iemand ervaring met de tandarts tijdens de zwangerschap?

Hoihoi,



Zijn er meer zwangeren onder ons die naar de tandarts moesten

(en behandeld) omdat ze pijn hadden?



Ik BAAL enorm, want het lijkt er dus op dat ik dus idd naar de tandarts

moet…, ik ben dus benieuwd naar (iemands) verhaal: met name de verdoving of je die ook hebt gehad ja of nee?.

Ik hoop daar dan wat ‘troost’ uit te halen.



Thnx alvast, groetjes van mij

Tijdens mijn vorige zwangerschap moest ik ook behandeld worden door de tandarts ivm kiespijn. Heb wel verdoving gehad, kon volgens de tandarts helemaal geen kwaad.



Sterkte ermee :hug: .



Groetjes Renate

Ik ben ook verdoofd bij de tandarts tijdens mijn zwangerschap.

Ze vertelde mij ook dat het verder geen kwaad kon.



Sterkte :-* :hug:

Toen ik van dit gupke heel pril zwanger was (weekje of 5/6) brak mijn kies…timing briljant uiteraard zoals vaker met zulke dingen.

Heb een verdoving gehad en de kies is getrokken, geen rontgen en alles is goed gegaan. :thumbup:

Wel rekening ermee houden dat het nabloeden ietsje langer kan duren dan anders. Dus in die zin wel goed overleggen met je tandarts. Maar ook daarvan heb ik weinig tot geen last gehad. Het bloedde ietsje langer dan bij andere kiezen die bij mij getrokken zijn. Dus ipv heel kort op een gaasje bijten heb ik dat langer gedaan.

Toen ik net zwanger was van romay heb ik een zenuwbehandeling moeten ondergaan…mijn tandarts wou in het begin liever geen verdoving geven,en bovendien zou mijn kies toch al zenuwdood zijn…

Nou…ik kan je vertellen dat ik de stoel heb fijn geknepen…heb me flink gehouden,voor mijn baby…maar buiten heb ik flink potje staan janken…wt een pijn…



Later in de zw.schap moest er weer iets gebeuren…en toen mocht ik wel verdoving…

Sommige tandartsen hebben 2 soorten verdoving overigens. 1 met adrenaline en 1 zonder oid…



Nomi ellendig zeg een wortelkanaal zonder verdoving :shock: ik heb bij alle (3 stuks) verdoving gehad ondanks dat dat tandarts al aangaf vooraf dat het soms bij een ontsteking erg slecht tot niet te verdoven is…

Bikkel van je!

Ja ik helaas ook. Verstandskies ging ineens ontsteken, heel fijn …

Maar goed die moest er uiteindelijk uit. Is met een ander soort verdoving gedaan dan wat ze normaal gebruiken.



Sterkte iedergeval !! :hug:

Ik zou het wel melden bij de tandarts. Verdoving kan geen kwaad zover ik begrepen heb, maar röntgenfoto’s laten maken terwijl je zwanger bent zijn geloof ik niet zo’n succes.



Beterschap ermee :wink:

Hoi meiden,



Bedankt voor jullie antwoorden, kan er weer ff tegenaan.



Enne Kawa, ik ben bang dat het dus bij mij ook de verstandskies zal zijn.

(is er ook al eens een getrokken, wat echt een drama werd)

Mag ik vragen: is er bij jou dan ook vooraf een foto gemaakt?

Dat moet toch haast wel om te kijken of de kies goed ligt ed.

of niet?



Ik ben nu niet meer zo bang voor de verdoving dankzij jullie omdat ik dus lees dat het wel vaker gebeurt dat het nodig is.

Alleen maak ik me dus nog wel zorgen om de foto die gemaakt zal moeten worden, ze waarschuwen zo vaak toch dat rontgen niet goed zijn?

(ben dus stiekem wel benieuwd of Kawa mij nog antwoord kan geven.





Groetjes van mij

Als je al eerder een verstandskies hebt laten trekken heeft je tandarts dan niet nog de foto’s of maakt ie ze ook zo handig per tand/kies??

De tandarts zal ook echt zelf liever geen nieuwe plaatjes schieten hoor ondanks dat het wel schijnt te kunnen met een loodschort. Maar als het niet nodig is doet ie het niet. :thumbup:

Hier ook verdoving gehad bij de tandarts. Ook een bitewing foto kan volgens hem geen kwaad. Hij doet het alleen niet in de eerste 3 maanden. Ik las ook op internet dat je tijdens een vlucht naar Amerika net zoveel straling krijgt als 2 bitewing foto’s.

Succes in ieder geval!

Nou, ik heb momenteel een abbo bij de tandarts. :wall: :wall:

Door mijn zwangerschap zijn mijn tanden heel erg broos geworden.

Ik ben geweest toen ik juist drie maanden was.

Ik had toen 5 gaatjes.

Om de zovel weken ging ik om gaatjes dicht te doen. Dus iedere keer verdooft (maar wel een heel minimum aan verdoving).

