iets met liga banaan ?

HOE maak ik dat ene hapje

ik weet toch niet meer hoe dat heet?

er zat liga in sinasappelsap en banaan en nog iets ???volgens mij maar ik weet het niet meer precies

gewoon een fruithapje kun je maken met liga banaan appel en sinaasappelsap…Anders een rondneuzen op keukenkikker…

Inderdaad appel, banaan, persappelsien en liga! :thumbup: :drool: :drool:

ik maak het hapje als volgt:

1 kiwi

1 peer

1 banaan

1 appel



Met de staafmixer pureren en verdelen over bakjes, die gaan dus de diepvries in. Elke morgen haal ik er eentje uit en leg er een halve liga op. Zodra het hapje ontdooit is, is de liga “gesmolten”. En anders heb ik van Bieke een tip, in een diepvrieszakje en met een bierflesje of deegroller er overheen, gaat super.

Als het nog te zuur is, doe ik er nog een drupje roosvice op.



En smullen maar. Mijn ventje vindt het heerlijk!!!

Geef jij al kiwi dan?? of is dit voor je oudere kindje…

Kiwi lijkt me nogal heftig voor een kindje van 4 maanden…Schijnt erg allergeen te werken dan…heb ik begrepen hoor…



Maar je liga op het hapje leggen is een heel slim idee… dan prakt het lekker weg…

Tigo heeft gisteren voor het eerst dat mengsel gegeten en hij heeft voor zover ik gemerkt heb geen krampjes gehad. Wel is hij iets verkouden en drinkt zijn flessen niet leeg. Maar dat heeft volgens mij niets met het fruithapje te maken.



Hij krijgt het natuurlijk niet puur. Die kleine kiwi zit gemengd met 1 appel, 1 banaan en 1 peer.

Ik wist overigens niet dat kiwi bij zulke kleintjes niet mocht, nooit bij nagedacht, oeps!!!

oke bedankt hij eet het wel maar trekt er toch een zuur gezicht bij :lol: :lol:

een iets groter drupje roosvice dan?!

wat een goed idee om de liga op het fruithapje te leggen :slight_smile:

ik maak ook altijd meerdere fruithapjes om in te vriezen