iemand ervaring met katers ?

Wordt even helemaal gek van mijn katertje mika van 8 maandjes.





Mika is 4 weken geleden gecastreerd, hij had erg last van hormonen en zat de hele dag achter onze poezen aan die ook geholpen zijn gelukkig.

Daarnaast de hele tijd janken.



Maar dat zou allemaal opgelost zijn als ie gecastreerd was, nouw tis 4 weken geleden en meneer is nog net zo als voor zijn castratatie.

Nu zeggen ze omdat ie al ietsje ouder was hij misschien nog wat hormonen in zijn lichaam had maarja hoelang duurd zo iets ?



Want de hele dag loopt ie te jagen achter de poezen en ook als onze kleine lekker ligt te slapen is het trap op trap af en de hele tijd janken enzo.



Iemand een idee :pray:

Met die katers heb ik geen ervaring :wink:



Ik wil je alleen even sterkte ermee wensen.

Hmm, ik heb nooit gekke dingen meegemaakt met de katten. Ik weet wel dat wij pas castreerden met 9 mnd geloof ik, dus dat jouw kat laat is gecastreerd aat er bij mij niet in.



Ik kan je niet echt een een blijvende tip geven, maar zou als ik jou was de kat opsluiten in één kamer als je zoontje ligt te slapen of dan naar buiten en pas binnen laten als ie weer wakker is (als je tenminste een buitenkat hebt).



Ow ja, katten hebben uiteindelijk wel elk een eigen karakter, dus wie weet zit dit gedrag daar in. Plus jouw Mika is nog behoorlijk jong, hij wordt hopelijk rustiger als ie ouder is.



Sterkte!

De gemiddelde leeftijd waarop een kater gecastreerd wordt is 6 maanden/8maanden. Wat dat betreft dus helemaal normaal. Het kan idd wel een aantal weken duren hoor, voor ze rustiger worden. En het kan idd ook karakter zijn.



Ik zou het nog een maandje aankijken, maar wel vervelend he. Succes!!!

@hanneke wrote:

Het kan idd wel een aantal weken duren hoor, voor ze rustiger worden. En het kan idd ook karakter zijn.



Ik zou het nog een maandje aankijken, maar wel vervelend he. Succes!!!








Duurt idd een tijdje ja, het komt vanzelf.

Hoi hoi



Het zal straks ook wel rustiger zijn als we weer terug in onze eigen huis wonen. Want vanwege renovatie van ons oude huisje wonen we nu tijdelijk in dit huis.

Dus meneer mag niet buiten komen hier :lol:



Het is zowiezo een heerlijk ondeugend druktemakertje en dat is alleen maar leuk maarja de poesen kunnen het niet waarderen als meneer steeds achter hun aanjaagt.

Vooral me oudste poes dies al 13 en ben gewoon bang dat ze er gek van wordt er er iets met der gebeurt :?



Maar ik verwacht dat het met alle 3 straks weer een stuk beter gaat als we weerin ons oude huisje zijn en ze weer naar buiten kunnen.

de ene is sneller dan de ander, maar vlg mij duurt t in de regel wel wat langer dan 4 weekjes

Het duurt ongeveer 6 weken voordat z’n hormonen uit z’n lichaam zijn verdwenen. Als z’n gedrag daarna nog steeds zo is, kun je aan je dierenarts vragen of hij een chemische castratie kan krijgen. Dat is gewoon een injectie onder z’n vel. Daarmee ben je hopelijk van je probleem af.



Groetjes,

Heleen

Je kater zit momenteel volop in zn puberteit en moet zn energie en zn streken kwijt!

Wees gerust, dit betert! Mijn oudste had ook een enorm leuke puberteit en is de nu de kalmheid zelve, doet de hele dat niets dan slapen, schootliggen, af en toe eens spelen enzovoorts.

Het hoort erbij, eventjes door de zure appel heen bijten :mrgreen:

Hoi hoi



bedankt voor jullie vele reacties :smiley:



Het is dat ik al een aantal keer verkeerd info gehad had dat ik dacht zal jullie eens raadplegen.



Want toen mika 4 weekjes geleden aan de beurt was zeide ze nouw binnen 1 week is ie weer normaal. Daarna gebeld nouw binnen 2 weken is ie zeker weer normaal hoor werd weer verteld.

