ijs aan de binnenkant van je ramen thuis

Vanmorgen schrok ik me rot!

Normaal is er behoorlijk veel condens in mijn huis,

Alleen nu waren het gewoon ijspegeltjes aan mijn ramen!

En in het kozijn lag heel wat ijs.

Ik heb nogal wat ellende met mijn woningstichting.

Ik heb een allergische astma gekregen sinds ik in mijn huis ben komen wonen. Ik heb ontzettend last van huisstofmijt terwijl mijn huis stofvrij is,

Maar het is niet schimmelvrij want wij wonen in een erg vochtige huis.

Ze hebben een vochtmeting geplaats en het zat er in de slaapkamer 4% boven en toen kwamen ze mij iets aansmeren van 1800 euro zou kosten.

Kan ik echt niet betalen hoor!

Ze willen ook geen extra ventilatie plaatsen of dubbelglas voor zorg voor mijn gezondheid.

Want dat zou heel wat schelen met de vocht.

Sinds dien slapen wij met de raam open en nog zit er condens overal op de ramen.

Maar sinds het vriest hou ik de raam mooi dicht.

Maar nu zit er zelfs ijs aan de binnenkant van de ramen.

We kunnen ook niet met de kachel aanslapen want wij hebben een gaskachel die aangesloten staat met onze cv.

Maar die gaskachel geeft een bepaalde stof vrij die samen met het vocht je een verschrikkelijke hoofdpijn geeft maar erger heb je als je hebt geslapen met de kachel aan…

Tjah en de slaapkamer verwarmt nog niet eens goed want niks is hier goed geisoleerd want er komt zelfs wind door de muren en ramen…

Als je hier een kaars voor een dichte raam zet waait ie bijna uit…

Wat moet ik hier nou mee…

Alvast bedankt voor de antwoorden…

(volgens mij heb ik de tekst best wel chaotisch samen gevat) :oops:

ehm tja wat moet je ermee… allereerst nogmaals aan proberen te kloppen bij je woningbouw en als zij geen gehoor geven kijken voor een andere woning?

Maar ja voor je daar over het algemeen voor in aanmerking komt :roll: dan ben je een paar winters verder.

Als student woonde ik in een vlak na de oorlog snel gebouwd en dus niet geisoleerde woning. Daar hingen in de winter ook de ijspegels aan de ramen… wat nou ijsbloemen…

Enige wat hielp was idd de verwarming aanhouden, maar ja dat was een gewone CV ketel.

is een huurderscommissie niet iets waar je ff kan aankloppen ?

of hoe heet dat :think: :think:

voor nu heb ik niet echt een oplossing sorrie

wil je veel succes wensen.

:hug: :-*

En daarin wonen jullie met een kind? :o

Wat zielig meid, ik zou daar al lang weg zijn gegaan!

Waarom kijken jullie niet voor iets anders? :hug:

Je gaskachel die een stof vormt waar je hoofdpijn van krijgt??? Klinkt mij in de oren als koolmonoxide! Door wie worden je kachels onderhouden? Laat ze eens een meting doen!

En idd toch weer aankloppen bij je woningbouw als het zo erg is.

Ik had trouwens vroeger op mijn slaapkamer ook ijs aan de binnenkant hoor als het buiten vroor, idd door de condens. Dus dat is op zich niet zo erg, alleen zijn de meeste mensen dat niet meer gewend. Maar jullie huis klinkt wel als een bouwval.

Maar meid, laat die kachels nameten!!! Want CO is een moordenaar!

Flink blijven klagen bij de woningstichting, tot ze ziek van je worden dat je huis niet goed geisoleerd is en dat je last hebt van je gezondheid, je zal een doktersverklaring moeten hebben,…maar schimmel is zoiezo al reden dat ze er iets aan moeten doen want ook dit is gevaarlijk voor de gezondheid.

Ik heb ook in zo’n huis gewoond,een koophuis…een jaar volgehouden en ook last van astma door de vocht daar…en ijspegels in de winter aan de binnenkant…snel het huis verkocht…want niks helpt idd…succes met alles,het is niet leuk… :hug:

mijn eerste gedachte is contact op nemen met de juro-foon of met de rechtswinkel.

wie weet kunnen deze iets voor je betekenen?

Even een vraag: Moet je heel vaak je ramen zemen en is je water dan zwart?

Ik heb dat namelijk ooit gehad en ik dacht dat het van het roken kwam. Dat was dus niet zo; er lekte koolmonoxide!

Je hoort/leest wel eens dat er mensen aan overleden zijn en dat is dan heel snel gegaan, vaak in hun slaap. Je hebt echter ook een langzame koolmonoxide vergiftiging en daar kun je behoorlijk ziek van worden.

Even een quote van Wikipedia:

De symptomen van koolmonoxidevergiftiging zijn hoofdpijn, misselijkheid, duizeligheid en vermoeidheid. Wanneer langer blootgesteld, wordt dit gevolgd door bewusteloosheid en ten slotte de dood door zuurstofgebrek in de hersenen. De symptomen worden vaak niet herkend. Door koolmonoxide vergiftigde personen en dieren vallen ongemerkt in slaap, en overlijden als de blootstelling voortduurt. Slachtoffers van koolmonoxidevergiftiging hebben een rode blos op het gezicht.

Jaarlijks vallen er in Nederland en België doden door koolmonoxidevergiftiging. Vaak is de oorzaak een verstopt ventilatiekanaal, bijvoorbeeld door een vogel- of wespennest. Overdag is er meestal voldoende ventilatie, maar wanneer 's nachts alle deuren gesloten zijn en alle bewoners slapen bestaat het gevaar dat ze in hun slaap vergiftigd worden en overlijden.

Ik ben er toen achter gekomen tijdens een brandveiligheidsinstructie van mijn werk en ik dank nog steeds God op mijn blote knieën voor dat! (Serieus!)
Eenmaal thuis gekomen uit mijn werk heb ik de gaskachel uitgezet en een onderhoudsbedrijf gebeld. Helaas was het in januari en heel koud en konden ze pas na een paar dagen komen, maar dan maar een paar dagen onder mijn dekbed op de bank.
Toen bleek dat mijn kachel niet goed aangesloten was op de schoorsteen en er dus afvalgassen gewoon mijn kamer in kwamen. De muren zagen zwart! (Och, als ik er nog aan terug denk, brrr)
De kachel is goed aangesloten en helemaal schoongemaakt en mijn klachten verdwenen als sneeuw voor de zon.

Meid, laat alsjeblieft je kachel zo snel nakijken! Het heeft mij toen niet zo heel veel gekost, maar niets is zoveel waard als een mensenleven, laat staan drie!

Bedankt voor jullie reacties,

Jullie hebben mij veel ideeen gegeven.

Zij hadden laatst bij mij de kachel voor onderhoud laten nakijken.

Maar er is niks aan de hand.

Ook heb ik een koolstofmonioxide alarm.

De onderhoudsman zei tegen mij dat het een combinatatie is tussen de gas die de kachel afgeeft en het vochtige huis waardoor je hoofdpijn krijgt.

Ook is er laatst een vochtmeting geplaats.

Waaruit is gekomen dat er in mijn slaapkamer er 4 % boven de norm zit,

Toen probeerde zij mij iets aan te smeren via een bedrijf van hun mijn huis te laten nakijken om te kijken of het bouwkundig is.

Toen ik dat heb afgewezen heb ik me kalm gehouden en kon ik geen stappen meer ondernemen omdat ze dat als optie hebben gegeven.

Maar ik vind ijs aan de binnenkant van mijn huis niks om te negeren.

Nu belde ik gister en toen had de opzichter ineens doorgegeven dat de vochtpercentage in mijn huis gewoon als norm is. :shock:

Wat moet ik nu doen???

Hoe kan er nou zo erg veel condens zitten terwijl ik elke dag ventileer?!

Snachts houden wij geen raam meer open hoor met deze kou en sneeuw!

Maar de condens is zooo erg!

De woningbouw heeft deze woningen eind november in een plan om te slopen gezet dus er word geen groot onderhoud meer verricht zoals een extra ventilatie of isolatie, wat ook nodig is voor mijn gezondheid.

Ook geven de huisartsen geen verklaringen meer sinds begin dit jaar.

Ik ben bezig met urgentie maar de woningbouw heeft die vrouw van de gemeente allerlei dingen wijsgemaakt dat ze de woning gaan opknappen en de vochtprobleem gaan oplossen… niet dus…

ga het maar gerechtelijk aanpakken hoor.

want als ik reageer op een andere woning dan ben ik nog lang niet aan de beurt.

Plus het feit dat onze gezondheid er achteruit door gaat…

iig bedankt

je hebt toch zoiets als een ombudsman voor huurders ??

huurderscommissie ??

tjek daar eens , binnen een dag heb je niets voor elkaar maar klop daar eens aan , hoogst waarschijnlijk kunnen ze jou een heuleboel tips en rechten vertellen die je nog niet weet tov de woningbouw.