Iemand verzekerd bij IZZ?VGZ

Hallo,



28/8 hebben wij onze 1e afspraak bij de gyn. Ik probeer er wijs uit te worden maar dit lukt niet echt. Ik ben momenteel verzekerd bij IZZ (VGZ). Basispakket + basisaanvullend.

Wat is jullie ervaring m.b.t. de kosten. Krijg je bijv. medicijnen als clomid vergoed?

Baal er van blijf maar mailtjes sturen naar mijn verzekering maar wordt niet veel wijzer, krijg alleen maar reacties over IVF…

Ga me denk ik maar optimaal laten verzekeren.



Hoop dat er iemand hier iets meer over kan vertellen!



Groetjes

Ineke

Ik weet het ook niet, ben ook verzekerd bij VGZ alleen heb ik de plus verzekering. Maar ik word er ook niet wijzer van. Ik ben nu momenteel bezig met IUI en heb dus Clomid. Ik kreeg de eerste 2x het volledig vergoed en nu de laatste keer toen zei de apotheek dat ik een machtiging nodig had :think: en als ik op de site kijk, dan vind ik alleen over IVF/ICSI :think:



http://www.vgz.nl/default.asp?pagina_id=381





Dus ik ben ook erg benieuwd naar mensen die er meer van weten :mrgreen:

Heb net gebeld en volgens die mw. moet ik dus pakket 2 hebben en kan daar dan pas over een half jaar gebruik van maken. Dit wanneer ik bijv. medicijnen nodig zou hebben. De gyn weet er misschien meer van en ga me gewoon super goed verzekeren…



Gr.

ineke

Hoi,



ik ben ook verzekerd bij IZZ en heb inderdaad pakket 2.

Wij zijn bezig met Icsi, dus dat wordt helemaal vergoed, ook mijn medicatie. Hoe het er voor jou uitziet weet ik niet.



Ik weet wel dat een jaar lang pakket 2 goedkoper is dan een eerste ivf/icsi zelf betalen…



Succes met je zoektocht…

Bedankt,



Heb inderdaad net vandaag mijn papieren opgestuurd om het te wijzigen, hopen dat ze niet moeilijk gaan doen…

We zullen zien. Inderdaad lijken de kosten mee te vallen helemaal omdat de ‘baas’, ook een gedeelte betaald.



Groetjes

Ineke

Hoi hoi,



Is IZZ hetzelfde als IZA of niet?? Want vlgs mij valt IZA weer onder VGZ momenteel en daar ben ik bij verzekerd, ook de basis + basisplusverz.

Ik heb eerst een machtiging moeten aanvragen voor clomid, die heb ik gekregen en nu wordt het helemaal vergoed. Wel moet ik een kleine eigen bijdrage betalen voor andere hormonen (Primolut, Provera)…



Groetjes,

Marjo