Iemand ervaring met de tricot-slen?

Ik draag Amélie heel veel in de tricot-slen (uren per dag eigenlijk). Nu zat ik vannacht opeens te bedenken of dat eigenlijk wel mag met een baby van bijna 3 maanden…

De reden dat ik haar bij me heb is omdat ze nergens anders wil/kan slapen. Ze slaapt hooguit 2a3 uur per dag in haar bedje, en wil er dan uit. Natuurlijk is ze dan nog niet uitgerust genoeg waardoor ze gaat jengelen en huilen, en in de draagdoek slaapt ze dus wel!!! :dance:

Ik heb haar in de kommahouding gedragen, maar dat werd op een gegeven moment behoorlijk krap. De beentjes in de doek (kikkerhouding) vond ze helemaal niet fijn (ging dan staan en overstrekken) en sinds vorige week heb ik haar beentjes eruit bungelen zeg maar. Ik probeer haar knietjes hoger dan haar billen te doen, maar dat blijft lang niet altijd zo zitten…

Doe ik het zo goed? Iemand een idee daarover?

Mijn jongste was een beer en die heb ik tot 6 maanden in de kommahouding gehad. Vond hij juist prettig…Ja hij was een beetje opgepropt, maar schijnbaar vond hij het fijn…

Daarbij zou ik haar nog niet ‘rechtop’ doen hoor. Daar is ze nog te jong voor…

Waarom dan? In de babyborn mogen ze toch ook al vanaf 6 weken? Of heb ik dat nou verkeerd?

Amélie vind het niet fijn meer om in de kommahouding te liggen, dus dan doe ik dat liever niet…

Oh ja, je kan de slen natuurlijk ‘strak’ knopen he…

Tja, ik vond mijn kindjes echt zo hangen in die bjorn en Micah vond het wel lekkerder in de komma, als zij dat niet heeft zou ik gewoon eens proberen haar rechtop te doen…

De tricot-slen biedt veel meer ondersteuning dan de baby bjorn, bij de bjorn hangt al het gewicht op het kruis van de baby, wat erg slecht is voor het ruggetje.

Ik heb Quinten ook altijd met zijn beentjes eruit gehad omdat hij de kikker- en kommahouding niet prettig vond.

Ik heb hem gewoon strak ingewikkeld en hij vond het heerlijk.

@Babbel wrote:

De tricot-slen biedt veel meer ondersteuning dan de baby bjorn, bij de bjorn hangt al het gewicht op het kruis van de baby, wat erg slecht is voor het ruggetje.

Ik heb Quinten ook altijd met zijn beentjes eruit gehad omdat hij de kikker- en kommahouding niet prettig vond.

Ik heb hem gewoon strak ingewikkeld en hij vond het heerlijk.

Maar bleef de stof dan ook de hele tijd in zijn knieholtes zitten? Ik trek de stof wel helemaal breed uit naar haar knieholtes, maar na een uur ofzo lijkt ze toch wat meer te hangen met haar beentjes…misschien is dat het nadeel aan een rekbare stof?

Verder vind ze het echt heerlijk om in de doek te zijn. Als ze erg onrustig is hoef ik haar beentjes maar in de doek te doen en ze ontspant al helemaal!!! Heerlijk!!!

Iemand anders de hier meer vanaf weet?
  • misschien op www punt draagdoek punt nl kijken -

Kun je zien hoe je het evt. anders kan doen

ik knoopte de doek op een gegeven moment onder zijn knietjes.

Dus een band onder zijn ene beentje door, onder zijn knietje en de andere band onder zijn andere knietje en dan via mijn rug weer terug over zijn beide beentjes geknoopt. Zo zat de knoop onder zijn kontje.

ehm ik hoop dat mijn uitleg zo een beetje duidelijk is :oops: