iemand ervaring met

de gastouderopvang???

ik pas zelf op 2 kindjes elke woensdag

nu heb ik even rond zitten neuzen en kan ik dus 150 euro pm terug krijgen mn vraag is moet je daar iets exta’s voor doen komen ze bij je thuis om te kijken hoe of wat moet je nog een curcus volgen ext…

ziet er zo simpel uit namelijk even inschrijven en klaar :think: :think:

hoi gerenkim,

ik snap je vraag niet helemaal? :oops: je zegt dat je al op 2 kindjes past…doe je dat nu zwart ofzo?? En 150 euro per maand terug?? waarvan?

Ben een beetje blonT hoor…hihi

Maarre…als je gastouder wil worden dan is het op zich niet heeeel moeilijk inderdaad. Je kan je inschrijven en dan komen ze van het gastouderburo voor een intakegesprek, tijdens dat gesprek oordelen zij of je geschikt bent voor dit werk en of je huis ervoor geschikt is. Daarnaast moet je huis kindvriendelijk zijn en moet je de nodige voorzorgsmaatregelen treffen in geval van brand (rookmelders plaatsen, blusdeken en blusser in huis hebben). En tegenwoordig moet je een verklaring omtrent gedrag hebben voor jezelf en al je huisgenoten (man bv.) die ouder zijn dan 18 jaar. Dit is een verklaring die je aanvraagt bij de gemeente en dan word je gescreend op een eventueel crimineel verleden die ook relevant zijn voor kinderopvang.

Nou ja, en als je word goedgekeurd en je mag gaan werken voor het gastouderburo dan moet je vaak wel een ehbo-curcus volgen (je gastouderburo is die verplicht aan te bieden).

Enne…nou dat is het wel zo’n beetje geloof ik.

als je nog vragen heb…shoot!

groetjess Jiska

ik pas al 2,5 jaar op de kids van mn vriendin en zij op die van mij

dus nu had ik op een site de oppassubsidie gedaan en van onze onkomen en de uren per week die ik oppas zou ik volgens de site 150 euro kunnen vangen snap je dus ja nu doen we dat dus gewoon zo zwart zonder te betalen maar ik dacht als je je alleen hoeft in te schrijven en daarvoor niet zoveel hoeft te doen dan is dat makkelijk meegenomen natuurlijk :mrgreen:

sja ik snap het nu. Het gaat dus erom dat jij vergoeding kan krijgen voor jouw kids als je ze wegbrengt…zeg ik het zo goed?

Maar er komt dus iets meer bij kijken dan alleen inschrijven. Voor je vergoeding kan krijgen moet je ook wel echt iets moeten betalen natuurlijk. Dat zou dus betekenen dat jij factures moet krijgen van je vriendin en dat jij dat voor haar moet maken (mits zij ook natuurlijk vergoeding wil krijgen). En je moet geld betalen voor een gastouderburo als je opvang voor je kids wil hebben (of je nou al een gastouder heb of niet). Nou ja, ik denk dat ik het zelf zo zou laten als het met gesloten beurs geregeld kan worden, maar je moet maar even kijken wat er voor jezelf voordeliger is natuurlijk.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel…zo niet, dan hoor ik het wel!

Groetjess

als je maar 150 euro kunt krijgen moet je goed kijken wat de nadelen zijn,bewijs goed gedrag 30m euro p persoon en persoonlijk aanvragen dus man moet ook naar gemeente huis en evt oudere kinderen ook

kinder ehbo curcus moet elk jaar herhaald worden

evy inkomsten van het oppassen op kids van je vriendin wordt bij je inkomen geteld wat voor huursupsidie en huurtoeslag nadelig kan zijn.

verder betaal je aan het gastouderbureau bemiddelingkosten,wat erg verschilt per gastouderbureau moete waard om goed rond te kijken.

tja dan zie ik er maar vanaf denk heb het geld opzich niet nodig maar dacht ach laat ik es even vragen ben niet zo’n typ voor een curcus enzo hihi nou ja bedankt voor de info :thumbup: :mrgreen:

graag gedaan!