Iemand ervaring met NEI therapie?

Ik hoorde van mijn schoonzus over deze therapie, ik weet niet of het iets voor me is, graag zou ik ervaringen horen van jullie. Hebben jullie dit weleens gekregen, of kennen jullie iemand die het gekregen hebben?



Neuro-Emotionele Integratie (NEI) is een methode die het beste haalt uit de accupunctuur, bio-kinesiologie, neurowetenschappen en toegepaste psychologie. De methode biedt een simpele, snelle en eenvoudige manier om emotionele blokkades uit het verleden op te lossen. Met behulp van spiertesten en het stellen van vragen aan het onderbewuste geheugen is het mogelijk om erachter te komen wat er in het verleden gebeurd is wat je er nu van weerhoudt een volledig functioneel en gelukkig leven te leiden. Een simpele ademhalingstechniek kan jou bevrijden van emotionele blokkades en de weg vrijmaken voor genezing, groei en ontwikkeling.



Ik vind het nogal vaag klinken en geloof er ook niet in.

als het toch zo makkelijk was als het daar klonk… meeenss… dan zou toch iedereen gelukkig zijn???



Nee ik vind het ook nogal vaag en wel hee simpel gesteld… om maar te zwijgen over wat het waarschijnlijk gaat kosten…

kinesiologie is best aardig…en nei op zich ook wel.

1 van de basis idee-en is dat het lichaam en je geest zelf de blokkades en oplossingen weten van je problemen, en dmv spiertesten kunnen ze die dan achterhalen. omdat veel verdrongen of onbewust is.



ik heb ooit het ook gedaan, en ik was niet ontevreden.



maar ik denk dat het beste aan de hele therapie de therapeute was :angel:

wat ik bedoel is: ik heb bij veel van die alternatieve therapieen ( en wat heb ik er veel gezien :wink: ) de behandeling net zo goed werkt als dat de behandelaar goed is: dwz nei is best leuk, maar als de therapeute zelf issues heeft, verbaal niet zo sterk is of psychologisch niet echt goed geschoold, dat dan de therapie niet goed zijn werk kan doen…omdat ze de verkeerde vragen stelt, of op de verkeerde toon, de begeleiding psychisch te wensen over laat of gewoon weg onjuist is.



ik denk dus: zoek IEMAND die je ligt, dan maakt WAT die iemand voor therapie-vorm doet niet zoveel meer uit :wink: :hug: :-*

-dus een psych kan net zo goed voor je zijn als een nei therapeut, maar een slecht psych kan net zo slecht voor je zijn als een slechte nei therapeut :shifty: -





edit: moet wel zeggen dat ik van haar ook altijd een massage (extra :think: ) kreeg

:thumbup: ze was ook erkend fysiotherapeute en onder die noemer kon ik de nei vergoed krijgen destijds…beetje creatief boekhouden zeg maar :wink:



succes he!

Ja ik. Ben er zelfs wel eens geweest. Heeft bij mij goed geholpen…als je vragen hebt pb je me maar! Maar zoals guusje zegt, was sit een hele fijne en (daardoor?) goede terapeute. Met een beetje bachbloesem was ik zo weer het “vrouwtje” en lukte het me in 1 keer mijn rijbewijs te halen…

Mijn neefje, nu 13, is op 11 jarige leeftijd zijn vader plotseling kwijtgeraakt.

Het drama heeft zich 's nachts voltrokken en terwijl mijn zus en de drie nichten hun man/vader, revalideerden en beademden, ondertussen bellend met 112, lag hij in zijn bed verstijfd van angst.



2 jaar later kwam hij in een depressie terecht.

uiteindelijk is hij het laatste kwartaal begonnen met deze therapie. Met de therapeute is het inderdaad duidelijk geworden dat het moment dat hij niet meer zijn bed uit KON komen, dus werkelijk bevroren is geweest, het meest traumatisch geweest.

Dames, bedankt voor jullie antwoorden, ik ben op zoek naar iets en ik weet eigenlijk niet wat :shifty:

Psyg, maatschappelijk werk en homeopathie heb ik al gehad.

Door mijn vele verhuizingen heb ik mijn verhaal keer op keer moeten vertellen en eigenlijk staat dat me op het moment het meest tegen.



Maar toch wil ik iets, want ik kom niet verder :frowning:

Ja, erg vaag, ik vind het moeilijk om uit te leggen.



Als ik later meer tijd heb zal ik misschien een pb sturen…