Iemand Paneelgordijnen??

Heeft iemand paneelgordijnen? Bij voorkeur van de zweedse toko? Je weet wel…Ikea?

Hebben de panelen van 80% papier en 20% nogwat…geen idee.

Leuk,maar zweterige kinderhandjes hebben inmiddels de boel al aardig om weten te buigen…de kreukels…aaarrgghhh…

Goed…heb al eerder een strijkijzer gepakt, doek er tussen en strijken maar,maar kreeg ze niet glad…bij lange na zelfs niet.

Iemand tips? Ideeen? Ervaring?

Baal van die omkrullende zijkanten…

Wilde het evt. proberen met de stoomreiniger en dan vochtig plat leggen (eventueel met plank erop) en laten drogen,maar durf niet zo goed…

Thanks!!!

Hoe is het nu met de gordijnen?

Hihi…was het al helemaal vergeten zeg…

Nog steeds waardeloos…

Ik heb ook nog niet rustig geprobeerd goed te strijken…ik weet zeker dat dat moet werken…misschien zelfs iets vochtig maken,doek erop en strijken…

Maar nu zitten de vouwen (kreukhandjes van de kids) er nog in…

Had er nog geen tijd voor verder te zoeken…

Fijn he, dat geen geduld hebben voor het strijken. Hier ook niet hoor. Dus strijk ik gewoon zo min mogelijk hahahaha valt het niet op ook dat iets niet gestreken is :wink:

Maar mss idd natte theedoek gebruiken.

Ik strijk dus noooit! Ja…pas geleden een sierstrip op de plank in de gang,maar verder…nope…

Hooguit 1 a 2 stukken van mijn eigen kleding of iets van de kids als dat nodig is,maar in principe koop ik kleding die niet gestreken hoeft te worden…of het hangt in de kast tot ik een keer zin heb te strijken of het echt graag aanwil…

Man gebruikt de droger al niet meer…alles wordt uitgehangen en droogt netjes…hij streek zijn vorige werkhemden wel altijd zelf,maar zijn nieuwe hemden zijn kreukvrij (mits ze niet de droger ingaan).

Kortom…de was e.d. is niet mijn afdeling…

Heb de gordijnen al een keer gestreken,maar op de plank…denk dat ik ze plat op de grond moet leggen (geen weerstand/plat afkoelen) en dan idd wat vocht erbij…

Ze zijn gaan kreuken doordat de kids met klamme handjes zijn gaan knijpen…

De gordijnen bestaan uit 80% papier en 20% nogwat…papier moet te strijken zijn…zou je denken…

Maar thanks…

(Kan altijd de Ikea-service desk bellen natuurlijk).

Je hebt ook een soort ‘stijfsel’ voor stoffen wat je erop kunt sprayen, dan strijken en dan zal het er beter uitzien.

Hier dure paneelgordijnen van de stoffeerder en ik ben er erg blij mee. Onwijs strak en mooi.

Stijfsel…geen gek idee. Strijkspray kan misschien ook werken…

Nog niet eens aan gedacht…thanks! (hoezo strijk-niwit… :mrgreen: ).

herkenbaar…hier ook van die panelen (niet van ikea maar doet er niet toe) en die krullen langs de zijkanten naar binnen. erg lelijk en waar de kinderen ze vastnemen als ze eens buiten willen kijken zijn er kreukels.

Ik heb ze nog niet gesterken, te veel gedoe om ze eraf te halen.

Ik zou idd ook eens proberen met strijkspray, maar ben niet zeker dat dat geen vlekken geeft.

Stoomstrijkijzer is misschien te heet?

Natte doek erop leggen en dan strijken tot die droog is?

Fijn he Diets…die klamme peuterhandjes…waarom ze toch elke keer rond die gordijnen willen hangen snap ik echt niet…

ja… hier zien ze dan de kat zitten achter het raam… hup schuif de panelen opzij en dan praten tegen de poes achter glas… als de poes binnen zit kijken ze er niet naar om of zijn ze bang :roll:

@dietske wrote:

ja… hier zien ze dan de kat zitten achter het raam… hup schuif de panelen opzij en dan praten tegen de poes achter glas… als de poes binnen zit kijken ze er niet naar om of zijn ze bang :roll:

Zo goed bedoeld,maar zooooo irritant…

Stijfsel gebruikt en ze kunnen er weer even tegenaan.

OP de plank of grond strijken kon niet…door de warmte zet het uit en ontstaan er nog meer hobbels…

Maar al hangende heb ik ze gestreken…zachtjes, met stijfsel.

Strijkijzer in 1 hand, pannedeksel (met 2 handschoenen) aan de andere kant…(heet,heet,heet),maar het was te doen na 2 paar handschoenen…

(de deksel gelijdt de warmte natuurlijk ook).

Ze zien er al iets beter uit…

Thanks…