Iemand enig idee wat voor leuks er te doen is in de buurt van Breda of Den Bosch? Pretparkachtig iets, speeltuin, … Geschikt voor een peuter van bijna 3 en een baby van 2 maanden. (De Tongelreep - ligt wel niet in die buurt, maar goed - lijkt me bv. erg leuk, maar niet geschikt voor een kleine baby.)
de efteling…
Daar vind ik J. nog wat te jong voor. Niet zo zeer met wat er te doen is, maar vooral door de drukte en de lange wachttijden overal…
En ik weet dat er genoeg mensen het wel doen met hun peuter…maar ik zie het niet zo zitten om een uur (of langer) met een jengelende (of erger) peuter in een rij te staan… J. is niet echt een kind van wachten.
Dippiedoe
of
Edit beheer: commerciële links verwijderd.
Maar wat kan er geschikt zijn voor een baby van 2 maanden?!
@Nienke123 wrote:
Daar vind ik J. nog wat te jong voor.Niet zo zeer met wat er te doen is, maar vooral door de drukte en de lange wachttijden overal…
En ik weet dat er genoeg mensen het wel doen met hun peuter…maar ik zie het niet zo zitten om een uur (of langer) met een jengelende (of erger) peuter in een rij te staan… J. is niet echt een kind van wachten.![]()
Ga je in een weekeind of in school vakanties? Anders kan het (waar je ook heen wilt) best enorm meevallen met die wacht rijen.
Beekse Bergen?
Vincent’s Tekenlokaal?
Textielmuseum?
Oliemeulen?
@mamalena wrote:
Maar wat kan er geschikt zijn voor een baby van 2 maanden?!
Het gaat me er meer om dat het niet iets moet zijn wat totaal niet geschikt is voor haar. Daarmee bedoel ik dat ik een dag zwembad voor een baby van 2 maanden niet geschikt vind. In bv. iets als de Efteling kan zij gewoon in de kinderwagen liggen en slapen.
@mandy_d.: We gaan op een vrijdag buiten de schoolvakanties. Maar ook in een rij van een half uur ga ik haar niet keer op keer bezig kunnen houden… :silenced:
@Isabel Sofie: Dippie Doe lijkt me leuk!

@Han B: Beekse Bergens is leuk! Zijn we alleen niet al te lang geleden nog geweest…maar J. vindt het vast niet erg om nog eens te gaan. :mrgreen: Gaat op het lijstje.

Als iemand nog andere ideeën heeft, dan zijn die nog steeds welkom!

't kwekkeltje, of wil je echt naar een parkachtigiets?
@femmie wrote:
't kwekkeltje, of wil je echt naar een parkachtigiets?
Nee, zo iets is ook prima.

Afstand speelt ook wel een beetje een rol, want we moeten aan het eind van de dag wel weer terug naar huis rijden.

't Kwekkeltje is een heerlijk plekje. Al kan het er erg druk zijn… En ik blijf het een wonder vinden dat dit gratis is. (Al is er voor kinderen niks leuker dan aan het einde van de rit een muntje in de paddestoel te doen.)
Hemelrijk / Billy Bird in Volkel Is mss ook een idee?
Kinderpretland in weert, lekker binnen en buiten spelen en ook apart gedeelte voor de allerkleinsten.
Avonturenland Den Bosch
Aardbeienhof in GEmert
De Hooiberg in Bladel (favoriet bij onze kinderen)
Kienehoef in St oedenrode (en dan pannenkoeken eten bij Pan en Cook!)
Eh even denken wat ik nog meer weet!
(je ziet, ik ben meer thuis in oost brabant! :mrgreen: )
Hullie in Uden.
Ik ga verhuizen…wat een boel leuke dingen. :mrgreen:
(Met name al die leuke buitenspeeltuinen en dingen…binnenspeeltuinen heb je hier ook wel, maar ik ken maar één echt leuke buitenspeeltuin hier.)
@Nienke123 wrote:
:lol:
Heb het hier ook goed naar m'n zin moet ik zeggen.
@mamalena wrote:
@Nienke123 wrote:Ik ga verhuizen…wat een boel leuke dingen. :mrgreen:
:lol:
Heb het hier ook goed naar m'n zin moet ik zeggen.
Ik ook! :thumbup:
Ik had nog ergens een lijstje… Misschien kun je daar ook iets mee (staat beetje veel op :mrgreen: ) Succes!
speeltuinestafette
Aardbeienhof Gemert
Hemelrijk Volkel
Hooiberg Bladel
Dierentuin Duisburg (?)
Safaripark Beekse Bergen Hilvarenbeek
Speelland Beekse Bergen Hilvarenbeek
Efteling Kaatsheuvel
Kinderspeelland Weert (binnen en buiten)
Toverland Sevenum
Klein zwitserland (venlo)
Klimbim waalre
De splinter Eindhoven
Speeltuin oerle
Kabouterdorp veldhoven zeelst
Genneper watermolen, heemkunde tuin, kabouterspeurtocht
Oisterwijk bos paaltjes volgen (natuur monumenten)
Hullie gullie nistelrode? (aan a50)
Nono’s land leende
trollenland Deurne (binnenspeeltuin, oordopjes dus meenemen ? )
Lolland Tilburg (idem)
speeltuin de Kievit, Nuenen
1,2,3, Heesbeen, Eindhoven
museum de Groene Poort, Boxtel
Papegaaienpark, Oerle
Loonse en Drunense duinen: picknick en zandschepjes, ballen o.i.d. meenemen
sprookjesbos/-park in Valkenburg
Camping de paal hier in bergeijk heeft een giga geweldig groot fantastische biebelebontse berg: een enorm oppervlakte met zand: zandbergen, huisjes, een piratenschip, een springkussen en een aantal pompen zodat je de combi zand en water krijgt.
Zwembad Oss, een zwembad met een behoorlijk groot waterspeelgedeelte voor kleine kinderen. Ik bedoel dan een ondiep bad of helemaal zonder water op de grond, met speeldingen met water.
Splesj in Hoeven.
kempervennen valkenswaard Aqua Mundo
(familiereastaurant) klauterwoud Oisterwijk
Terras/speeltuin de waterput oisterwijk
roestelberg heeft leuk terras met enorme berg zand ernaast Restaurant De Roestelberg Roestelbergseweg 2 5171 RL Kaatsheuvel
Fresco’s ijs Hilvarenbeek Hilvarenbeek Kokkestraat 4
hier op de koffie Kunnen J en P heerlijk spelen en ik kan ff met je kletsen en D-tje knuffelen :lol:
joepie in Breda
Vossenberg in Tilburg
ehhhh idd BeekseBergen
Dippiedoe (vind ik super… kan je rustig op een terrasje zitten, J lekker spelen… en D kan slapen, en je zit zelf lekker toe te kijken hoe J plezier maakt (of doet mee als D een dutje doet
Hooiberg in Bladel (vind ik leuker dan vossenberg)
Oliemeulen in Tilburg
Ik denk ff verder
@Nienke123 wrote:
En waar gaat de verhuizing naar toe? Dan kunnen we wat gerichter meedenken :)
Ik ga niet verhuizen, dat was als grapje ivm alle leuke dingen die genoemd werden.
@Chantal: Als ik bij jou op de koffie kom, kan ik de taart ook wel bij jou ophalen. :mrgreen: (Is trouwens best een keer leuk.
Maar ik denk dat mijn man het minder leuk vindt - die wil ik namelijk meesleuren om de taart te gaan halen. En wil er dan eigenlijk gelijk een leuk dagje aan vast knopen.)