Iemand tips voor een verkoude neus

Jasly kan niet goed drinken met dr verkoude neusje,

ze word er ook heel nijdig van,

En omdat ze veel drinkt wil ik het oplossen maar hoe???

Iemand tips???



Alvast bedankt!



Groetjes Jeanette

Hallo



Wat hier altijd goed helpt is een zoutwateroplossing.

Water koken en vervolgens een klein snufje zout hierin oplossen (een koffiekopje water).

Dit vervolgens druppelen in neusje van de kleine. Ikzelf gebruik daarvoor een pippetje (zat ooit eens bij een kuurtje).

Daarnaast heb ik zo’n neuspompje, zuigt het neusje als 't ware een beetje vacuüm.

Let wel…het is absoluut geen pretje voor de kleine, maar het helpt voortreffelijk, hier tenminste dan

Dat is het nou juist,

Hier hebben we ook VSM neusspray en probeer met zo een dingetje haar neus leeg te pompen maar ik heb een erg wild madammetje en laat het niet toe, ookal neem ik haar in de houdgreep of hou ik haar handen vast tot huilends toen ze laat het niet toe,

ik probeer het ook stiekem te doen als ze slaapt of aan het drinken is maar dat werkt ook niet…

Ehm…tsja, da’s inderdaad lastig.

En een doorgesneden ui naast haar bed 's nachts? Het stinkt enorm :sick: , maar zorgt wel dat je luchtwegen vrij blijven.

in een oliebrandertje Eucalyptus of pepermunt olie branden :thumbup:

waarschijnlijk is haar verkoudheid al over, maar voor andere moeders:

ik kreeg de tip om wat moedermelk in de verstuiver te doen en dit in het neusje van mijn baby te spuiten tegen een verstopte neus…

Ik heb zoutoplossing van Daro weet nog niet of het helpt want heb het nog maar net :mrgreen: dat pompje die de snot eruit zuigt werkt hier nog niet dat ding past niet in het neusje :roll:



dat van moedermelk wist ik niet, alleen wat voor verstuiver

Hier zoutoplosssing, luuf, versnipperde ui op haar kamer en dat van de bv helpt hier helaas niet en ook dat pompje voor haar neus ook niet, wordt ze gewoon nijdig van.

die uitzuigertjes voor neusje zijn ook niet echt goed he.



Luuf, ui en neusspray is het beste.

@kimmiejj wrote:

in een oliebrandertje Eucalyptus of pepermunt olie branden :thumbup:




Eucalyptus mogen kleine baby’s nog niet inademen. Is te irriterent voor de luchtwegen.

Je hebt buisjes van daro…losse buisjes,10 stuks.

Die gebruik ik nog steeds als ze verkouden is,iedere dag een steriele en dat knijp je makkelijker even een beetje in de neus dan zo’n verstuiver (niet te hard knijpen :shifty: ).

Topspul.

@renzosmam wrote:

Je hebt buisjes van daro…losse buisjes,10 stuks.

Die gebruik ik nog steeds als ze verkouden is,iedere dag een steriele en dat knijp je makkelijker even een beetje in de neus dan zo’n verstuiver (niet te hard knijpen :shifty: ).

Topspul.






die heb ik dus ook , mooi dat er positieve verhalen over zijn