En toen gaatje nummer vijf bijna dicht was, werden er drie nieuwe ontdekt. :wall: :wall:

Ondertussen ben ik sinds juni voor de laatste keer geweest. had toen het record van 10 gaatjes. Inmiddels allemaal mooi dicht. :wink:

Nu moet ik binnen enkele weken opnieuw ter controle. Maar weet nu al heel goed dat ik opnieuw een gaatje heb. :wall: :wall:



Ik moet ook een evrstandskies laten trekken, maar daarmee wacht ze tot na d ebevalling omdat ze dan foto’s wil nemen. :wink:

Ik ben gisteren toevallig nog geweest. Er moest een gaatje worden gevuld en ik heb volgens mij flink wat verdoving gehad want het duurde voor mijn gevoel een eeuw voor het was uitgewerkt. Foto’s zou ik persoonlijk niet laten maken, of je moet vragen of ze een loodschort voor je hebben om je buik te beschermen.

Controle beurten ga ik gewoon heen en ik heb ook een gaatje laten vullen. Verdoving neem ik dan sowieso al niet bij boren, dus dit keer ook niet, maar volgens mij kan een verdoving geen kwaad als je hem echt wil hebben.

@brabbel wrote:

Hoi meiden,



Bedankt voor jullie antwoorden, kan er weer ff tegenaan.



Enne Kawa, ik ben bang dat het dus bij mij ook de verstandskies zal zijn.

(is er ook al eens een getrokken, wat echt een drama werd)

Mag ik vragen: is er bij jou dan ook vooraf een foto gemaakt?

Dat moet toch haast wel om te kijken of de kies goed ligt ed.

of niet?



Ik ben nu niet meer zo bang voor de verdoving dankzij jullie omdat ik dus lees dat het wel vaker gebeurt dat het nodig is.

Alleen maak ik me dus nog wel zorgen om de foto die gemaakt zal moeten worden, ze waarschuwen zo vaak toch dat rontgen niet goed zijn?

(ben dus stiekem wel benieuwd of Kawa mij nog antwoord kan geven.





Groetjes van mij




Op dat moment is er geen foto gemaakt ivm de zwangerschap.

Maar een jaar daarvoor zijn er wel foto’s gemaakt dus die zijn toen gebruikt bij de kaakchirurg. (dat was dus wel geluk hebben)

Groetjes

Bij mij zijn erwel foto’s gemaakt hoor. Ik was toen een week of 30 zwanger geloof ik. Ik kroop werkelijk over de grond van de kiespijn en leefde op pillen geloof me… dat is veeeeeeeeeeeeeel schadelijker dan een fotootje. Ik ben in 6 weken tijd wel een keer of 5 geweest en er zijn 2 maal foto’s gemaakt en de nodige verdovingen zijn geplaatst. Ik werd gek van de pijn, sliep niet meer ook. Onze tandarts heeft een heel loodschort welke mij is aangetrokken en ik had er alle vertrouwen in. Hoe dan ook, het MOEST gewoon gebeuren, uiteraard had ik het anders niet gedaan.



Ik hoop voor je dat het meevalt, kiespijn is zo erg :cry:

:cry: bij mijn is voor de zoveelste keer weer dezelfde kies afgebroken…

ik baal zo ik heb er nu ook pijn van, ik heb vanmorgen en vanmiddag gebeld om een afspraak te maken maar ik kreeg niemand te pakken, steeds een bandje…



ik laat het trekken, dat wilde ik de vorige keer al, maar de tandarts wilde het niet, dit is al de 6de keer dat ik met dezelfde kies zit te prutsen…

de vorige keer had ie ook veel te veel verdoving in gespoten ik dacht dat ik stikte en ik werd misselijk en moest overgeven en steeds kokhalsen, en daarme een wortelkanaalbehandeling :thumbdown:

Ik ben dus ook eg bang bij de tandarts geworden



nu vraag ik steeds om een klein beetje verdoving dan is het na een half uurtje ook weer uitgewerkt, anders zat het er savonds nog in…

Ik was bijna 11 weken zwanger en was in oostenrijk op vakantie en ja hoor op dag 2 kreeg ik in eens last dus daar in oostenrijk een tandarts gevonden en dat werd toen ook een wortelkanaal behandeling met verdoving dus met handen en voeten uitgelegt dat ik zwanger was maar wat was die verdoving smerig heb toen een hele middag op bed gelegen omdat die verdoving smerig was want als ik iets dronk of voorzichtig at bleef de smaak na galmen in mijn mond jak. En toen we terug thuis waren heb ik mijn tandarts gebeld moest gelijk komen en die heeft de tand iets verder open en schoon gemaakt en nu zit er een noodvulling in en mag pas weer terug komen als ik last krijg anders wilde hij dit na de bevalling doen en ook verdoving gehad maar niet misselijk of ziek hier van en hij had ook speciale verdoving!!