Mark en ik zijn in oktober 10 jaar getrouwd en ik wil iets speciaals doen.
2 jaar geleden zijn we de lente in NY geweest en daar zijn we echt wel verliefd geworden. Het plan was dus om daar weer naar toe te gaan, dit keer in de herfst.
Maar nu viel mijn oog op IJsland. En daar word ik ondanks de kou toch wel warm van. Wie is daar wel eens geweest???
Ben er zelf nooit geweest, maar een hele goede vriendin van mij komt daar meerdere keren per jaar en als ik die foto’s dan zie dan denk ik maar 1 ding wauw!!!
Zij huren dan altijd een auto en zien de mooiste plekjes. Eten is er wel heel erg duur.
Ja, wij zitten er ook aan te denken zelf te gaan rijden Gismolo, ik ga van de week eens goed uitzoeken hoe en wat. Er is ook een mooie rondreis had ik gezien, daar zie je wel heel veel in korte tijd.
IJsland is prachtig! Nou hou ik erg van natuur en die is gewoon enorm indrukwekkend daar. Een rondreis is zeker aan te raden. Ik heb het destijds met de bus gedaan omdat dat goedkoper was (10 jaar geleden geloof ik al weer).
Let wel op het seizoen waarin je wilt gaan. IJsland ligt behoorlijk noordelijk en kan in de herfst al gauw winters aandoen. Ook is het binnenland eigenlijk alleen in de zomer bereikbaar vanwege sneeuw en passen waar je niet meer over kan/mag.
het is een prachtig, ongerept land. Het is goed te doen tot in augustus, daarna is het ook erg leuk, maar dan moet je wel wat zelfredzamer zijn ;-). ik ben er geweest met een vriendin in november, we konden toen ongeveer driekwart rond rijden in onze toyota yaris. we overnachtten in jeugdherbergen. we hebben heel veel van het eiland gezien, zwarte lavastranden, we hebben gewandeld en daarna gebadderd in een warme lagoon. we hebben prachtig noorderlicht gezien, en heel aardige mensen ontmoet.
Echter, ik zou de zomer aanraden, en een auto met vierwielaandrijving, dat rijdt een stuk comfortabeler en er is meer open. maar verder een fantastische ervaring!
Bedankt voor de antwoorden.
Vooral door het laatste antwoord zetten we hem even in de wacht voor eventueel het voorjaar 2013-2014 en gaan we waarschijnlijk toch naar NY…
Ook niet verkeerd