iets geks : update: verloskundige

Hallo meiden!

Even een vraagje, ik hoop dat iemand antwoord kan geven:

Ik heb al maanden een regelmatige cyclus (30 dgn) en ben na mijn bevalling niet aan de pil gegaan. De eerste maand dat we er weer voor gaan ( :dance: ) is er iets geks gebeurd:

Na 25 dagen kreeg ik bruin bloedverlies. In eerste instantie dacht ik: “innestelingsbloeding”. Ik voelde me ook zwanger.

Na twee dagen zette het echter door en kreeg ik helderrood bloedverlies.

Dit duurde ongeveer 4 dagen.

Nu, een week later, heb ik ineens tussentijds bruin bloedverlies. Het lijkt erop dat mijn hele cyclus in de war is.

Moet ik nu de eerste dag van het helderrode bloedverlies blijven zien als begin van mijn menstruatie, of moet ik het tussentijdse bloedverlies aanhouden?

Hmmm tussentijds bruin. Raar zeg zo ineens. Maar idd stel het zou een vroege MK zijn geweest dan kan het even door de war raken. Houd de eerste dag helderrood aan als cyclusdag 1 want alles wat bruin is is van de cyclus ervoor is mij altijd verteld. :thumbup:

Succes!

Meiden, ik kan het niet geloven!

Vanmorgen dacht ik zomaar “out of the blue”, ik doe gewoon nog een zwangerschapstest. Ondanks dat ik al 2 keer “niet zwanger” zag op het display (blijkbaar te vroeg getest), bleek dat mijn gevoel toch klopte!

ZWANGER!!

:dance: :dance: :dance:

Ik kan het gewoon niet geloven.

Maak me wel zorgen: ik heb toch een menstruatie-achtige bloeding gehad, leek me toch wel veel voor een innestelingsbloeding…en ik heb gisteravond zelfs nog een wijntje gedronken…

Gefeliciteerd!! In ‘mijn’ maandtopic zitten een paar dames die ook bloed hebben verloren en het gaat nog steeds goed.

Gefeli!! :mrgreen: En helderrood kan juist heel goed ook innestel zijn hoor! Het vruchtje raakt een adertje en dat geeft vers bloed :thumbup: en dat kan dus ook wel even duren.

De test zal het heus bij het rechte eind hebben, maareuh die zorgen…even een verloskundige bellen en uitleggen? Over een weekje kun je al best veel op een echo zien! :angel:

gefeliciteerd meid, heel veel goeds, en zo zie je maar dat mensen best vaker op hun gevoel mogn varen

Succes ! Bianca

Gefeliciteerd !! Jouw verhaal is mijn verhaal. tot 2 keer toe. En ik heb toch 2 mooie kinderen nu hoor !

@Rhiannon wrote:

De test zal het heus bij het rechte eind hebben, maareuh die zorgen…even een verloskundige bellen en uitleggen? Over een weekje kun je al best veel op een echo zien! :angel:

Ik heb inderdaad contact opgenomen met de verloskundige en kon vandaag voor een echo terecht.

Het is een vreemde situatie, omdat de test tot twee keer toe positief bleek, maar er was geen vruchtje te zien op de echo…helaas.

A.s. weekend moet ik weer testen en als deze positief blijft, moet ik weer terug en wordt ik eventueel doorgestuurd naar de gyn.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Wat vervelend :hug:

:hug:

Wat verschrikkelijk zo’n bezoek bij de verloskunige!

Maar eh… wanneer je erge buikpijn krijgt of last van je schouder dan direct contact opnemen met de huisarts o.i.d. hoor! Het zou kunnen dat het buiten je baarmoeder zit…of heeft ze daar goed naar gekeken?

Hoop dat dit niet het geval zal zijn enwil je ook niet bang maken natuurlijk maar toch is het wel goed om hier rekening mee te houden om eventueel op tijd in te kunnen grijpen.

Daar zat ik dus ook aan te denken, :think: Je test niks voor niks positief

Bedankt voor jullie medeleven en adviezen!

Ze heeft op de echo ook naar mijn eierstokken en eileiders gekeken. Ik neem aan dat het dan had moeten opvallen. :think:

Ze dacht misschien dat het nog een vroege zwangerschap zou kunnen zijn, omdat ik ook pas later positief testte (ik kan het me nauwelijks voorstellen). Als de test dit weekend nog positief blijft, gaat ze een nieuwe echo maken.

Al met al denk ik wel in goede handen te zijn.

Mooi dat je iig in goeie handen bent, hopelijk geeft dat iig wat rust. Kan me voorstellen dat je gevoel en verstand nu even overhoop liggen met elkaar :?

Testen hebben het meestal niet verkeerd (wel eens andersom als in negatief terwijl je eig wel zwanger bent) dus je kunt er nog alle kanten mee op.

Hopelijk de goeie en is er sprake van een vroege zwangerschap. Was je baarmoederslijm wel opgebouwt? Je wilt niet geloven waar beebjes zich nogal eens kunnen verstoppen… :shifty: het is iig al goed nieuws dat er nix te zien was in je eileiders :thumbup:

Misschien ben je nog niet zo lang zwanger ?

Bij mijn tweede was er op de echo van 6 weken ook nog niets te zien … de gyn wilde al een curretage plannen toen er toch een klein frummeltje bllek te zitten… gelukkig !!! En dat is nu al 1 jaar en 4 maanden mijn mooie, leive , ontdeugende ukkepuk :inlove:

Waarschijnlijk ben je er heeeeeel vroeg bij !