iemand verstand van oplosbare hechtingen?

hoe lag duurt het voordat deze opgelost zijn gemiddeld? ik heb vorige week maandag kies laten trekken 2 zelfs onder en boven…ivm onsteking die wel weg moest…en de hechting van de bovenste kies zit aan de zijkant in mijn tandvlees ontzettend te irriteren…ik wordt er kriegel van en mijn tong wil alleen er ook maar aanzitten waardoor het natuurlijk alleen nog maar meer gaat irriteren :roll: …zou ik de kaakchirurg die dit gedaan heeft kunnen bellen om hechtingen eruit te halen of ben ik dan weer zo’n zeur die na 1 week al weer aan de bel trekt? hechting kan ik zelf ook beetpakken maar zomaar eruit halen en daarna weer een onsteking lijkt mij ook niet gezond… :think:

iemand hier ervaring mee hoe lang het duurt voordat het opgelost is die hechting? ik ben natuurlijk als een gek naar buiten gegaan toen het klaar was zonder te luisteren naar evt instructies :oops: (ik ben superbang voor alles wat met tandarts en ziekenhuizen te maken heeft om een of andere duistere reden)…

ik zit even te denken hoe lang dat bij mij geduurd heeft

dacht zo’n week of 2!

maar als je er echt last van hebt kun je denk ik wel even je gewone tandarts bellen, die kan ze er ook uithalen als het nodig is, hoeft niet perse de kaakchirurg te zijn!

sterkte ermee

Hoi

ik heb ooit een operatie aan mijn mond gehad en het duurde een hele tijd dat de hechtingen oplosten/los lieten. Ik vrees voor je dat er niks anders op zit dat gewoon afwachten.

Succes.

:-* Dreumesmama

Nou, ik weet dat bij mij die hechtingen ook vreselijk irriteerden. En dan moet je er inderdaad de hele tijd aanzitten met je tong. Maar ik weet ook dat ik op een gegeven moment iets trok aan die hechtingen en toen bleek dat ze gewoon al los zaten. Maar alleen hetgene wat in je tandvlees zit lost op en niet wat buiten je tandvlees zit. Vandaar dat ze gewoon bleven zitten terwijl ze wel al los waren…snap je???

Ga nu niet gelijk heel hard aan je hechtingen lopen trekken!!! Maar als je zachtjes voelt en ze zijn al los, moet je ze er zo uit kunnen laten. Als je zachtjes trekt en er is ook maar een klein beetje weerstand, dan moet je nog ff geduld hebben!!

Oplosbare hechtingen lossen bij mij dus niet op. VK heeft na 7 weken de oplosbare hechtingen die na 2 weken opgelost hadden moeten zijn bij mij verwijderd. Ik zou dus gewoon even bellen.

O dan ga ik dat morgen wel doen…heb al geprobeerd wat Joepie zei maar dan voel ik het draadje aan de andere kant van het tandvlees trekken…het knupje zit steeds tegen mijn wang aan dat is superirri…helemaal nu vandaag mijn hormonen ook een feestje aan het vieren zijn :roll: :wall: :wall:

Daar is niet echt een antwoord op te geven, want dan zou je het merk/soort hechtigen moeten geven :slight_smile: (als je die wel hebt kan ik het je zeggen )

Oplosbare hechting heb je namelijk in verschillende soorten varieerend van een paar weken tot een paar maanden.

Ook hangt het nog eens van het lichaamzelf af wanneer een hechting gaat vergaan. bij sommige zijn oplosbare echtingen voor 2 weken al na 1 12 week vergaan, bij anderen zitten ze er nog met 3 wkn.

Aantrekken zou ik zo ie zo nooit doen! Ik zou als ik jou was even contact opnemen met waar je behandeld bent, en daar je probleem voorleggen.

Als zijn hectingen in een kaak/mond wel moeilijk omdat daar alles al zo lekker dicht op elkaar zit en je daardoor een hele snele kans hebt op irritaties.

ik zou er ook nooit aan trekken

ik weet dat ik na 1 week ook erg last had van mijn hechting in mijn kaak

ik ben toen even naar de kaakchirurg gelopen(werk in ziekenhuis en de kaakcirurgie is de afdeling naast ons )en die heeft er toen 1 voor mijn uitgehaald en dat gaf opluchting.

dus ik zou gewoon even bellen of je langs mag komen

Hoi hoi

vrijdag zitten mijn hechtingen er 2 weken in. ik merk dat ze nu oplossen. Dat van dat draadje had ik ook, gebeld en toen mocht ik er niets aan doen. Na 9 dagen viel het draadje er wel af. Niets overhaast aan trekken.Beter even accepteren…

Ik heb meerdere malen hechtingen in mijn momd gehad op een gegeven moment begon het draartje iets losser te zitten en knipte ik die zelf door :mrgreen:

Hechting heb ik zelf uitgehaald. Zat wel los maar omdat ik toen tongpiercing had, ging er steeds met die bal bij de hechting kutten waardoor het steeds losser werd dus dan maar eruit gehaald…

Je tandvlees is nu inmiddels wel genezen dus…

ik ben dus ook zo iemand die na een week zo zat was van die irriterende knoopjes, dat ik een nagelschaartje heb gepakt, goed schoongemaakt met alcohol en hop knip knip knip, weg draadjes… wat een genot!!!

Oplosbare hechtingen? Ja, ze zijn officieel oplosbaar, maar ik heb nog nooit zo veel geduld gehad en ze altijd voortijdig laten verwijderen. (Na een dag of 5-7)

ik heb de tandarts even gebeld…en die zegt dat het nogwel even kan duren…en als ik er echt last van heb mag ik de kaakchirurg bellen om ze te laten verwijderen als die dat zou willen…

grmbll…ik ga nog wel lekker prutsen vandaag…IN hengelo zit geen kaakchirurg dus ben ik naar Oldenzaal gegaan hiervoor maar om daar nu alleen hiervoor weer naartoe te gaan :shifty:

ik heb ook al geprobeerd met nagelknipper maar op de een of andere manier durf ik het niet zo goe domdat het achterin ligt en ik er niet heel goed bijkan :shifty:

@Wawa wrote:

Oplosbare hechtingen lossen bij mij dus niet op. VK heeft na 7 weken de oplosbare hechtingen die na 2 weken opgelost hadden moeten zijn bij mij verwijderd. Ik zou dus gewoon even bellen.

Hier hetzelfde!

Je kunt het stukje wat irriteerd ook zelf afknippen, irriteert het daarna nog, kun je nog kiezen om er iets tussen te doen en anders de tandarts bellen.

het is al gelukt… :mrgreen: …zoveel gepeuterd met mijn tong dat het los ging ineens en toen kon em er zo uittrekken aan het knoopje…

heeeeeeeeeeeerlijk :mrgreen: