Op de kamer van de (nu nog) jongste zit van dat vlies behang met een ruitje… niet het mooiste, maar toen ik 35 weken zwanger was van hem wel het makkelijkste.
De muur eronder is namelijk niet volledig egaal en daar zie je nu niks meer van en bovendien kan je er in elke gewenste kleur overheen en was ik helemaal blij met het resultaat (wou toch een effen muur, dus kwam goed uit :lol: ).
Maar die kamer gaan we straks nog 1 keer opknappen en voor een nieuwe beeb inrichten en ik zie overal leuke behangetjes. Dat zou dan alleen op die muur komen (andere lange wand komt het niet tot zijn recht doordat de commode daar voorstaat etc), maaaaar dan moet die muur wel glad natuurlijk.
Nu zag ik muur glad van Alabastine.
Natuurlijk een mooie promotionele zin erbij dat het echt veel makkelijker is als het lijkt maar ik ben eigenlijk benieuwd of er mensen zijn die er ervaring mee hebben?
Mijn moeder en ik zijn allebei handig genoeg, dus dat zal het probleem niet zijn, maar iets dergelijks hebben we nog niet gebruikt/gedaan.
Tis in elk geval stukken goedkopen als stucen… en als het nou echt werkt… kan ik daarna eens echt gaan bedenken wat voor behangetje we gaan gebruiken (is het ‘rommel’ dan zal de muur waarschijnlijk weer effen worden in een ander kleurtje).
Shit ik dacht dat je over dat glasvezelbehang (zo heet dat toch?) gewoon heen kan behangen met normaal en dat je het dan niet meer ziet… Dat wilden wij nl binnenkort doen
mmm zou dat ook kunnen?? :think:
Wij hebben idd glasvezelbehang met onderstaand motiefje er ongeveer in.
Leek mij zelf eigenlijk dat je daar (zeker bij papier behang) toch wel wat van blijft zien?
Nu ben ik er dus nog niet uit wat voor behangetje er op die muur moet gaan komen… dat dikkere behang zou er misschien wel overheen moeten kunnen.
Nou ja vraag 2: kan je over glasvezelbehang heen behangen?!! :mrgreen:
ja, daar kan je met een voldoende dik behang gewoon over heen behangen
@Fietje wrote:
ja, daar kan je met een voldoende dik behang gewoon over heen behangen
maar met een gewoon papierbehang gaat dat waarschijnlijk niet werken?!
Aangezien ik van alles leuks heb gezien en het me voor het behangen zelf niet uitmaakt (inmiddels wel ervaring opgedaan) of het papier of dik behang is kijk ik naar het motiefje en niet naar het soort behang.
Wel handig om vast te weten dat als het om een dikke soort behang gaat het wel wil, dat zou schelen.
Maar voor de papiervariant zal de muur dus waarschijnlijk wel glad moeten… dus alsnog: iemand ervaring met muurglad? :lol:
ehm en eh ik heb dus een of twee keer behangen, geen idee of dat dik of dun behang was, dus staat dat dan op een rol? Ik moet nog wat uitkiezen en mijn voorkeur gaat dan dus uit naar een dik behang zodat ik niet eerst nog wat met die muur moet
En is dik behang lastiger behangen? Vorige keren ging het op zich prima.
je voelt het wel aan het behang wat het is… papierbehang is gewoon dat dunne/normale behang.
Verder heb je ook nog dikkere/zwaardere soorten, voelen vaak een beetje ‘foamig’. Behangt vaak makkelijker, zolang je maar de goeie lijmsoort gebruikt :lol: (dat is dus te zwaar voor gewone lijm en dan ligt het snel weer op de grond).
Dat muurglad is best te doen. Je moet het alleen voldoende dik opbrengen en niet te dun. Ik vond wel dat de emmer behoorlijk snel leeg was. Daarin hadden we ons wel vergist. Hier hebben we er een beschadigde wand mee glad gemaakt.
alabastine is echt enorm duur in vergelijking met fix en finish.
Mijn man doet alles met fix en finish. Daar krijg je mooie muren mee. Ik weet niet of je met muurglad makkelijker kunt werken. Ik neem aan dat je dat ook met een vlakspaan moet aanbrengen?
Kun je niet gewoon met muurvuller aan de slag? Of is de muur echt te slecht?
@Pé wrote:
Kun je niet gewoon met muurvuller aan de slag? Of is de muur echt te slecht?
het gaat niet om gaten oid in de muur, maar dus dat we er glasvezelbehang met een structuurtje op hebben zitten. Kan me bijna niet voorstellen dat het heel erg mooi wordt als je daar direct met gewoon behang over heen gaat.
