iemand verstand van nds roms voor Nintendo DS?

Hallo!



Milou heeft sindskort een Nintendo DS Lite. iemand hier uit de buurt zei dat je beter een r4ds kaart kan kopen zodat je daar nds roms op kan zetten(een heleboel spelletjes dus). Ik heb dus die kaart gekocht en heb een site gevonden waar ik spelletjes kan downloaden(NDS Roms). Maar nu weet ik dus niet hoe ik die spelletjes op die r4ds kaart moet zetten. Ik moet ze uitpakken met WINrar maar nu lukt het me dus niet verder :think: degene die mij het aanraadde is dus 3 weken op vakantie dus hem kan ik het nu niet vragen.

Dus heeft iemand hier misschien meer kaas van gegeten?

Alvast bedankt!

@Denise wrote:

Hallo!



Milou heeft sindskort een Nintendo DS Lite. iemand hier uit de buurt zei dat je beter een r4ds kaart kan kopen zodat je daar nds roms op kan zetten(een heleboel spelletjes dus). Ik heb dus die kaart gekocht en heb een site gevonden waar ik spelletjes kan downloaden(NDS Roms). Maar nu weet ik dus niet hoe ik die spelletjes op die r4ds kaart moet zetten. Ik moet ze uitpakken met WINrar maar nu lukt het me dus niet verder :think: degene die mij het aanraadde is dus 3 weken op vakantie dus hem kan ik het nu niet vragen.

Dus heeft iemand hier misschien meer kaas van gegeten?

Alvast bedankt!




mag ik vragen waar je die gekocht hebt???

want al het goed is zit er ook software bij

en als ik het heel goed heb hoef je bij die kaartjes het juist niet uit te pakken en kan je gewoon slepen en spelen

meestal als je een bestandje wilt uitpakken klik je rechtermuisknop op het bestandje

en dan kan je het uitpakken staad er vanzelf bij

bij Sidder.nl. Dat uitpakken begrijp ik wel maar ik begrijp dus niet hoe ik die bestanden op de sd kaart kan zetten.

het zijn trouwens allemaal RAR. bestanden.

hier staad presies hoe het werkt



http://www.sidderwebshop.nl/?page=information&page_id=21

is het nog gelukt???



gr suus

het slepen van de NDS Roms naar de micro kaart dat lukt dus niet. De rest dat is allemaal wel gelukt maar als ik de spelletjes sleep naar de Nintendo dan krijg ik niks te zien op het scherm.

en dan lees ik allemaal op forums dat je de bestanden moet uitpakken maar ook dat werkt niet :roll:

ik zou even cotact opnemen met de site waar je het kaartje besteld hebt

en waar download je de spellen???

zijn het ook ds spellen???

gelukkig was er een andere buurman die de spelletjes op dvd heeft gebrand, wel 300 stuks! Hij heeft er nu 19 voor me opgezet(op het sd kaartje). Hij heeft ze i.d.d. van een site af, het adres zou hij me nog geven. Hubbie heeft opgelet hoe je de bestanden van de dvd op het kaartje kan zetten dus van de week wat andere spelletjes erop zetten.





kuzzz

en het zijn i.d.d. DS spelletjes. Die noemen ze namelijk NDS Roms.

hahah ik snapte wel dat het nds werdt genoemt



maar mischien had je ze verkeerd gedownload had gekunt



ik heb me ook nu een kaartje besteld

je kwam op het juiste moment met je vraag :wink:

wat ik was al een tijdje aan het kijken wara goedkope waren enzo

als het goed is krijg ik hem volgende week binnen



pb mij het adres van de site maar even als je wilt waar jij je spellen download



fijn dat het metde hulp van de buurman toch nog gelukt is :-*

lukt het je nu al zelf???

anders kan ik je nu helpen hoe het moet

ik heb de spelletjes op 3 dvd’s staan en dat lukt me wel om de spelletjes van de dvd op de Nintendo te zetten. Maar hoe doe jij dat dan?

nou je download een spel

dat spel pak je uit

je opent een venstertje waar je de sd kaart op aan hebt gesloten

dan sleep je het uitgepakte bestandje zo naar je mapje

het bestandje moet eindige op nds



waar download jij de spellen dan???

een buurman heeft ze voor mij op dvd’s gebrand. Het adres krijg ik nog na zijn vakantie dat duurt nog 2 weken. En jij?



kuzzz