iets lekkers van broccoli maken!

Ik heb een broccoli liggen , maar heb even geen zin in sonja vananvond, wat kan ik voor lekkers van die broccoli maken?



LIefs Mariska

Hollands pannetje :drool: moet je alleen wel even naar de winkel om zo’n doosje te halen :wink:

Kaas erover en dan in de oven.

In stukjes meekoken met penne pasta, spekjes uitbakken en/of kipfilet en dan met pakje boursin hele zwikkie door elkaar mengen!



Maar is idd nogal géén Sonja :mrgreen:

Mijn man zou zeggen…in de vuilnisbak mikken, het beste recept voor brocolli!



Ik zelf vind het rauw erg lekker, met een dipje van zure room en bieslook. (Of half zure room half magere yoghurt, zodat Sonja niet helemaal van haar plint af dondert!)



Zolang je het maar niet te lang kookt!

Bloemkool/ Broccoli taart met noten, geitenkaas en honing !!!

:drool: :drool: :drool:

@oessie wrote:

Ik heb een broccoli liggen , maar heb even geen zin in sonja vananvond, wat kan ik voor lekkers van die broccoli maken?



LIefs Mariska




Even koken, uitlekken op (roomboter) bladerdeeg, kaas erover en op 180 graden 20 min in de oven…

brocollieroosjes koken.



in olie wat ui, knoflook, tomaten en oregan bakken. dan door de uitgelekte brocolli roeren . in een overschaal doen, kaas erover. 10 minuutjes in de oven :drool:

Rijst koken, kip smoren in Boursin, rijst met kip mengen met een blikje kippenragout, onder in een ovenschaal. Broccoli 10 min. koken en er overheen. Hier overheen plakjes chedderkaas. 20 min. in de oven op 160 graden ongeveer.



Helemaaaaaaal niet volgen Sonja maar wel erg lekker!!!

Ik denk dat we volgende week de hele week broccoli eten! :drool: :drool: :drool:

@Ellen69 wrote:

Bloemkool/ Broccoli taart met noten, geitenkaas en honing !!!

:drool: :drool: :drool:




Receptje? Klinkt erg lekker namelijk!

krijg nu al trek in broccoli als ik dit allemaal zo lees!

@Tamma wrote:

@Ellen69 wrote:
Bloemkool/ Broccoli taart met noten, geitenkaas en honing !!!

:drool: :drool: :drool:




Receptje? Klinkt erg lekker namelijk!




ong. 7 plakjes hartige taartdeeg

1/2 bloemkool,

broccoli, (1 stronk)

snufje zout en peper,

150 gr zachte geitenkaas

2 eetl. honing

4 eieren,

1 pakje monchou Pan & Oven (vloeibare roomkaas 2 ons),

1 zakje amandelschaafsel ,

eventueel ook hele amandelen of andere noten

olie

springvorm doorsnede ca 25 cm



Oven voorverwarmen op 200 gr celsius

Plakjes deeg op aanrecht uitspreiden en in ca 10 min laten ontdooien. Bloemkool en Broccoli schoonmaken, in kleine roosjes verdelen en wassen. Roosjes in ruim water met zout in 3-5 minuten beetgaar koken, in vergiet goed laten uitlekken & droogdeppen.



Bereidingswijze

Vorm invetten, met deeg bekleden, met vork gaatjes in bodem prikken.

(Eventueel laagje maizena erop zodat de bodem niet zo zacht wordt)

Bloemkool en Broccoliroosjes over bodem verdelen. Geitenkaas erover verdelen. Helft van de noten en de honing erover verdelen.

In kom eieren loskloppen met monchou, mespunt zout en peper. Eiermengsel in taartvorm schenken.

Taart in miden van oven in ca 20 min. bakken. Amandel erover strooien en nog ca 10 Ã 15 min. goudbruin bakken.



Smullen maar !!!

@Nefarious wrote:

Mijn man zou zeggen…in de vuilnisbak mikken, het beste recept voor brocolli!




:lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen:

mene nemen van Conimex Cashew Chicken…ipv de peultjes gooi je er kleine roosje broccoli bij…



ooohhh zo lekker!!!



cashew chicken is kip in sojasaus en broccoli met noedels…

@Ellen69 wrote:

@Tamma wrote:
@Ellen69 wrote:
Bloemkool/ Broccoli taart met noten, geitenkaas en honing !!!

:drool: :drool: :drool:




Receptje? Klinkt erg lekker namelijk!




ong. 7 plakjes hartige taartdeeg

1/2 bloemkool,

broccoli, (1 stronk)

snufje zout en peper,

150 gr zachte geitenkaas

2 eetl. honing

4 eieren,

1 pakje monchou Pan & Oven (vloeibare roomkaas 2 ons),

1 zakje amandelschaafsel ,

eventueel ook hele amandelen of andere noten

olie

springvorm doorsnede ca 25 cm



Oven voorverwarmen op 200 gr celsius

Plakjes deeg op aanrecht uitspreiden en in ca 10 min laten ontdooien. Bloemkool en Broccoli schoonmaken, in kleine roosjes verdelen en wassen. Roosjes in ruim water met zout in 3-5 minuten beetgaar koken, in vergiet goed laten uitlekken & droogdeppen.



Bereidingswijze

Vorm invetten, met deeg bekleden, met vork gaatjes in bodem prikken.

(Eventueel laagje maizena erop zodat de bodem niet zo zacht wordt)

Bloemkool en Broccoliroosjes over bodem verdelen. Geitenkaas erover verdelen. Helft van de noten en de honing erover verdelen.

In kom eieren loskloppen met monchou, mespunt zout en peper. Eiermengsel in taartvorm schenken.

Taart in miden van oven in ca 20 min. bakken. Amandel erover strooien en nog ca 10 Ã 15 min. goudbruin bakken.



Smullen maar !!!




Dank je! Ga ik echt uitproberen