoor.
Nooit van gehoord :think:
weet wel dat kleine kinderen meer ijzer nodig hebben dan volwassenen, maar neem aan dat dat in bv en fv verwerkt zit.
Heb daa ook nog nooit van gehoord.
hoi,
Echt nog nooit van gehoord, vind het wel raar dat ze dat zomaar aan alle baby s adviseren.
Onze baby had idd ijzertekort, maar dat was gebleken uit bloedonderzoek, hij moest toen wel ijzerkuur krijgen.
Dus is het naar mijn idee echt niet voor alle baby’s bedoeld.
Groetjes van mij
Ik heb dit advies nog nooit gehoord…
Ik zou haar niet zomaar ijzer geven. IJzer stopt heel erg en dat kan erg naar zijn voor zo’n hummeltje. Ik heb er helaas ervaring mee…
Zolang een bloedtest niet heeft uitgewezen dat ze ijzer nodig heeft, zou ik het haar niet geven. Geef dan wat vaker groente en fruit waar ijzer inzit.
Heb er ook nog nooit van gehoord.
Wat voor een voeding geef je? Bij BV is extra ijzer niet standaard nodig. En mocht je flesvoeding geven, kijk dan eens op de verpakking of er ijzer inzit. Bij ons (ik woon ook niet in NL) zie ik er altijd opstaan dat het met ijzer versterkt is. Ik zie dat je in Israel woont, misschien dat de voeding daar anders is?
Maar nogmaals, heb er nog nooit van gehoord dat je ijzerdruppels moet geven. Vraag het anders even aan je CB of aan de HA waarom dat zou moeten.