Dus van de week maar eens gebelt naar de dierenarts van het asiel hier.

En nu vertelde ze dat vanwege zijn leeftijd en het laat castreren het wel even kon duren maar max 4 weken.



Nouw geloof me hij’s nog steeds super hormonaal. Dus als ie over 2 weken nog steeds bezig is de poezen te bespringen ga ik toch eens uitzoeken voor het chemisch castreren want dit is voor de poezen geen doen hier thuis.



Bedoel dan niet het druk doen want het is deugniet van 8 maandjes dat hoort erbij maar het besrpingen en janken dat lijkt me toch echt homonaal.



In ieder geval bedankt voor jullie hulp :-*

aan de titel te lezen d8 ik ook een andere kater,

:oops:

@Baby2008Diablow wrote:

aan de titel te lezen d8 ik ook een andere kater,

:oops:




hahahahahah gelukkig drink ik bijna nooit dus heb geen last van zulke katers gelukkig :lol:



wel van een kleine rooie dondersteen genaamd mika

hahahaha!!

ik heb het even na gevraagd aan iemand die ik ken met katten en die zei ook dat je miss eventjes het moet aankijken want die kat is het zo gewend om zo te zijn door al die hormoontjes en zo in zn lichaam,

ff geduld meid en je hebt een rustige kat hopelijk ervoor terug,



Ik heb een hond(diablow) en die wil ik ook laten castareren want dan is die dominantie er miss een beetje vanaf, maar ik denk dat het helemaal niet gaat werken bij die eigenwijze hond van mij, denk dat het ook aan zijn naam ligt hahahah :mrgreen:

voor een kater rustiger word kan het echt zeker wel 6 weken minimaal duren…serieus.!!! maar hou er ook rekening mee dat hij ineens niet meer naar buiten mag en daar ook knap gefrustreerd van is nu…bij de een gaat het wat vlotter als bij de ander…chemisch raad ik je echt ten strengste af!!! hij is al gecastreerd dus dan is het echt niet nodig om dan ook nog een lading troep in zijn lichaampje te spuiten…geef het even de tijd hoe vervelend het ook is…ooit gaat het over…mischien kan je hem even naar buiten doen aan een riempje…dan kan hij in elk geval even frisse lucht opsnuiven .er zijn zelfs katers zat die dit gedrag blijven houden ontdanks dat ze geholpen zijn…dan is het idd karakter en teritoriumdrift,…wie is de baas :thumbdown: de geholpen kater van mijn vriendin springt bv op alle katers en poezen die hij maar tegenkomt…dit is echt puur slecht gedrag (HIJ WIL DE BAAS ZIJN) dus kijk het nog een paar weekjes aan…maar onthoud wel dat zolang hij dit gedrag nog vertoond de komende 2 weken dat hij nog steeds poezen zwanger kan maken…het duurt echt minstens 6 weken voor alle hormonen en dus spermacellen niet meer werken…



veel geluk er mee

hoi hoi



merel bedankt voor je tips, mijn poezen zijn netjes gesteriliseert en daarnaast zijn ze beide pittig genoeg om zich niet te laten bespringen :lol: Allen hoor je hier de hele dag een boos gemauw als mika ze weer aanrand :oops:



Mika mag hier op de plaats achter wel even naar buiten en hopenlijk wonen we weer binnen 4 weken in ons oude huisje dus tis nog maar voor even. Het chemische gedeelte daar wacht ik zeker nog even mee maar hoop wel dat het niet iets gedragsmatigs is want dit is niet dragenlijk voor mijn 2 poezen natuurlijk. Vooral de oudste van 13 moet niet de hele dag achterna gezeten worden door geile miks :lol:



Als fransje gaat slapen sluit ik hem meestal beneden in de huiskamer op zodat ie niet met zijn geren en gejankt hem wakker maakt.



En daarnaast hoop ik dat zijn hormoontjes snel voorbij zijn :pray:





ps. voor de rest is het een heerlijke lekkere kroelkater en is ie super lief hoor :smiley:

ik zou vooral blij zijn dat ie het ‘laat’ bij bespringen en niet gaat of blijft sproeien… want oh, dan ben je echt klaar hoor… :sick: :silenced:

Oja… Vroeger iedere zondagochtend… :lol: :lol: