IJsblokzakjes

Geinspireerd door de vriezerlades van Kaatjes en Affie en de hoge prijs die Affies man vraagt voor een beetje bv :shock: ben ik toch maar weer aan het kolven geslagen voor een gevulde vriezerla.

Nu kolf ik niet gelijk erg veel en wil ik de beetjes in ijsblokzakjes bewaren maar er staat me bij dat niet alle zakjes geschikt zijn doordat ze stoffen afscheiden in de melk.

Wie weet welke zakjes geschikt zijn?

er was hier laatst iemand met een goede tip… Wie??

Ik heb een hekel aan ijsblokjeszakjes. Dan wil je de blokjes eruit halen en dan springen de blokjes melk allemaal over de vloer :twisted:

Ik ook :roll:

Maar ik kan zo snel niets anders verzinnen om de kleine beetjes in te vriezen. Die Aventbakjes zijn anders niet aan te slepen…

Diepvrieszakje in het bekertje hangen en er later uithalen?

Zodat je het bekertje wel weer kan gebruiken?

he dat is ook een goeie tip! k vind dat gesmeer met die ijsblokzakjes ookniet alles!!

Vorige week was ik in duitsland en daar verkochten ze ijsblokzakjes bij de lidl. ipv blokjes waren het dunne stoffjes van zon 5 centimeter als ze bevroren zijn, maar het handigst is, dat je met een beetje trekken aan de zak links en rechts, alle ijsblokjes in een keer los laten en je dus een zakje hebt met allemaal losse ijsblok staafjes. Geen geknoei meer met uitduwen van blokjes. Ik had ze nl. ook door heel de keuken liggen behalve in het flesje.

Dus… Houd de aanbiedingen van de lidl in de gaten, of ze, ze binnenkort ook hier in het assortiment hebben, aangezien het een tijdelijk artikel was.

@lydia wrote:

Da’s een goeie! Volgens mij werkt dat wel. Gaan we proberen.

@mamalena wrote:

@lydia wrote:

Ik heb dat ook gedaan maar het zakje ging wat indeuken, in de melk (ja, niet echt duidelijk i know haha) maar als het dan bevroren was en ik het later wou ontdooien, haalde ik die melkklont zeg maar uit het zakje, maar omdat het zakje tussen de melk was gaan zitten bleven er stukjes plastic in hangen.

Wat ik vaak doe is toch AVENT via bekertjes, maar dan kolf ik, zet het in koelkast en wat ik later weer kolf zet ik er naast en na een poosje gooi ik het bij elkaar als het dezelfde temperatuur is! Maar wel van één dag steeds bij elkaar!

Succes!

Ik had er nog niet van gehoord dat niet alle ijsblokjeszakjes geschikt waren :shock: Ik gebruik gewoon alle merken door elkaar heen. Zou het echt kwaad kunnen? Als je ijsblokjes maakt eet/drink je die toch ook op?

Uit de dure van Toppits kan je makkelijk de blokjes losmaken vind ik. De invulopening is alleen wel klein, maar daar is met een trechtertje (bv. van een afgeknipte speen… thanks Babylover!) wel een oplossing voor te vinden.

Of toch die VIA bekertjes, die zijn ook niet zo duur, maar ik vind ze te groot voor kleine hoeveelheden melk.

Ik gebruik de ijsblokjeszakjes van het merk perfect, het huismerk van de Dekamarkt. Ik vind het goed werken en het neemt minder ruimte in dan bakjes of flesjes.

Ik heb ondertussen ook al een kleine lade ermee volliggen :mrgreen:

@Fryskefaam wrote:

@mamalena wrote:
@lydia wrote:

Ik heb dat ook gedaan maar het zakje ging wat indeuken, in de melk (ja, niet echt duidelijk i know haha) maar als het dan bevroren was en ik het later wou ontdooien, haalde ik die melkklont zeg maar uit het zakje, maar omdat het zakje tussen de melk was gaan zitten bleven er stukjes plastic in hangen.
Fryskefaam, je bent duidelijk hoor :slight_smile:

Je kunt het zakje melk ontdooien in een glas oid, dan zorgt het glas voor de vorm en heb je geen last van de plooien.

Ik hoef toch ook niet de bevroren klont uit dat zakje te halen?! Eerste laten ontdooien in het zakje en dan overhevelen in een flesje lijkt me veel handiger. En als je van die echte diepvrieszakjes neemt blijft er toch geen plastic tussen zitten? Die zijn behoorlijk dik en stevig, dus dat gebeurd niet zo snel lijkt me…Kan me vergissen natuurlijk.