iemand ideeen voor doop-cadeau?

Wij moeten volgende week naar de doop van een meisje, maar wat geef je dan cadeau ??



Ik ben helemaal inspiratieloos :?

een kinderbijbel, een cadeausheque, een mooi prentenboek…



Hier word as zondag ons neefje gedoopt, hij is het 3e kindje en op verzoek van de ouders doneren wij een bedrag aan de stichting " red een kind"

Voor hun is barmhartig zijn in het kader van het opdragen van hun zoon, het mooiste cadeau.



Dus je kan het ook altijd gewoon vragen :wink:

wij hadden bij de doop van sophie een mooi zilveren (klein) bordje gekregen met de doopdatum en een mooie tekst. :slight_smile:

Een mooie fotolijst voor de doopfoto.

Toen Lianne is gedoopt hebben we diverse dingetjes gekregen:



Een kaarsje in de vorm van een visje



Een ketting: geloof, hoop en liefde



Diverse evangelische boekjes



Een kleding stuk met haar naam erop geborduurd



Voor mij was het heel speciaal dat er bepaalde mensen bij waren, dus een kado doet er niet toe :wink:

Hier geloof ik wel één kado gekregen, ik zou zelf ook neit bedenken om iets te geven bij t dopen.

Maar als je toch wat geeft, een boekje met een bijbelverhaal ofzoiets vind ik wel passend.

Wij hebben ooit voor de doop van prinsje een verzilverde spaarpot gekregen. Met naam en doopdatum ingegraveerd.



Tip! Laat het wel pas graveren NA de doop!

Wij hadden zoontje van vrienden ook zo’n spaarpot cadeau gedaan en ook al laten graveren. Door familieomstandigheden werd de doop uitgesteld en nu staat er dus een andere datum in dan de datum dat het manneke gedoopt is

Hier bij de doop de volgende dingen gekregen

Bijbel voor kleine schatjes

Het boek god maakte alle dingen groot en klein (is een leuk voorlees/prentenboek met daarin vakjes die opengemaakt moeten worden om het bezige bijtje te zoeken)

besteksetje met naam

armbandje met naam

muziekdoosje

Ik heb twee weken geleden een boekje met cd met bijbelse liedjes

gekocht bij het Kruidvat. Misschien liggen die er nog?

wij hebben geen bijbelse dingen gekregen…



maar de armbandje en bestek met naam hadden we al met de geboorte gekregen.



maar wij hebben kleren, boekjes van dikkie dik, muziekdoosje, hobbelpaard, kadobonnen gekregen…

kinderbijbel lijkt me iets wat meer mensen bedenken, dus daar zou ik niet op wagen…



Je hebt ook vaak speelgoed met als thema de Ark van Noach. Misschien een leuk idee?

@fiep klophout wrote:

Je hebt ook vaak speelgoed met als thema de Ark van Noach. Misschien een leuk idee?




dat is leuk ja…

Een kaars met een afdruk het geboortekaartje erop laten maken. En dan de naam en de datum van de doop erop laten zetten is ook een mooie herinnering.

Een tegeltje is misschien ook leuk. Google maar eens op uniek tegeltje.

P heeft een peuter en kleuterbijbel gehad… zooo leuk 3 kleine boekjes (van hard karton) met een paar verhalen erin…

1 oude testament

2 nieuwe testament

3 gebedjes



Ik was er erg blij mee… (verder zilveren armbandje, zilveren spaarpot met naam en geboortedatum, leesboekjes, speelgoed, kleertjes en geld… laatste vond ik minder maar goed. het is toch lief dat men wat gaf…)



Hier een foto van de boekjes:



een duikbril ?





:mrgreen: :oops:





gekkigheid , ik ga maar eens slapen :-*