Heeft nog lekker (evt makkelijke) recepten voor een lunchgerecht.
Ik doe nu wel vaak een goede gezonde salade. Maar ook dat komt denk ik verloop van tijd de neus uit.
Dus wie heeft lekkere recepten en tips?
Pasta salade
Quiche
Hartige pannenkoeken
Hartige of zoete muffins.
Wentelteefjes/eierbrood.
Mijn vader maakte wel eens een heerlijke mix voor OP brood; tomaten, beetje knoflook, uien, wat spekjes uitbakken en de ui en knoflook toevoegen als laatste de in blokjes gesneden tomaten. Op een al dan niet geroosterd boterhammetje, voor de heren met meer honger een gebakken ei erop. :drool:
In deze tijd van het jaar vind ik saucijzebroodjes heerlijk of een hartige banketstaaf van de bakker (eig ook een saucijzebroodje natuurlijk ).
En vanmiddag hebben zoonlief en ikzelf geluncht met croissantjes met ham en kaas warm uit de oven. :thumbup:
En morgen staat hier dus die hartige banketletter op het menu. :dance:
Dan is er nog de optie; petit pains in de oven. Gaatje maken in de lengte, sausje (mosterd of mayo of ketchup) erin en daar een knakworstje in doen.
Voor kleinere kids kun je dan een zacht bolletje kiezen.
Ik kan door mijn maagband nietaltijd broo verdragen dus eet niet vaak brood
Vaak lekker maaltijd soepje door blik soep extra aan te vullen me extra groente of bijv bij kerrie soep doe ik een ei en een schaaltje rijst
En anders een witlof salade , kom brinta, crackers met kaas en plakjes tomaat of komkommer
Lekker groente soepje met stokbrood.
Omelet.
Koude pasta / pasta salade.
Carpaccio salalde (kan je complete pakketten voor kopen).
Tosti’s.
Ikzelf zou sneller voor een licht soepje gaan of een salade (maaltijd salade).
je hebt ook volkoren crackers, lekker met komkommer en sla…
pita broodjes, in de broodrooster ?
Wrap met tonijn…
en idd, een lekker licht soepje doet wonderen !
Het probleem is dat ik na het eten van brood erg moe wordt. Na een salade dus niet.
Ook na een tosti/croissantje dus dat is niet echt een optie.
Quiche is wel een goede! en wraps ook
Crackers eet ik ook vaak als ontbijt.
Scones, hartige muffins, omelet? Hoewel de eerste twee dan waarschijnlijk ook afvallen?
Ik denk niet dat salades je echt de neus uit komen na een tijd als je er voldoende mee varieert.
Ik eet zelf al 2 jaar meerdere keren per week (4-7 keer) salades als lunch. Dan weer eens met feta en olijven, dan een tonijnsalde, een salade met zalm (of surimisticks) en avocado, makreelsalade.
Op de dagen dat ik geen salade eet, neem ik meestal een omelet (tonijn omelet, omelet met uien en kaas ed) of iets anders op eibasis. Heel soms tosti of crackers.
en smoothie, of een fruitsalade?
of pannenkoeken ?
als je op google zoekt op lunch zonder brood, kom je ook veel recepten tegen.
Als je merkt dat brood zoveel met je doet, zou je eens op koolhydraat beperkt / arm moeten googlelen. Daar staan heel veel ideetjes voor ontbijt en lunch zonder brood.
@Maxime wrote:
Als je merkt dat brood zoveel met je doet, zou je eens op koolhydraat beperkt / arm moeten googlelen. Daar staan heel veel ideetjes voor ontbijt en lunch zonder brood.
Dank je ga even op zoek
@Karin1981 wrote:
Het probleem is dat ik na het eten van brood erg moe wordt. Na een salade dus niet.
Ook na een tosti/croissantje dus dat is niet echt een optie.
Quiche is wel een goede! en wraps ook
Crackers eet ik ook vaak als ontbijt.
Als je na het eten van brood moe wordt komt dit door je suikerspiegel, klinkt als hypoglycemie, overweeg eens volle graan producten zonder gluten
Zoals boekweit, wilde rijst, haver, etc
Je kunt hier beter geen suiker in doen maar mocht je van zoet houden bijv een lepel honing, wat kokosbloemsuiker of een lepel maplesiroop, doe er dan een snufje zeezout bij en je kunt er wat noten of zaden door doen
Je mag me gerust even mailen( is mn werk)
Groetjes
Kris
@Karin1981 wrote:
@Maxime wrote:Als je merkt dat brood zoveel met je doet, zou je eens op koolhydraat beperkt / arm moeten googlelen. Daar staan heel veel ideetjes voor ontbijt en lunch zonder brood.
Dank je ga even op zoek
Koolhydraat beperkt zou ik op zich niet doen in die zin dat er onderscheid tussen koolhydraten en " snelle" koolhydraten gemaakt moet worden
Elk dieet dat een makronutrient eruit laat geeft disbalans in het lichaam, als je makro nutrienten weglaat mis je ook micro nutrienten
Ik ben voor koolhydraten maar met die kanttekening dat je deze dan uit " planten" moet halen en niet uit geproduceert eten of geraffineerde produkten
Volle granen en groenten zijn ook koolhydraten:)
Brood ook maar dat is niet echt de beste keuze
Wat vaak wel werkt is biologisch donker zuurdesembrood
Ook vetarm raad ik in t algemeen niet aan, we hebben onze ( gezonde ) vetten hard nodig
Afvallen stagneert zelfs vaak zonder de juiste vetten
Srry van mn stokpaard af hihi