Ik ben al een aantal dagen wat draaierig en misselijk. Ik denk dat het een ijzertekort is aangezien ik dat in mijn vorige zwangerschap ook had.
Toen dronk ik Roosvicee Ferro en ik weet dat ik daar eerst wel kotsmisselijk van werd maar dat het uiteindelijk hielp tegen het draaierige gevoel.
Is er inmiddels niet iets anders op de markt wat ook helpt en minder vies is?
Floradix is ook niet echt lekker, maar door wat sap misschien?
Het kan je wel helpen met je ijzertekort!
@Anita-1982 wrote:
Floradix is ook niet echt lekker, maar door wat sap misschien?
Het kan je wel helpen met je ijzertekort!
Waar kan ik dat halen?
Waarom laat je niet eerst even je ijzergehalte prikken? Mss heb je wel een lage bloeddruk oid en drink je voor niks dat viezige Floradix :sick: :silenced:
Als het nou wel je ijzer is, Floradix kan je bij de drogist kopen, het schijnt ook in tabletvorm verkrijgbaar te zijn, maar hier niet, alleen het drankje.
@peter&caren wrote:
Waarom laat je niet eerst even je ijzergehalte prikken? Mss heb je wel een lage bloeddruk oid en drink je voor niks dat viezige Floradix :sick: :silenced:
Als het nou wel je ijzer is, Floradix kan je bij de drogist kopen, het schijnt ook in tabletvorm verkrijgbaar te zijn, maar hier niet, alleen het drankje.
Ijzergehalte is een tijdje geleden geprikt en was toen al onder de 7.0. Mijn bloeddruk is idd ook aan de lage kant (90/45).
Daar is volgens mij weinig aan te doen, behalve af en toe wat zoute dingen toch?
Tabletvorm lijkt mij trouwens ideaal!!! Ik ga eens even informeren. Thanks! :thumbup:
Ja je antwoord heb je al.
Ik weet alleen van de drank.
Hopelijk kom je snel aan de tabletten en ben je van je “klachten” af. :-*
Arme Hanneke,
Die roosvice is ook zo smerig… is net of je spijkers aan het drinken bent!! Hopenlijk vindt je iets wat wel helpt (en niet al te vies is).
Ik gooide de ferro door sinaasappelsap en vond het dan zelfs wel lekker.
@Matsjo wrote:
Tabletvorm lijkt mij trouwens ideaal!!! Ik ga eens even informeren. Thanks! :thumbup:
Die tabletten had onze apotheek te koop, maar ze liggen ook gewoon bij de etos in het schap.
Hoi,
Ik had ook floradix, ik deed het in de sinaasappelsap, daardoor werdt de opname volgens de kraamverzorgende ook nog eens versterkt!
en zo proef je het niet echt
gr mel
Ik deed floradix door wat vruchtensap en vond het toen niet vies…
Maar nog makkelijker is de tabletvorm ervan :thumbup:
Gedroogde abrikozen eten en dan niet de zoete maar de zure (zijn vaak wat donkerder vasn kleru. Elke dag 2 of 3 (ze werken ook laxerend, dus niet teveel nemen ).
Bedankt voor alle tips!
Heb de tabletten nog niet gevonden.
Als ik het door de sap mix, hoeveel rv moet ik er dan bij doen? Dat het nog wel enig effect heeft bedoel ik
Floradix bedoel je of de roosvicee ferro?
Tabletten heb ik gisteren nog bij de Etos vandaan. De apotheek heeft ze bij ons ook, en anders kunnen die het zeker bestellen.
ik heb gewoom van die ijzer tabletten ferrofumograat ofzo van d huisarts.
Die heb ik ook wel (poosje moeten slikken na de bevalling vorig jaar), maar als je zonder kunt en ipv chemisch spul een natuurlijk product kunt gebruiken heeft dat de voorkeur meestal…voor mij persoonlijk iig wel
Floradix tabletten :thumbup: aanrader!! OOk goed voor de stoelgang
(Etos, apotheek)
Inderdaad haha Floradix door de jus gooien, werkt echt heel goed :thumbup: