iemand verstand van wasmachines? (up date)

Mijn wasmachine heeft kuren :? Hij wast wel maar er loopt water onder uit. Het filter is schoongemaakt en dan is het even minder met het water dat eruit loopt maar na één of twee keer wassen is het weer een flink plasje water. Het is net of er achter het filter iets verstopt zit waardoor het water een beetje ‘op kan hopen’ en overlopen.



Iemand enig idee wat dit kan zijn?



Ik heb vanmorgen een reparatieservice gebeld -H@rense Sm*t- en dat vrouwtje zei dat het de pomp was :shock: . Maar als het de pomp zou zijn, zou 'ie toch helemaal geen water meer afvoeren? Of niet? :shifty:

Kan ook een afvoerslang zijn die of stuk is of iets losschoten.

en de pomp kan ook,hij pompt nog wel maar kan niet meer al het water afvoeren. dus helaas een monteur bijhalen of een nieuwe kopen.(duur geintje hoor een reparatie)

Ik denk dat ik je niet kan helpen.

Staat er niet in je boekje dat als je het filter hebt schoongemaakt dat je er weer 2 liter water doorheen moet doen?

Door de wssmiddel-la?

Dat moet hier wel.

Losse afvoerslang… Heb ik ook aan zitten denken. Maar dan moet het echt onder de machine zijn :? Straks eens samen met hubbie kijken of dat het is (hoop ik wel, scheelt in onkosten 8) )

Na enige jaren kan de rubberen ring versleten zijn. Dan krijg je ook een plasje water onder of net voor je machine. Onze ring is ook aan vervanging toe ook al is het niet iedere keer nat. Het is overigens best moeilijk te ontdekken omdat het in hele kleine hoeveelheden langs de ring sijpelt…



Een nieuwe ring kost circa 40 euro en kun je met enige moeite zelf vervangen.

Mischien de slang waar het water doorgaat verstopt is? kan het water daar niet weg. Centrifugeerd hij wel?

Wie wil er even lachen?!?!?! 8)

ik altijd :mrgreen:

Het ís helemaal de wasmachine niet die lekt!!! :oops:





Ik heb het nou es goed in de gaten gehouden; de wasmachine een stukje van z’n plek geschoven en met een zaklamp gekeken…

Wat ik zag was een plas water áchter de machine (ik had alles volgelegd met handdoeken) en toen heb ik alles drooggeveegd en gaan kijken waar het water precies vandaan kwam. Dat bleek dus uit het toevoerkraantje van het water te zijn…



Daar drupte heel langzaam continu water uit en liep via de slang naar beneden en ‘stroomde’ dan onder de machine, zodat het leek alsof het van ónder de machine kwam. Hubbie heeft de slang eraf gehaald en het zeefje wat erin zit schoongemaakt. Toen alles weer aangesloten en met handdoeken in de aanslag gezeten :lol:





MAAR ALLES BLEEF DROOG!!! :smiley:





Ikke helemaal happy dat ik morgen die monteur kan afzeggen, scheelt toch alleen al de voorrijdkosten :dance:



Iedereen bedankt voor het meedenken! :thumbup:

ik zou dan ook gelijk aan de wasmachine denken hoor, maar gelukkig is het opgelost

gelukkig maar dat je er nu achter komt!!! anders is het morgen echt weer zoiets van “of je stopt de stekker erin” blond zeker??? :mrgreen: je weet hoe mannen dan op vrouwen reageren…

Ja, pcies! :roll: :mrgreen: