Iets aanleren...

Kars is zeer selectief in de dingen die hij van ons wil overnemen. Zo kun je honderd keer iets voor hem benoemen, maar hij doet geen enkele moeite om het na te zeggen.

Ook spelletjes en liedjes die we met hem op schoot doen, “ondergaat” hij gewoon en meestal wil hij dan snel weer op de grond verder spelen.



En dus zijn we er een beetje mee opgehouden om vol enthousiasme leerzame dingen te gaan doen. En zo kwam het dat we een nieuw spelletje met hem speelden. Op onze neus drukken en dan Tuut roepen. Hij zou het toch niet nadoen en wij hadden er wel lol in :oops:

Nou, jullie raden het al. Dít doet Kars dus wel na. Hij drukt voortdurend op onze neus en als je dan vergeet om Tuut te zeggen, drukt hij nog harder, waardoor je uiteindelijk toch maar het grapje herhaalt. Op zich niks mis mee, maar Kars doet het nu ook als we ergens op visite zijn. En zijn slachtoffers hebben natuurlijk geen idee wat de bedoeling is, dus gaat Kars steeds harder drukken. Hij is erg fanatiek.



En tot mijn grote verbazing blijft het daar niet bij. Hij drukt nu ook op neuzen op foto’s. In de krant, in tijdschriften, in fotolijsten. En hij blijft net zo lang doorgaan, totdat één van ons tuut zegt.



Maar het wordt nóg erger. Kars heeft in de gaten dat alles wat leeft, een neus heeft. Dus in zijn boekjes drukt hij ook op de neuzen van schapen, beren, koeien, bert & ernie, en ga zo maar door.

Ook zijn teddyberen moeten eraan geloven. En toen Kars dit weekend geconfronteerd werd met een levende kat, prikte hij meteen met zijn vinger op zijn neus. Ik heb maar meteen tuut gezegd, om die kat wat te sparen… :oops:



Dus… wees gewaarschuwd met wat je je kind aanleert :lol: :roll:

:inlove: :inlove: :inlove:



Heeeeerlijk verhaal…!!!



Tevens herkenning voor wat betreft de selectieve leergierigheid… Chris heeft na 1 keer kijken door hoe de tv aan moet, hoe de dvd-speler opengaat, hoe je schoenen en sloffen uitmoeten, hoe je lenzen in moet doen, en waar je die uithaalt (deed ie vanavond ineens met het lege daglenzenbakje van Frank… :shock: ), dat je jezelf van de borst afkoppelt door je eigen wijsvinger in je mondhoek te stoppen ( :roll: )… Drinken uit een Spafles met sportdop kon hij na het 1 keer gezien te hebben (de tuitbeker heeft 4 maanden geduurd eer ie het door had…)… En hij heeft bijna door hoe je het traphek openmaakt… Je knijpt namelijk het rode knopje in… (gelukkig weet ie NOG niet dat je daarna het hekje op moet tillen, godzijdank…)



Maar ik ben al 3 maanden elke avond consequent aan het voordoen hoe je op moet ruimen… Maar meedoen, ho maar…



Maar goed, Kars is gewoon een lekker ding… En slim… Alleen de dingen doen die je zelf leuk vindt…!!! :mrgreen:

@Yolanda wrote:

dat je jezelf van de borst afkoppelt door je eigen wijsvinger in je mondhoek te stoppen ( :roll: )…




Echt waar?! :lol: :lol: geweldig…

:lol: :lol: :lol:

:inlove: :inlove: :inlove:



Wat een heerlijke verhalen! Ik ben benieuwd wat Rhodé allemaal gaat uithalen :lol:

Wij ook…!!! :mrgreen: (schrijf je het dan wel hier op…???)

@Yolanda wrote:

Wij ook…!!! :mrgreen: (schrijf je het dan wel hier op…???)




Tuurlijk!!! :smiley: Ben veel te trots op haar :inlove:

Aniek had al snel door dat het water van de vaat wasser in de sproeiarmen zit en dus komt ze meteen aangesneld als dat ding opengaat om aan de armen te draaien en lekker met het vrijgekomen water te gaan smeren… Leuk hoor dat papa dat een keer had laten zien :roll:



Sinds ze een broertje heeft en ziet dat mama de speen in het mondje doet als hij huilt, komt zij ook steeds met een speen aanzetten als Peter huilt en dan word die heftig in zijn mond gepropt en dan kijkt ze me toch trots :lol: … Peter is al gewend dat zijn speen niet word “gegeven” maar er zo ongeveer word ingeduwd :roll:



Ook zeiden we steeds bij knuffels en dieren enzo “doe maar lief” en “aai maar” en dan aaiden we de kat of de knuffel in kwestie. Nu aait ze dus alles en iedereen zodra we zeggen dat ze lief is of vragen… doe je wel lief? dus zelfs opa en oma, omes en tantes, buurvrouwen, andere kindjes, poezen, honden en konijnen worden trots geaaid als associatie met lief zijn en dan zegt ze zelf “aaaaii” 8) :lol: :mrgreen:

Hihihihi, je zou ze toch allemaal opvreten!!?? :inlove:



Nog een voorbeeldje van een mislukte aanleerpoging…

Wij zijn al maanden druk bezig om Kars de woorden papa en mama aan te leren. Zonder resultaat, hij doet geen enkele moeite om het te zeggen, maar hij wéét wel wie papa is en wie mama is. Want als je tegen hem zegt: Ga maar naar papa dan doet hij dat meteen. Dus meneertje houdt zich een beetje van de domme…

Want dat hij wel degelijk woorden kan zeggen, bleek gisteren. Ik was met hem aan het wandelen. Hij liep achter de kinderwagen, omdat hij tegenwoordig gaat huilen als hij lang achter elkaar in de wagen moet. Opeens kwam er een poes onze kant op en toen riep hij meteen: POES!

Dat woord heb ik één keer tegen hem gezegd, wij hebben zelf geen kat, maar oma heeft er wel één, dus toen heb ik het woord poes een keer gezegd. :doh:

Wat een heerlijke verhalen :inlove:. Ik stak voor de grap mijn tong uit toen ze nog heel klein was. Vond ze geweldig… 2 dagen… toen deed ze het zelf ook… het liefst naar d’r oma’s :oops: .



Sowieso merk ik dat ze nu veel begint te leren qua gebaren. Als ik 2x in mijn handen klap in haar richting steekt ze voortaan haar armpjes uit (= mama gaat me oppakken). En als ik haar zachtjes door haar haren blaas gaat ze zelf ook heel hard blazen (bbbbbbbrrrrr…) :inlove:. Is best lastig, want als de wind langs haar haartjes waait gaat ze dus óók heel hard BBBBBRRRRR’en :lol:.

:lol: :lol: :lol: Echt, de tranen staan in mijn ogen van het lachen!!! Gewéldige verhalen zeg!!! Zie het zó voor me… heeeeeeerlijk!! Wat een droppies hebben we toch he!!! :inlove:

Ja, dat van die tong uitsteken herken ik. Dat kon Yoni ook heel goed. Ook bij pake en beppe. Pake vond dat wel leuk en liet haar zien dat als je tegelijk blies je heerlijk ging spetteren. Dat hoefte hij maar 1 keer voor te doen. :doh: Toen we er een paar weken later weer waren mocht hij de pap geven. Sinds ze kon sputteren was dat een groot feest :smiley:



Yoni wilde graag leren kruipen, wat rijkelijk vroeg is met 5 maanden. Ze draaide zich van haar rug op de buik en dan maar proberen. Razend werd ze ervan. Maar terug draaien kon ze niet. Dus wij braaf haar telkens weer op de rug leggen. Tot we er een keer niet zelf bij waren. Bleek dat madam zich uitstekend kon terug draaien. Maar het is zo makkelijk als papa en mama dat doen :roll: En ze kan er nog wat van. Ze riep ons altijd om billen af te vegen. Geen probleem, maar op school moet ze het ook zelf doen. Toen ik daar een keer een opmerking over maakte zei ze met grote ogen: “maar daar zijn papa’s en mama’s toch voor!”

jaaa leuk zeg!! Al die ontwikkelingen. Jesper doet zijn beentjes en armpjes omhoog als ie aan en uitgekleed wordt. Hoofdje naar voren als ik met een truitje in mijn handen sta. De DVD gaat 80x aan en uit zodra hij het kastdeurtje open heeft. De CD zet ie op shuffle want meneer houdt van afwisseling.

Geweldig wat je die kinderen allemaal kunt leren, he? Dan toch even een verhaal over de nieuwste truc die Bo onder de knie heeft.



Al vanaf dat Bo een week of 6 is, steek ik regelmatig mijn tong naar haar uit en blaas dan. Dat leverde tot vorige week alleen een vette lach op. Maar nu doet ze het zelf ook! Het ziet er zo koddig uit, zo’n kleintje (ze is nu 4,5 maand) wat een beetje scheetgeluiden maakt! :lol: :lol: Het gaat wel gepaard met een hoop gekwijl, maar ach…

En jullie zullen begrijpen: het staat al op video!

Heerlijk al die verhalen!!! :lol: :lol:

Sanne

hahahahaa wat een prachtig verhaal :mrgreen:

Xanna wat een geweldig verhaal. Echt tranen van het lachen.

ook nog even voorgelezen aan mijn vent.



Ja en ok ik ben benieuwd wat ons nog te wachten staat…

Moet nu al lachen omdat ze sinds 2 dagen harde pppppprr geluiden maakte (en erbij spettert)