Vanavond gaan we voor het eerst sinds onze dochter geboren is stappen. De kindjes gaan aan het einde van de middag naar opa en oma, dus met eten zijn we samen.
Nu wilde ik daar iets leuks van maken met 3 gangen ofzo. Voorafje, “het gewone eten” en dan eventueel een toetje. Niets moeilijks, maar wel wat anders dan normaal.
Zelf dacht ik aan:
carpaccio
biefje met gebakken champignons en ui met daarbij aardappeltjes en salade of boontjes.
Wie heeft er een leuker en lekkerder idee? Het moet wel makkelijk zijn. Ik heb geen zin in lang kokkerellen. Ik doe aan de lijn, dus het liefste niets met vette sausjes etc.
tja waar houden jullie beiden van. stampot, pasta, rijst? Vienetta na? Bowl maken vooraf?
Aardappelblokjes maken, kruidenzakje kopen die erover heen en in de oven, erg lekker.
of aardappeltjes met rozemarijn, hele kip in de oven, groente erbij.
Lekkere rollade maken.
tja waar houden jullie van?
Ik heb mijn post een beetje aangepast Caris :oops: :mrgreen:
schoonmoeder doet boontjes altijd met kleine stukjes worst (geloof cervelaatworst ofzo) erdoor. Erg lekker!
En dan dus aardappelblokjes uit de oven. Je hebt een erg lekkere kruidenmix voor aardappels bij de supermarkt. Of ff zo’n zak kopen waar je aardappels in doet met de kruiden, schudden en dan in de oven :drool:
boontjes koken en dan een rolletje ontbijtspek erom en dan in de oven
Ik ben eruit!
Vooraf: carpaccio
Daarna: biefstuk met champignon en ui en de rolletjes met spek en boontjes. Met daarbij de aardappeltjes van Caris
Toetje: Vienetta
Wat ben ik toch snel geholpen.
Makkelijke tips blijven uiteraard altijd welkom
@sopje wrote:
boontjes koken en dan een rolletje ontbijtspek erom en dan in de oven
:drool:
Lekker!
Varkenshaasje met rozemarijn erin gestoken is ook erg lekker.
Bij de Appie hebben zo ook lekkere kipschotels met pesto en pijnboompitjes. Die zet je in de oven en klaar is kees.
Kaarsje aan, wijntje erbij.
Mm…dat moeten we hier ook maar weer eens gaan doen

Ik zou het lekker Romantisch maken :inlove:
Vooraf een mascapone soep, met een toefje creme freche
Soep kun je heerlijk kant en klaar kopen bij de appie van unox
Pasta met zalm uit de oven, spinazie, wat groente,
en rucola sla,
gedroogde tomaatjes, pesto, stokbroodje met kruidenboter.
En gewoon witte saus over de pasta.
Heerlijk met een zoet gekoeld wit wijntje
en als toetje verse fruit, klein bolletje ijs,
is ook licht, en zit je niet tjok vol voor de rest van de avond.
en het is echt heel simpel,
ben er ong altijd 30 min mee bezig…
Leuk wat kaarsjes opsteken, en jullie avond is super :thumbup:
Veel plezier alvast…
@cees77 wrote:
Ik ben eruit!
Vooraf: carpaccio
Daarna: biefstuk met champignon en ui en de rolletjes met spek en boontjes. Met daarbij de aardappeltjes van Caris
Toetje: Vienetta
Wat ben ik toch snel geholpen.
Makkelijke tips blijven uiteraard altijd welkom![]()
Lekker lekker eetsmakelijk!

ik krijg hongerrrrr whahahaha…
maarre Cees klinkt erg lekker meissie!!!
Hier vanavond ook biefstuk
Die Vienetta klinkt zalig, mijn fav. ijs op ben&jerry’s na…oh en wat mis ik die nu ik lijn hihihi…
gaat goedkomen vanavond…leuk joh!!
Natascha jij bracht me op het idee vanmorgen
Het is trouwens geen vienetta geworden, maar witte chocolademousse met aardbeitjes en gecrunchte chocolade voor erbij :drool:
oeeeeeeeee klinkt ook lekker…
hahaha fijn dat ik voor inspiratie heb kunnen zorgen :lol: :lol:
heerlijk gegeten dus cees! Top! Hoe vond manlief het?
Het was heel lekker en gezellig. Hub had al gedacht dat ik zou zeggen om ergens te gaan eten. Maar dit was zeker zo leuk en praktisch :inlove:
Ik deed alleen vanmorgen de koelkast open en zag de parmezaanse kaas liggen die over de carpaccio moest :doh:
Maar zeker voor herhaling vatbaar :thumbup:
Maar parmazaan is ook heeerlijk op een stokbroodje. Lekker hammetje erbij op en dan in de oven…
Als ik eens uitgebreid, maar niet té moeilijk wil koken, maak ik filet mignon. Lekker varkensvlees met champignon roomsaus. Dan lekkere aardappelkoekjes en een fijne salade. Of we zetten de bakplaat op de salontafel, lekkere gourmetschotel erbij en dan een filmpje er bij aan. Heerlijk! :inlove: