Wij hebben een X-box gehad, maar omdat wij op de normale pc een digitale ontvanger hebben…
Digitale ontvanger is de standaard ontvanger die je van Ziggo krijgt,
een Humax IR-Fox C.
Wij willen dus graag de X-Box op de televisie doen, maar weet dus niet hoe dat ten samen moet met de ontvanger.
Ik heb dan wel geen X-box, maar wel meerdere apparaten die op mijn televisie zijn aangesloten.
Volgens mij is de Ziggo ontvanger een model die een scart-uitgang heeft, en die kan dus gewoon je tv in op “scart 1” (bijvoorbeeld).
Het hangt even af van wat voor kabel er uit de X-box komt (scart, hdmi, enzovoorts) of je die ook ‘zo’ je tv in kunt stoppen, heeft namelijk ook te maken met de ingangs-mogelijkheden van je tv.
Ik zou zeggen, op “scart 2”?
Dat kan niet met een normale router.
Je hebt hier echt een wireless adapter van xbox voor nodig, wil je je aan kunnen sluiten op xbox live. Deze zijn rond de 60 euro uit me hoofd. Een soort Audi of Quinny onder de spelcomputers, alles moet van hetzelfde merk er los bij gekocht worden…
Ik had niet begrepen dat het om een internet-aansluiting ging in deze, omdat ik ook niet weet welk type x-box het is natuurlijk… :oops: 8)
na aanleiding van jou bericht begin ik nu te twijfelen of ik hem wel goed begrepen heb :oops: :think:
Gaat om het aansluiten op de televisie zelf.
Uitgang van de X-box zijn tulpstekkers, maar wij hebben daarvoor een in/out scart die je dan er op kan zetten , maar dat lukt dus niet.
En wat lukt er precies niet?
En welke tulpstekkers komen er precies de x-box uit?
Rood/wit/geel?
@DannySan wrote:
En wat lukt er precies niet?
En welke tulpstekkers komen er precies de x-box uit?
Rood/wit/geel?
Ja, klopt
We hebben het in de in/out scart geplugt, die kan er in… (Scart zonder kabel maar met ingang voor tulp stekkertjes.)
Als ik die in mijn ontvanger stop doet hij het niet… :wall:
in welke ontvanger?
En zit er op die scart ook een schakelaar om 'em “om te zetten” van “in” naar “out”?
@DannySan wrote:
in welke ontvanger?
En zit er op die scart ook een schakelaar om 'em “om te zetten” van “in” naar “out”?
Hoe bedoel je welke ontvanger?
Gewoon in de digitale ontvanger, je heb 2 scart ingangen, 1 voor de TV , en de ander voor video oid.
Heb hem in de onderste (dus video oid) gedaan.
In/Out geprobeerd, het werkt niet denk dat ik elke keer alles maar moet omzetten wil ik spelen.
Ik denk dat Danny bedoeld op de converter:
Op zo’n ding zit meestal een schakelaartje.
Owh zo!
Wat jij wilt gaat niet Sweet-love!
Je moet de x-box rechtstreeks op je TV aansluiten, de loop-uit (zoals dat heet bij deze humax) is bedoeld om het tv-signaal door te sluizen naar (bijvoorbeeld) een video- of harddisc-recorder.
Je kunt NIET via deze scart het beeld/geluids-signaal terug naar je tv sturen.
Je zult dus deze scart-box in je tv moeten steken, en NIET in de digitale ontvanger.
Mocht je tv niet genoeg scart-ingangen hebben zou je kunnen overwegen om een scart-splitter aan te schaffen.
Ah ok. ga ik daar maar is naar kijken.
En Ruud idd die hebben wij!
deze danny san?
??
@Sweet-Love wrote:
deze danny san?
??
Bijvoorbeeld, al is dit een versie waarbij je kwalitatief ‘omlaag’ zou kunnen gaan; maar dat is geheel je eigen/keuze smaak.
Analoog signaal heeft gewoon meer last van storings-mogelijkheden, dus daar zou ik zelf hoogwaardig materiaal voor gebruiken.
Heeft je tv geen mogelijkheid om tulp-stekkers rechtstreeks aan te leveren? (aan de zijkant bijvoorbeeld) of niet nog een extra scart-ingang?
De meeste (ook oudere) tv’s hebben toch minstens 2 scart-ingangen…
Onlangs onderstaande scart-splitter bij mijn schoonouders geïnstalleerd:
Waar je om moet denken bij een passieve scart splitter (zoals je toont) dat je niet meer dan 1 apparaat wat je ermee split aan moet zetten; krijg je ‘aparte’ effecten.
:mrgreen:
Succes! :thumbup: