hoi
loop nu al bijna 1 weeken met een ontstoken oog, iedere ochtend zit me oog potdicht, en ook overdags traant het en heb ik van dan vuil in de hoeken.
Maak dagenlijks met afgekookt water me oog schoon en probeer er vanaf te blijven maar wordt het nou behoorlijk moe
dus wie heeft voor mij de gouden tip
meerdere keren per dag met telkens een schoon watje 1 keer vegen van buiten naar binnen… watje daarna meteen weggooien. Goed je handen wassen als je aan je oog bent geweest, en … niet onbelangrijk, even naar je huisarts gaan, die heeft daar gewoon een zalfje voor (fucithalmic)
hoi hoi
bedankt voor de tip, zal zo eens naar de assistent bellen, heb eigenlijk geen zin om weer langs te komen.
zou je dat niet zo bij de apotheek kunnen kopen ?
nee moet je voor naar de ha…
gr patricia
owkee dat zal dan pas volgende week worden vandaag zal ik niet meer terecht kunnen morgen werk ik de hele dag.
En s’weekend werken ze niet.
baal er zo van
dan zou ik toch kijken of je vandaag er nog ff tussen kan, en anders toch ff de hap… ik zou het niet het hele weekend mee door doen… het zijn wel je ogen waar je het over hebt…
Tip van onze huisarts, de randen schoonmaken mat sla-olie. Mijn partner heeft veel problemen met vooral 1 oog en dat werkte prima. Wordt het je al te lastig dan langs de huisarts voor een antibioticazalf. Beterschap
heb zojuist even gebeld met de assistent
ze wilde het inderdaad wel even zien ze heeft wat opgeschreven en de huisarts zal me voor 2 uur even terug bellen.
Hets preekuur zat wel vol maar ze zoude kijken wat ze konden doen
voor de rest is me zicht prima en me oogbal zelf is gewoon normaal wit, het is gewoon onstoken zoals kinderen dat ook wel eens hebben zeg maar
voor de rest is het gewoon behoorlijk irritant vooral
Had dit vraagje ook al gepost, onze Tim heeft zijn beide oogjes ook ontstoken, heb de HA gebeld en de assistente stuurt fax naar apotheek, hoefde niet langs te komen!
(moet wel om 12.00 uur nog even bellen voor accoord)
Beddengoed verschonen iedere dag want het is zeer besmettelijk !!
En oppassen met jouw andere oog.
Probeer te voorkomen dat vocht uit het ontstoken oog in het gezonde oog komt.
Balen zeg, het is zoooo vervelend en inderdaad, pas op, het is wel jouw oog he, die heb je nog zo hard nodig
Idd fucithalmic en heel hygiënisch te werk gaan (bijna overdreven) want het is erg besmettelijk (voor jezelf, je andere oog dus en ook voor anderen).
beterschap Ilse!! :hug:
@JannieElmo wrote:
beterschap Ilse!! :hug:
dankje meis
zal dagenlijks de kussen slaopen dan maar verschonen en tot nu toe is er met me linkse oog niks aan de hand.
hopenlijk beld de dodkter straks dat ik het recept zo mag ophalen zou fijn zijn
Oh jakkes dat is niet fijn… :?
Mijn husiarts in Zwitserland raadde mij aan om een zo warm mogelijk doekje/washandje op je oog te leggen, gedrenkt in (dus warme/hete)kamillethee. Kamille heeft een reinigende/helende/rustgevende werking…dit helpt beter dan alleen maar afgekookt water. Nogmaals, zo warm/heet mogelijk, werd mij aangeraden.
Het heeft mij toen wel heel goed geholpen.
Jij loopt er al erg lang mee…ik hoop dat je een zalfje voorgeschreven krijgt, zoniet, probeer het met kamillethee tot de dag dat je naar je ha kan. Succes hoor! :thumbup:
Ik wil je niet bang maken hoor, maar ik zal je even mijn ervaring vertellen.
Ik heb er vaker last van. EN als je het niet goed schoonhoud komt het dus vaker terug. Dus make up e.d ALTIJD GOEd schoonmaken.
Nu met hete thee water ( even afkoelen natuurlijk ) je oog mee bedekken.
Een soort van compressor maken. Zo kan het verstopte vaatje wat wijder worden en misschien dat het er zo uitloopt en de ontsteking verdwijnt.
Wat schoonmaken betreft voor het slapen gaan een wattenstaafje met een beetje baby shampoo je oogrand schoonmaken want daar zit meestal het meeste vuil en zo verstopt he eigenlijk de uitgang van een klier.
Ik ben namelijk 4 x geopereerd aan een chalazion op beide ogen. Operatie stelt weinig voor maar een pretje is het niet. ( alhoewel het de laatste x bijna mis ging)
De laatste x is verleden jaar geweest voor mijn trouwen …
Succes en ben benieuwd wat jouw HA zegt!
bedankt voor je uitleg en tip
moet bekennen dat ik echt nog nooit me oog onstoken heb gehad.
zal zo eens een compres van kamille thee gaan maken voordat me jongste wakker wordt en zijn mama uit lacht
en hoe is het afgelopen? heeft de dokter nog gebeld?
Kim heeft ook een aantal keer ontstoken oogjes gehad. Inderdaad heel goed schoonhouden en veel handen wassen. 's Avonds voor het slapen gaan vet maken met vasaline, dan veeg je het de volgende ochtend zo schoon.
Kim heeft druppeltjes gekregen die iedere ochtend en avond in moesten. En we moesten nadat het weg was nog 5 dagen door druppelen, zodat het ook echt weg bleef.
hier ook kamille :thumbup: