ijsjes en hoeveelheid avondvoeding

Mijn zoontje van 8 maanden keek het Festini ijsje uit mijn hand vandaag. Ik (tjsa nu al verwenenn :oops:) gaf hem een likje en hij vond het heerlijk. Vraagje: mag hij wel al dit soort waterijs. Ik weet dat softijs en bolletjesijs beter is pas na 1 jaar, maar waterijs?

Vraagje 2: Mijn zoontje kan echt meer op dan 1 potje voor 8 maanden, mag ik hem meer geven of wordt hij dan te dik?

Bedankt, gr estelle

Geen idee of ze het al mogen maar Lotte krijgt hier altijd wel een paar likjes van een waterijsje en zelfs heel af en toen van een softijsje of milkshake. Het is echt dan zo’n klein beetje maar ze vindt het prachtig :mrgreen:



Ik denk dat het komt omdat het zo koud is, alles een beetje verdoofd en dan volgt het smaakje, hihi.



Wat betreft de potjes, Lotte eet gewoon 1 potje of een bordje met de pot mee. Ze heeft daar ook voldoende aan. Wel eet ze over de hele dag als een kleine bouwvakker, vooral fruit :drool: .

Krijgt hij na het eten ook nog een toetje? Zoniet, dan zou ik dat gaan toevoegen aan de avondmaaltijd. Lekker biogarde roer met geprakte banaan, of gewoon wat yoghurt of eventueel een danoontje met opvolgmelk, stuk fruit doet het hier ook altijd goed. En water drinken voor en tijdens het eten…

Je zou ook zelf ijsjes kunnen maken met suikervrije siroop (roosvicee) en water of vruchtensap of vruchtenyoghurt. Die doe je in van die speciale plastic houdertjes om ijsjes mee te maken.

@Miepel wrote:

Je zou ook zelf ijsjes kunnen maken met suikervrije siroop (roosvicee) en water of vruchtensap of vruchtenyoghurt. Die doe je in van die speciale plastic houdertjes om ijsjes mee te maken.


Dat is een goeie! Herinner ik mij nog van vroeger!

Ga van de week eens kijken! :thumbup:

Goed idee! Maar die Festini ijsjes zijn ook nog wel enigszins “gezond” toch??

@estellebutter wrote:

Goed idee! Maar die Festini ijsjes zijn ook nog wel enigszins “gezond” toch??


Zit bomvol met suiker, dat geef ik in ieder geval niet aan een baby :slight_smile:

@Mellie wrote:

@estellebutter wrote:
Goed idee! Maar die Festini ijsjes zijn ook nog wel enigszins “gezond” toch??


Zit bomvol met suiker, dat geef ik in ieder geval niet aan een baby :slight_smile:




Daar sluit ik me bij aan.



Liefs Moirah

hier heb ik zelf ijsjes gemaakt met het warme weer van gepureerd fruit! zaaaalig vond ze het (ondanks een megagesmeer :mrgreen: ) maar dat is ook altijd een optie he…



gewoon van die dingen halen bij de blokker ofzo fruit pureren en in de vriezer ermee!

Als hij 8 maanden is zou ik hem gewoon 1 potje van 8 maanden geven, als je hem meer geeft raakt hij daar aan gewent en dan wil hij altijd meer…op den duur zal hij dan wel te dik worden denk ik…

ze zeggen “grote eters worden gemaakt”

En ik ben het hier wel mee eens…ik kijk ook naar mezelf…hoe meer ik eet hoe zwaarder ik word… :mrgreen:

Een ijsje zou ik niet zo snel geven omdat daar heeeeeeel veeeeeeeel suikers ingaan maar een zelfgemaakte van yoghurt en diksap kan volgens mij geen kwaad…

en als je zelf fruitijsjes maakt geef je die gewoon ter vervanging van de fruithap hihihihi