Iemand ervaring met Lente oren?

juvenile spring eruption

Zo heet het dus ook…

Het is geen grapje maar Benito heeft er vermoedelijk last van.

Jongetjes vanaf 4 jaar hebben er last van en voornamelijk in het voorjaar door het zonnetje.

Arme kind heeft 2 oortjes die vol zitten met blaasjes,verder op zijn lichaam heeft hij nergens last van.

Heb ff gegoogled en dit kwam eruit.

Morgen bel ik de huisarts voor de zekerheid.

Ik wist dat er WINTER TENEN,ZOMERGRIEP was maar LENTE OREN???

Hou jullie op de hoogte

Grappig! Victor heeft het ook en ons overbuurjongetje ook. We smeren de oren in met een hoge beschermingsfactor. We (mijn buurvrouw en ik) hebben wel het idee dat dat helpt. Maar echt zeker weten doe ik het niet.

De jongens hebben er geen last van overigens. Het lijkt alleen raar.

Maar dat van 4 jaar klopt dus niet. Victor had het vorig jaar ook en toen was hij 2 en ons buurjongetje wat toen 3.

Oh oke,ja ik las ergens 4 jaar…

Ik dacht in 1e instantie oooh jee waterpokken.

Ben ik erg overbezorgt als ik naar de dokter ga bellen?

Nee toch :oops:

Tja, zelf ben ik er neit mee naar de dokter gegaan. Ik wist niet eens dat het een naam had zeg maar :smiley: We dachten gewoon dat het kwam doordat de jongens zoveel buiten spelen en dat het dus een soortvan verbrand was. Vandaar ook de zonnefactor.

Maar ik ben wel benieuwd wat jou dokter zegt hoor. Heeft jou zoon er wel last van dan?

En is hij ook veel buiten?

Bij buurjongetej en Victor begint het echt bij de eerste zonnestralen in het voorjaar.

nog nooooit van gehoord!! Ennuh ik zou er denk ik ook even mee heen gaan hoor. Wie weet is er een simpel cremepje voor

Wat grappig om dit te lezen. Mijn oudste zoon van bijna 6 heeft het inderdaad ook. Wist niet dat het zo heet, maar weer wat geleerd. Ik smeer er vaak een beetje vaseline op. Hij heeft er verder geen last van.

Ja,hij krab zijn hele oortjes kapot en ik vind het er eerlijk gezegd ranzig uitzien.

Als er een zalfje voor is dan laat ik het horen.

Mogen straks om half 1 even langskomen.

Ik had het bij Benito al eens eerder gezien nadat we in het zonnetje hadden gewandeld,dachten toen ook dat hij waterpokken had.

Nu na het warme weekend op de camping,lekker in de zon gespeeld was het wel heel erg.

Nou vanmiddag weet ik meer

Volgens de huisarts is het een vorm van allergie,hij heeft een creme gekregen die we er dun op moeten smeren.

Van de term Lente oren had de huisarts nog nooit gehoord

Nou ik ga smeren

Wonderbaarlijk. Toevallig zat Kes vanmorgen bij me op schoot toen ik zag dat de blaasjes/pukkeltjes die hij al een paar dagen had, erger waren geworden. En nu lees ik dit topic. Da’s handig, weet ik meteen wat hij heeft :wink: En idd, als je erop googled zie je precies op de foto hoe het er bij Kes ook uitziet. Ik smeerde er niets op, ik wist tot net niet eens wat het was wat hij had. Beetje zonnebrand erop dan maar als hij in het zonnetje naar buiten gaat?!