Iemand ervaring met silliconen zoogcompressen?

Hallo meiden,



Ik heb eens op het web zitten surfen en kwam die l*lypadz tegen, van die silliconen zoogcompressen. Nou lijkt het mij wel goed werken, maar heb geen zin om die dingen aan te schaffen en er dan achter te komen dat ik het niets vind…



Daarom ben ik op zoek naar gebruikerservaringen! Dus… wie van jullie heeft die dingen aangeschaft en wat vond je ervan?

ik heb ze aangeschaft en ze werkten voor geen meter… er kwam bij mij nog wel gewoon melk in stromen en ipv dat het dan geleidelijk lekte kwam er ineens een hele sloot melk uit waardoor je dus ineens kleddernat was… ook plakten ze al vrij snel niet goed meer…



het leek mij de ideale oplossing… maar helaas…

Ik heb ze ook en ik vind ze geweldig!

Je ziet ze niet zitten onder je kleding en ze werken perfect!



Je moet ze wel regelmatig schoonmaken (gewoon met een sopje en dan even uitslaan (zodat er geen water meer op zit)) maar dan plakken ze weer gewoon!



Ik zweer er bij, wou dat ik ze gelijk had aangeschaft en niet eerst met zoogcompressen aan het klooien ben geweest (die dus lekker vastplakte aan je tepels, auw, auw).



Met lekken heb ik geen last, goed het midden van de pad tegen je tepel drukken en dan de rest vastplakken.



Ze zijn inderdaad duur (25 euro), maar je kunt ze blijven gebruiken (gebruik ze zelf nu al bijna 2 maanden geloof ik).



Groetjes,

Willy

Ik heb ze hier ook liggen, maar ik blijk er allergisch voor te zijn :? .

De buitenste rand gaat echt enorm jeuken bij mij.

Geen succes dus.

Ik gebruik ze nu een weekje, en ben tot dusver wel enthousiast :mrgreen:

Hmm, dus tot nu toe half-om-half :think:



Mochten er nog meer meiden zijn die ze gebruiken, ik ben benieuwd!



Alvast bedankt voor jullie reacties :-*

Ik heb ze tijdens de Bv bij Jinthe gebruikt, maar niet vanaf het begin, pas na een maand of 2 geloof ik.



Ik vond het zijn geld niet waard.

Tijdens de toeschietreflex verzamelde zich op mijn andere borst melk onder de pad en als ik de pad eraf haalde dan liep alles over mijn buik.

Of ze hielden de melk niet tegen, ondanks dat ik ze goed aanbracht (tepel indrukken en dan ertegen).

's Nachts had ik regelmatig lekken, als Jinthe een voeding oversloeg of lang tussen liet.

Ook het gebruiksgemak vond ik niet echt 100% ok. Je legt ze minder makkelijk onopgemerkt weg als je ergens in het openbaar voedt,plus dat je ze eigenlijk moet afspoelen voor je ze weer opbrengt en das toch allemaal meer gedoe op verplaatsing dan een wegwerpcompres.



Ik vond ook dat ze soms een branderig gevoel gaven op mijn tepels.



Ik heb ze ook eens gebruikt om te gaan zwemmen, geen goed idee…ze kwamen los en dreven rond in mijn zwempak :slight_smile:



Nu heb ik bij Lotte nog niet geprobeerd, ik heb deze keer minder last van teveel melk of lekken dus misschien dat het nu beter bevalt.

Bij mij bleven ze gewoon niet plakken. :roll:

Zonde van geld dus.

hier ook een :thumbdown:

Ik was redelijk tevreden en hoop ze dit keer ook weer te gebruiken. In de eerste tijd lekte ik teveel zodat de padz het niet aankonden. Toen dat minder werd gebruikte ik ze 's nachts en ik vond het heerlijk dat ik toen geen bh meer aan hoefde te houden. Bij de tsr drukte ik wel altijd de andere tepel even dicht (Yolanda’s tip: even met de binnenkant van je pols discreet druk uitoefenen) en dat werkte voldoende. Heel soms kwam er idd melk onder en dan komt het er in een hele plens uit… niet leuk :? Maar ik vond de nadelen niet opwegen tegen de voordelen voor 's nachts. Dus hier wel een voorstander, ik ga een nieuw setje kopen binnenkort. Met het oude setje heb ik tot een maand of 8/9 gedaan (vanaf ca. 3 maanden). Ik spoelde ze 's ochtends af met water en zeep en dan waren ze 's avonds weer droog.

Hmmm, ik geloof dat het dus echt een kwestie is van uitproberen. De één vindt ze super en de ander niet :think:



Bedankt voor jullie reacties meiden :thumbup: