Hallo,
Ik ben vanochtend met Milou naar de ha geweest omdat ze behoorlijk angstig is voor dingen en vaak huilt om niets. Vooral heeft ze erg last van seperatieangst Ze raakt helemaal in paniek als ze mij maar even niet ziet in de supermarkt en komt vaak haar bed uit om te kijken of we er nog wel zijn. Ze wordt in december 8 dus het heeft niets te maken met een fase. Toen ze 4 jaar was, is mijn man heel even naar een buurman verderop geweest toen ze lag te slapen. Werd ze net wakker en zag dus haar papa niet. Ze is toen naar de buren gegaan en was behoorlijk overstuur. Volgens de ha kan dit niet de aanleiding zijn, misschien heeft het wel een beetje alles in stroom versnelling gezet.
We praten veel met haar maar ze kan niet echt verwoorden waarom ze zo bang is om alleen gelaten te worden. Ook is ze bang voor monsters/geesten en de dood.
De ha heeft ons dus naar een kinderpsycholoog verwezen en ik heb net een email gestuurd voor een afspraak. Volgens de ha is er een lange wachttijd van vele maanden. Als het te lang duurt moeten we weer contact opnemen met de ha en dan wordt het waarschijnlijk de Riagg.
Mijn hart breekt als ik zie hoe bang ze is en hoe het haar jonge leventje nu al beïnvloed.
Wie heeft er ervaring met een kinderpsycholoog of is iemand hier zelf psychologe?
zelf geen ervaring
maar kan je ha niet aangeven dat er urgentie bij nodig is?
de ha vindt het niet ernstig genoeg om er urgentie op te zetten. Alleen in zeer ernstige gevallen( zoals zelfmoordneigingen en zelfverwonding of agressei naar anderen toe)spreken ze van urgentie :shifty:
Gisteravond weer drama met slapen. En om 22.00 was ze ineens aan het slaapwandelen en was helemaal in de war :?
Is er via school geen plekje te krijgen bij een kinderpsycholoog?
Mijn schoonzusje is kinderpsychologe en werkt bij een organisatie die gekoppeld is aan de scholen in haar gemeente.
Misschien is iets dergelijks er waar jij woont ook wel?