Hallo dames,
Is er hier iemand die ervaring heeft met een sluitlaken/sluitband na de bevalling? Het lijkt me heerlijk, die extra steun na de bevalling. Ik heb nl dan altijd een vreselijke ‘blubber buik’ :shifty:
Nee geen ervaringen,maar lees ook even mee
Niemand??? Jammer…
Na bevalling via ks van mijn tweeling hebben ze in het ziekenhuis een laken heel strak om mijn buik gebonden, dus dat zal dan wel een sluitlaken zijn geweest. Ze zeiden ook dat ze het deden om steun aan de buik te geven en mijn wond te ontlasten. Merkte ook echt als t laken niet strak genoeg meer zat,dan begon alles te trekken.
Na mijn bevalling hebben ze een badlaken heel strak om mij heen gebonden. Dit ivm bekkeninstabiliteit. Ik kreeg een hele ouderwetse kraamhulp en die deed dit altijd na een bevalling.
Ik moet eerlijk zeggen dat het ook wel even heel lekker voelde hoor! Echt het gevoel dat alles even bij elkaar gehouden werd!
Ik heb er een via MP gekocht (Motherware sluitband Louise geloof ik). Ik ben benieuwd! Het lijkt me iig heerlijk die extra stevigheid. 'k Vind zo’n blubberbuik zo vervelend zo vlak na de bevalling.
Nog geen ervaring, maar ben wel van plan er één te gebruiken. Bij mn zwangerschapscursus werd het erg aangeraden zeker omdat mijn spieren bij mn buik behoorlijk zijn gaan wijken… ben benieuwd! Het lijkt me best een lekker gevoel, beetje stevigheid aan je buik. Ik ga voor de sluitband, kunnen deelnemers van de groep voor een tientje huren…
Ik heb het aan mijn eigen vk en aan een bevriende vk gevraagd, zij zagen er geen nut in om de buikspieren te helpen sluiten.
Wel gaven ze aan dat vrouwen het fijn vinden die steun.
Ik zal het donderdag even met mijn vk bespreken. Lijkt me wel fijn, want weet nog toen ik net bevallen was mijn buik alle kanten oprolde :shifty:
Ik weet wel dat mijn bekkenfysiotherapeut mij een bekkenband afraadde, omdat daardoor mijn spieren lui zouden worden.
Ik weet verder ook niet wat nou verschil is tussen belly bandit en sluitlaken, zag nl wel de tweedehands belly bandits meer in mijn regio worden verkocht dan sluitlakens van bijv motherwear. Nou ja, ik heb nog wel even te gaan
Ik heb er bij de 2e na de ks wel een gebruikt van het zh (voor 1dag/nacht) en dat voelde erg fijn. Beetje bescherming om de wond en wat stevigheid. Bij beide gewone bevallingen had ik het voor mijn gevoel niet nodig. Maar dan zal het vast ook wel prettig aanvoelen.