Iets te hoge suiker tijdens zwangerschap??

Bij de ‘standaard’ controle test was mijn waarde net boven het toegelaten(150 ipv max 140…vraag me niet wat precies want ik ken er verder niet veel van! :oops: )

Nu moest ik een uitgebreide suikertest hebben!

Vorige vrijdag 1/2 dag ziekenhuis en vandaag kreeg ik te horen dat 1 van de 4 waarden er net boven zat!



Ik heb dus geen zwangerschapsdiabetis maar een alvleesklier die door de zwangerschapshormonen af en toe toch wat moeite heeft met het juist verwerken…van de suiker!(dit was de uitleg aan de telefoon van de vroedvrouw) Ze raadt aan om eenmalig een dietist te raadplegen om samen te kijken voor een 1800 kcaloriën ‘dieet’ en tips naar voedingsmiddelen toe! Het zou geen invloed hebben op de bevalling of op de baby en mij na de geboorte!



Iemand die dit ook heeft(gehad) en zijn jullie naar een dietist geweest??

Zie er wat tegenop!! weet eigenlijk wel min of meer wat ‘gezond’ is en wat niet maar is het in dit geval specifieker? hadden jullie er iets aan?



Ik ben nu bijna 29 weken en 7 kg aangekomen, de baby lag bij 22 weken ± 1 week achter op schema…



graag wat ervaringen hierrond :-*

Hoi, ik was verder dan jij toen mijn suiker te hoog werd. 2 weken extra gelet dmv voedingstips van de VK maar dat hielp niet :? (Ik at de hele zwangerschap al gezond ivm overgewicht van mijzelf)

Toch 2x bij een diëtiste geweest en dat werkte uiteidelijk wel!

Mijn suiker zakte toch tot netjes binnen de normen :dance:



Het is niet speciaal WAT je allemaal wel/niet mag, maar wat erg belangrijk is, is hoe vaak je e.a. eet en hoe je je koolhydraten verdeeld.

Ik zou dus zeker gaan!

hai hai



hier ook net over de waardes heen en last van hypos en met dieetiste dieet gaat het goed en netjes waardes zijn gezakt al heb ik nog wel de hypos zeker als ik zondig dus wel moet ik goed opletten



hier lipe kleine met 30 weken 1 week voor en de beentjes 3 weken voor

hey natascha

wat voel je dan precies bij die hypo’s!

Ik merk eigenlijk helemaal niets… ik had één van de 4 waarden bij de uitgebreide suikertest die wat ‘gestoord’ was zeiden ze maar verder voel ik nergens iets van. Bij de vorige echo(±21 weken) liep de beeb ±1 weekje achter, ben benieuwd binnen een weekje?!

Ben momenteel gewoon wat aan het opletten met de voeding en ga die echo afwachten! (ben al eerder bij bodystyling geweest met voedingsadvies dus weet al wel wat…)

Moest de beeb nu plots zo groeien of wat dan ook dan ga ik toch maar even naar een diëtiste!

Maar in tussentijd weet ik niet of het effect heeft want er is verder geen controle meer naar de waarden…

ik krijg hartkloppingen , ga enorm zweten word benauwd en draaierig verder heb ik extreem veel dorst dat is nu iets minder maar als ik zondig is dat gelijk het eerste wat ik merk is de dorst .



ik heb wel een speciaal dieet gehad voor zwangerschaps suiker en ik ben echt onwijs blij dat het helpt want het kan echt allemaal erger



veel succes gr natas

:think: hmmm nu ik dit zo lees…



heb ook steeds zo’n erge dorst,hartkloppingen ook

misschien toch maar laten checken ook op suiker