Iemand tips??? potjes wel lekker, mama,s brouwsel niet?

Ik heb nu zo’n ontzettend handige keukenmachine ding pureerder etc…dus ik denk…goh Sem vind de potjes allemaal wel lekker gelukkig dus ik gooi een banaan erin beetje water en wil dat geven: nu een fototoestel erbij had een erg leuk plaatje opgeleverd…zelfde bij broccoli en aardappels …allemaal superfijn gepureerd (net als de 4 mnd potjes zelf) en wat doet meneer: spuugt het fijn weer uit…potjes gaan er in als koek :roll: …



doe ik iets fout…wat kan ik toevoegen evt…iemand tips???

haha…dat lijkt op onze situatie :wink: :wink: Olivier lust potjes ook heel graag maar toen ik hem voor het eerst verse bloemkool voorschotelde weigerde hij ook :eh: :eh:

Naar aanleiding van een aantal tips (hier op KOK gelezen) voeg ik nu wat kookvocht of opvolgmelk toe en dan wordt het geheel wat sappiger/smeuiger…En hij lust het nu allemaal!



Succes!!



Groetjes, M-J

Ik denk gewoon blijven aanbieden, een paar dagen achter elkaar hetzelfde en dan veel dingen proberen.

In de potjes zitten meestal meerdere smaken bij elkaar, dat doe ik thuis ook. dus bijvoorbeeld peer/banaan.

Wat alex heel erg lekker vind is perzik.

Succes!

Hier precies hetzelfde, maar dan alleen met groentepotjes.

Ik doe er ook wat melk door, en meneer eet alles op!

Nu moeten we dat wel weer af gaan bouwen natuurlijk, maar dat zien we ook wel weer, ik ben allang blij dat hij nu zo lekker eet!

in de meeste potjes wordt ook wat appel toegevoegd… wordt het iets zoeter van(of appelsap)… wat rijstebloem wil ook wel eens helpen, of inderdaad wat melk…



Daan vindt het gelukkig allemaal even lekker… :mrgreen:

Hier precies hetzelfde gehad…ik ben blijven proberen maar alleen maar als wij iets aten wat ik makkelijk even kon pureren. De voorraad uit de vriezer kon ik zo weggooien. Wat hier even leek te helpen was de puree in een potje steken maar na 3 x liet meneer zich niet meer voor de gek houden.



Ik was zo iemand die geen potjes ging gebruiken, behalve in nood :oops:

Ik stond dus een hele dag van alles te koken uit een babykookboek en meneer wilde olvarit :wall:

Ik heb het snel naast me gelegd en olvarit ingekocht, rond de 1 was het over en at hij bijna alles in stukjes met ons mee en vanaf ongeveer 15 maanden moet ik niet eens een potje meer geven want dat moet hij niet meer. Maar tussen 6 en 10 maanden eigenlijk alleen potjes.



Dus geen tip, alleen herkenning… Succes.



Natas

okee, Tawera is dan bijna 2 maar ik herken het gedrag.

Van begin af aan is hij ZEER kieskeurig en ik heb denk ik elke oplossing geprobeerd tót ik het eens voorlegde bij de logopediste pas geleden. En die zei:‘er is níks mis met potjesvoeding als je de leeftijden maar aanhoudt dus voel je níet schuldig als hij wéér een potje krijgt’ (erg makkelijk op de dagen dat hij naar het kdv gaat, we moeten dan in totaal een uur reizen en zijn pas rond etenstijd thuis) en ze zei zelfs dat als Tawera alleen maar het potje van de kidneybonen accepteert (heeft hij een tijdje gehad) ik hem dan alleen maar dát moet geven. Dan heeft hij tóch wat binnen want: een machtsstrijd met je kindje op het gebied van eten verlies je geheid! Tawera heeft nu ook door dat hij eten gewoon uit zijn mond kan laten vallen. Ik maak me daar níet meer druk om en als hij alleen maar andijvieschotel wilt, ook goed.

hier hetzelfde met Demi destijds.

Ik heb me er ook bij neergelegd, potjes zijn net zo gezond (misschien nog wel gezonder gezien de strenge richtlijnen voor de fabrikanten) daarna is het allemaal goed gekomen! (na een jaar ongeveer at ze gewoon mee, nou voor zover een kind gewoon kan mee eten dan!)



gr

muts

o meiden beetje laat maar nog bedankt voor jullie antwoorden…



heb het geprobeerd met een beetje opvolgmelk…et voila…maar ja nu eet ie alles wat voor zn mondje komt ineens tis net een vogeltje… :inlove:

Fijn toch dat het goed is gekomen?

Bij Tawera zijn we erachter gekomen dat hij heel goed eet met andere kindjes erbij én hij eet nu zelfs met een vorkje!!! :thumbup:

Bij Bas dus net omgedraaid, hij eet geen potjes en alleen eigen prak. Wel gedaan tussendoor, maar opeens was steevast het hoofd wegdraaien. Helaas wil hij nu geen groene groenten meer erdoor eten :roll:

Heb vanaag voor het eerst gekookt voor bram. Potjes vind ie heerlijk. Dus ik had goede hoop. Na 3 happen dacht ie…getsie, dit is niet zo lekker als anders. Ik had bij voorbaad alvast wat melk erdoor gedaan, maar nee hoor. Meer dan 3 happen wilde hij niet. ( sta ik daar met m’n goede gedrag in de keuken. :wink: )

Beetje spuit elf, maar als hij het zelfgemaakte niet hoeft mix ik er soms een beetje Olvarit door. Dan lust hij het wel. Ook al is het maar een halve eetlepel :roll:



Groetjes,

Femke