Iets speciaals voor mijn overleden nichtje...

Zoals sommigen al wel gelezen hebben is mijn nichtje op 39 jarige leeftijd eigenlijk best wel plotseling overleden aan kanker.

Wij hebben vrijdag de begrafenis en ik wilde eigenlijk wel iets speciaals doen voor de kids.

Ze heeft zelf 3 kinderen van 7 en 10…mijn kids gaan ook mee en die van mijn andere nichtje (haar zus) gaan ook mee.

Ik zat te denken om ms witte ballonnen voor alle kinderen mee te nemen zodat ze die op kunnen laten, maar weet eigenlijk niet zo goed of het wel gepast is om zoiets te doen en of er ms iets anders is wat ook fijn is.

Ms input van jullie of het gepast is en wat dan fijn is voor de kids…

Ik vind het een erg mooi gebaar!

:hug:

Voor jullie

ik vind het ook een mooi gebaar :slight_smile:

veel sterkte

Als eerste gecondoleerd en heel veel sterkte.

Vorig jaar is mijn beste vriendin ook op 39 jarige leeftijd overleden, haar begrafenis was best strak ‘gepland’ en zat vol met mensen die iets wilden zeggen en doen.

De witte ballonnen vind ik een heel mooi gebaar maar ik zou wel even overleggen met haar man/ouders om te voorkomen dat er op de dag zelf geen aandacht voor kan zijn.

Bij mijn vriendin hebben de kinderen de kist beschilderd, zij kwamen samen met papa en de kist de kerk binnen. Tijdens de dienst hebben de kinderen van hun beider klassen gezongen, op de begraafplaats hadden ze allebei een bloem voor mama.

wat vreselijk, gecondoleerd.

Ik vind de ballonnen een mooi idee, volgens mij wordt het ook wel vaker gedaan met begravenissen. Op wellicht 's avonds zo’n vuurballon, weet ff niet hoe je het noemt, je steekt er echt een lontje in aan, ziet er heel mooi uit.

Ik heb zelf toen iemand heel dichtbij overleed toen ik klein was een knuffeltje gekregen van mijn oma, dat heeft me toen veel steun gegeven.

De begrafenis word gewoon intiem gedaan, dus alleen de naaste familie en verder niemand.

Op de rouwkaart stond ook al dat ze van kleuren houdt en haar ouders hebben mij ook al verteld dat het gewoon losjes is en niet strak in zwart en ook geen koffietafel met cake.

Wij gaan allemaal wit gekleed omdat de kist en de bloemen ook wit zijn/worden…vandaar dat ik ook voor witte ballonnen zou gaan.

Ik zou het in ieder geval wel even overleggen, het idee is leuk.

Sterkte met het verlies van je nicht! :hug:

Sterkte met dit verdrietige verlies.

Vreselijk!

Ik vind het een mooi idee.

Wel zou ik het van te voren even overleggen met haar man en haar kindjes.

Ze zijn oud genoeg om mee te denken wat ze fijn vinden om voor mama te doen.

mijn kiinderen en de oom-zeggers van mijn man hebben handjes op de kist gedrukt.

Hen heeft het toen goed gedaan om er op die manier mee bezig te zijn.

gecondoleerd…

ballonnen wordt heel vaak gedaan… vind het zelf ook een heel mooi gebaar.

je kunt ipv witte ook rose ballonnen doen.

of bv de eigen kinderen rose balonnen en de rest wit of net andersom.

wat een vreselijk verlies.

veel sterkte

:kaars:

witte ballonnen worden vaker gedaan en zijn erg mooi

(evt met een kaartje met persoonlijke boodschap eraan)

bellen blazen kan ook

handjes met verf op de kist of van papier uitgeknipt en dan een krans maken om de kist (handjes van zetten aan elkaar met splitpennen)

er is heel veel mogelijk. een uitvaartverzorger kan je daar meer over vertellen. ook op internet zijn veel ideeën te vinden.

doe het vooral in overleg met je zwager en de kinderen zelf.

en leg wat je doet vast met foto’s en/of film

vooral voor de kinderen kan het erg waardevol zijn om dit later terug te kunnen kijken.

sterkte met alles!

:kaars:

Gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst.

Mooi gebaar met ballonnen.

Gecondoleerd :kaars:

Ik vind het een mooi gebaar en zeker niet omgepast. Maar net zoals de rest zegt, zou ik het wel even overleggen. M.n. of er nog een momentje vrij is om de ballonen op te laten. Het kost niet veel tijd, maar het is wel fijn als er wat aandacht voor is.