Iemand verstand van ornamenten? Update met foto's

Goed. We hebben in de woonkamer een ornament, die we voor de verhuizing een beetje op hebben laten knappen (lees: zichtbare scheuren weggewerkt).

Nu hebben we een lamp gekocht die daar onder moet gaan hangen. Dat kan met een haak, maar ik denk dat het ornament dan naar beneden komt zetten. Er zit geen balk boven, eerst een loze ruimte, dan riet en daarboven zit de plankenvloer van onze slaapkamer.

Hoe gaan we die lamp nu bevestigen?

Volgens mij deden ze dat vroeger met een schroef, dus door de plankenvloer heen en dan vastschroeven (onder ons bed dus eigenlijk)

Iemand dit eerder gedaan?

Er bestaan hollewandpluggen, maar dat ligt ook een beetje aan hoe zwaar de lamp is. Ik zou denk ik de vloer op de slaapkamer (dus in de kamer boven de lamp) open halen en deze verstevigen met een tussenbalkje en daar de lamp aan op hangen.

in de planken vloer onder je bed, als deze dik genoeg en anders, vloer van boven open maken. balk plaatsen tussen de twee dwars balken en daarin grote schroef.

Leuk he oude huizen…

I love it!

Zit er helemaal geen plankje tussen? Want anders blijft het riet toch niet blijven zitten?

Ik praat mn hus na, die is timmerman. Als dat er niet zit moet je met een holle plug gaan werken en een hele lange schroef.

Dan nog, als er geen balk zit zou hij het niet aandurven. Iets met krachten enzo blabla…?

Geen pluggen dat is zinloos in deze.

In het ergste geval leg je een dun plaatje metaal op de vloer (onder de vloerbedekking) zie je niks van het is toch onder het bed. En daar aan maak je een draadeindje vast met onder aan een oog. Het oog laat je door het ornament komen en daar hang je de lamp aan. Hoef je slechts 1 gaatje te boren. :wink:

De lamp hangt :dance:

Morgen maar eens wat foto’s schieten!!

@lydia wrote:

De lamp hangt :dance:

Morgen maar eens wat foto’s schieten!!

Leuk!!!

Ik ben hel erg benieuwd naar jullie nieuwe mooie huis.

:-*

Kamertje van Salomé; die van 2.00 bij 2.00 :wink:

De trap, daar moet nog iets mee. De hele dunne leuning is trouwens de oude originele leuning, we wilden hem er eerst uit laten maar hij is achteraf gewoon leuk. De tegels in de hal beneden zijn ook zeer oud en laten we lekker liggen.

En de hal boven, vanaf de badkamer genomen. links zijn nog twee kamers, aan het eind rechts is de trap naar zolder.

wat een geweldig huis zo op de foto’s!

En dat behangetje, helemaal leuk :thumbup: .

En de huiskamer incl. de lamp :wink:

Overigens heb ik de foto’s met de iphone gemaakt dus het ziet er niet echt super uit vermoed ik. En te groot :wall:

oh wauw die lamp :shock: .

En ik vind die boekenkast met schuine vakken ook helemaal leuk.

Huizenruil voor de zomer? :angel:

Kan je even terug naar Drenthe :lol:

ik krijg ze niet kleiner, hoop niet dat het aan een update ligt :? of ik doe gewoon iets doms.

Boven dat ornament, onder ons bed zat gewoon een luik!! Dat luik open geschroeft en dat maakte het veel makkelijker. We vonden ook nog een oude gasleiding… Dus het ding hangt en voorlopig blijft ie ook maar hangen dacht ik zo.

@mamaMarije wrote:

oh wauw die lamp :shock: .

En ik vind die boekenkast met schuine vakken ook helemaal leuk.

Huizenruil voor de zomer? :angel:

Kan je even terug naar Drenthe :lol:

haha, ken je die boekenkast nog niet? Die heeft H gemaakt (net als de andere kasten). Jullie zouden er prima in kunnen met 4 kinderen :wink: Heb van zolder nog geen foto’s, maar op zolder slapen Saf en Lev, beiden een grote kamer en daartussen zit een ruime speelzolder. We hebben nu dus vrijwel geen speelgoed meer in de huiskamer… En H heeft een enorme studeerkamer met balkon, erg leuk. Volgens mij kun je hier echt met 8 kinderen wonen als het moet. Dubbel woonhuis, vroeger was beneden 1 huis en boven 1 huis. Kan me bijna niet voorstellen dat ze hier vroeger in de huiskamer 3 kamers en een keuken hadden…

Wat een geweldig gaaf en mooi huis. :thumbup: :inlove:

Helemaal verliefd op die mooie vloer en die tafel en kasten. :thumbup:

Ziet er mooi uit, die vloer vind ik erg mooi, en DE lamp ook!

En die openslaande deuren naar de tuin, geweldig!

Supergaaf huis Lydia :wink:

Ik had via de telefoon wel al een poging gewaagd maar dat mislukye steeds, je foto’s zijn erg groot :mrgreen:

Mijn samsungetje 1.0 trekt het allemaal niet meer zo.

Ik vind je huis geweldig, ik houd ervan.

Zelf opgegroeid in een huis van ruim 100 jaar oud waar helaas alle originele details er niet meer waren op een heel oude tegelvloer in de gang na dan.

Wonen jullie er naar je zin, hoe vinden de kindjes het?

:-*