Iets tegen droge hoest bij dreumes van 13 mnd?

Het was alweer bijna een maand geleden dus Niels is weer ziek. :?

Hij heeft flinke koorts, snipverkouden en een hele nare droge hoest, hij blaft echt. Hierdoor houdt hij zichzelf enorm uit zijn slaap, terwijl hij dat nu juist zo nodig heeft.

Ik heb al Tussikind van VSM in huis maar dat is homeopatisch en eerlijk gezegd geloof ik daar niet zo in, het helpt tot nu toe ook niets.

Is er niet iets anders wat wel geschikt is voor zulke jonge kinderen? Volgens de HA assistente is dit het enige voor zijn leeftijd…

THIJMSIROOP hebben wij hier altijd in huis.

Mijn dochter heeft het rs-virus gehad, en alles zat werkelijk helemaal vast. En dit werd aangeraden door de huisarts en het ziekenhuis.

Tis trouwens ook suikervrij.

hier gebruik ik bisolvon elixer

bij vastzittende hoest en taai slijm

mag gebruikt worden vanaf 1 jaar 3x per dag 2.5 tot 5 ml

Tijmsiroop smeert de keel lekker :thumbup:

Tijmsiroop idd. Lekker ook nog :wink:

Bisolvon is zoals je zelf al zegt voor een vastzittende hoest, dus niet voor een droge hoest.

Thijmsiroop verzacht inderdaad de keel, het legt er een laagje in, vandaar dat het vooral word gebruikt bij keelpijn omdat de kleintjes nog geen keelpastilles kunnen en mogen eten/zuigen.

Verder lost het ietwat slijm op, dus daar heb je in principe ook niets aan, dan is de Tussikind van VSM nog beter.

Wij adviseren die in principe ook het eerst, dit is de enige siroop voor beide hoesten, veel ouders kunnen niet altijd ontdekken met welk type hoest ze te maken hebben.

In principe is dit inderdaad de enige hoestdrank die op deze leeftijd gebruikt mag worden bij een droge/prikkelhoest.

De meeste drankjes en tabletjes beginnen vanaf 2 jaar.

Het enige andere dat er is, zijn zetpillen van Balsoclase. Deze zijn er vanaf 1 jaar, en vanaf 3 jaar.

Ik heb ventolin gekregen. Hier ook een blafhoest en het lijkt op een droge hoest, maar volgens de ha hebben kids bijna nooit een prikkelhoest, maar juist een vastzittende hoest en dat klinkt hetzelfde. Doordat ze het slijm niet kwijt kunnen blijven ze hoesten en dat irriteert de luchtwegen weer.

Ik heb nu ventolin gekregen en daardoor hoesten ze makkelijker het slijm los en is het hoesten ook minder geworden. Na twee weken drie keer twee pufjes per dag is het hoesten bijna helemaal weg.

En verder geen verwarming aan op de slaapkamer en vochtig houden. Droge lucht irriteert de luchtwegen ook.

En zoutoplossing in de neus kan ook geen kwaad. Hiermee voorkom je bacterieengroei in de neus (die weer via de keel naar beneden zakken).

Sterkte ermee.

Vervelend dat je mannetje zo ziek is… Hou je hem goed in de gaten ivm de mexciaanse griep???

Hier ook een ventje gehad die erg veel hoesten heb ook ventolin gekregen van de huisarts… Dat was eigenlijk het enige wat hield… Tijmsiroop hebbenw e hier ook gebruikt maar hielp neit echt omdat het alleen maar verzacht!

Sterkte met het mannetje