Maar ik wil (klink ik al als een verwend kind of gewoon als een zwangere vrouw :mrgreen: ) dus graag behang op die muur en dan natuurlijk wel zonder door’drukkend’ motiefje van glasvezelbehang.
Dat muurglad heb je in 2 varianten. Eentje om muren met gaten te herstellen en eentje apart voor over glasvezelbehang. Moet je volgens mij ook gewoon met een vlakspaan aanbrengen.
@mamaMarije wrote:
@Pé wrote:Kun je niet gewoon met muurvuller aan de slag? Of is de muur echt te slecht?
het gaat niet om gaten oid in de muur, maar dus dat we er glasvezelbehang met een structuurtje op hebben zitten. Kan me bijna niet voorstellen dat het heel erg mooi wordt als je daar direct met gewoon behang over heen gaat.
Maar ik wil (klink ik al als een verwend kind of gewoon als een zwangere vrouw :mrgreen: ) dus graag behang op die muur en dan natuurlijk wel zonder door’drukkend’ motiefje van glasvezelbehang.
Dat muurglad heb je in 2 varianten. Eentje om muren met gaten te herstellen en eentje apart voor over glasvezelbehang. Moet je volgens mij ook gewoon met een vlakspaan aanbrengen.
Als het speciaal voor over glasvezel behang is, dan zou ik inderdaad daar de voorkeur aan geven, denk ik… :think:
Maar…kun je dat behang er dan niet afkrijgen?
glasvezelbehang verwijderen schijnt wel te kunnen, maar pokkenwerk te zijn… en bij ons zit het er juist op om de kleine oneffenheden in de muur die eronder zit te verbergen :lol:
Dus denk dat we het toch maar gaan proberen glad te strijken… als de kamer leeg is :mrgreen:
Succes!
@mamaMarije wrote:
glasvezelbehang verwijderen schijnt wel te kunnen, maar pokkenwerk te zijn… en bij ons zit het er juist op om de kleine oneffenheden in de muur die eronder zit te verbergen :lol:
Dus denk dat we het toch maar gaan proberen glad te strijken… als de kamer leeg is :mrgreen:
Vind ik toch gek…als je gaat glasvezelen dan moet je toch juist zorgen dat je muur superglad is, want je zien elk hobbeltje en bobbeltje :think: Het maakt de muur wel stevig, er zal niets meer af brokkelen ofzo.
Maar ik zou er met een wat dikkere behangsoort over behangen, dan ben je sneller klaar en het behangt ook stukken makkelijker dan papierbehang :thumbup:
Heb niet alles gelezen hoor, maar als je de muur glad wil hebben dan zou ik gewoon voor een grote zak fix en finish gaan
Super spul, maar je moet wel een beetje kunnen stucen (maar dat moet je met het dure spul van Alabastine ook )
Ons hele huis is met glasvezel gedaan en op een aantal muren hebben wij behang er overheen. Papier behang gaat niet maar vinyl behang wel, dan zie je niets meer er doorheen :thumbup:
@francis wrote:
Ons hele huis is met glasvezel gedaan en op een aantal muren hebben wij behang er overheen. Papier behang gaat niet maar vinyl behang wel, dan zie je niets meer er doorheen :thumbup:
Ga in de winkel eens kijken hoe duur dat muurglad spul is en dan eens kijken wat de prijzen van het behang zijn dat ik leuk vindt… vinylbehang is vaak wel duurder, maar waarschijnlijk kan het dan wel weer uit als ik anders muurglad + papierbehang.
Heb nu dit behang gezien van lief!
Staat dat het opgeschuimd vinyl is… de vogeltjes springen er dus ook nog een beetje ‘af’.
nou dat behang is dus te dun om rechtstreeks op glasvezelbehang te plakken… ben bang dat het toch echt eerst vlak moet.
Heb hier dus verder geen ervaring mee… denk dat we het maar zullen ervaren. Gelukkig heb ik mijn handigheid van mijn moeder en die wil altijd wel helpen… dus hopelijk komen we daar samen uit.
Gedreven door een bom hormonen moet het wel goedkomen (of een mega ramp worden :mrgreen: ).
Tis gelukkig maar 1 muurtje en niet de langste muur in het huis, dus dat scheelt :thumbup: .
Volgende week het nieuwe bed voor de oudste ophalen en op zolder plaatsen, dan plekje voor de jongste op de kamer waar hij met de middelste komt beetje pimpen voor hem… en dan kan die babykamer in elk geval glad gemaakt worden… mocht dat nou echt niet lukken dan moet er een plan B komen.
oh hopelijk lukt t meid !
T behang is Geweldig :inlove:
erug Lief !