Iemand ervaring met de Safe T Sleep? (afgeplat hoofd)

Lucas heeft een afgeplat achterhoofd, doordat op zijn achterhoofd liggen zijn voorkeurshouding is.



Ik heb het bedje gedraaid, de mobiel in de box, hem anders in de box gelegd, fles op beide armen gegeven, maar hij blijft zijn voorkeur houden.



Leg hem overdag ook met opgerolde handdoekjes in bed, maar draait gewoon terug. In de box leg ik hem regelmatig in het voedingskussen, en dan blijft hij goed liggen. Punt is alleen, dat doe ik alleen onder toezicht, voor de nacht heb ik dus geen oplossing.



Nu heb ik het op het CB al aangegeven, maar daar werd ik niet serieus genomen.

Het was alleen zijn achterhoofd, en niet de zijkant, want dat is helemaal geen porem…?! :shock:



Ik ben even gaan snuffelen op i-net en daar kwam ik de Safe T Sleep tegen.

Ik wil dit eigenlijk wel proberen (of iets anders), voordat ik besluit naar de HA te gaan.



Ik wil therapie of een redressiehelm proberen te voorkomen.

Zeker omdat ik alert ben op het probleem, en het zonder vind om het te ver te laten komen.



Wie heeft er ervaring met dit hulpmiddel, of weet eventueel een ander (veilig!) hulpmiddel voor in bed?









hoi anneke onze zoon heeft ook een afgeplat hoofd en er komt nu fysio we moeten em zoveel mogelijk in de box op zn zij leggen en veel op zn buik…

Je kunt heel veel dingen verzinnen als ie wakker is zodat ie niet plat op zn hoofdje gaat liggen.

Daarnaast hebben we een kussen wat wel mag en speciaal door een kinder dokter ontworpen voor dit soort dingen t heet een love nest van moov je kunt ze alleen via internet bestellen via pixum en geloof me t helpt echt.

Let op als je kindje zich omhoog kan trekken alleen t kussentje in de box en wandelwagen gebruiken.

En proberen als ie slaapt zn hoofdje naar 1 kant te leggen dat lukt bij ons heel goed nu.

Succes wel raar dat t buro er niet meer op let…

wij hebben voor beide kinderen zo’n op de zijslaap kussen gebruikt (het zijn twee 3 hoekjes 1 grote en 1 kleintje die aan elkaar zitten doormiddel van een tussenstukje , kindje ligt met zijn buikje tegen het korte 3 hoekje aan en de grote tegen zijn/haar rug)



onze kindjes waren namelijk buikliggertjes en zo hadden ze wel het comfort van iets tegen hun buik maar ze konden niet doorrollen incl. ze lagen dus altijd op hun zij!

dus geen afgeplatte koppies :thumbup:

Jij bedoeld deze Lac?







Hoe ben jij bij dit hulpstuk gekomen?

Heeft iemand dat aangeraden of heb je het zelf gevonden?



Opzich denk ik dat het principe goed is, ik vind het idee alleen een beetje eng dar hij iets bij zijn hoofd heeft.

Hij ligt namelijk ook wel met zijn hoofd opzij, maar dan maar naar 1 kant toe. Ik wil dus juist die andere kant stimuleren.

Maar ik ben dus bang dat als hij zijn hoofdje draait dat zo’n kussen dan niet geschikt is.



En krijg je dan ook geen afplatting waar die vorm zit?

Want daar komt dan de druk op te staan.



Jacsansil, wat voor kussen bedoel je precies?

Ik geloof wel dat ik een idee heb, zal eens kijken of ik er een plaatje van kan zoeken.

Kan helaas het plaatje niet copiëren maar ik denk dat je dit bedoeld?



http://www.deltababy.be/products/nl_babysleep.html







Er staan ook nog meer producten op die site, met hetzelfde doel.

Hoi anneke precies dat kussentje.

Djay draaide ook in dat kussentje en ging heel goed hoor…

Maar als je t minderveilig vind kun je t altijd gebruiken in de box en buggy.

De fysio rade t me ook aan om anders hem overdag in de box te laten slapen.

M’n moeder en ik zijn als een gek gaan surfen om te kijken voor iets om t minder te belasten en toen kwam mn moeder hierop…

En weet je als je kindje 5 mnden is en t is nog hoe dan ook t komt goed maar dan krijgt ie waarschijnlijk n helmpje.

In dec meten ze djays hoofje en daar komen dan cijfers uit en is t te veel word ie doorgestuurd naar tilburg en meten ze em een helmpje aan.

Je kunt als t cb niet echt mee werkt zelf een fysio laten komen die kan je helpen en eventueel doorsturen als t niet minder lijkt te worden.

Een voordeel t komt hoe dan ook goed en er lopen tegenwoordig zoveel kindjes met een helmpje, omdat ze worden geadviseerd op hun ruggetje te liggen is dit een veel vpoorkomend probleem…

Succes meis …vergeet niet wat ik eerder schreef je kunt altijd kinderfysiotherapeut laten komen.

xx

o anneke zo’n baby sleep vind ik zelf enger er zijn ook baby’s die daar wel in kunnen draaien en dan alsnog op hun buikje terrecht komen.

Met t kussentje wat ik heb kan eigenlijk niet veel engs gebeuren tenzij hij zichzelf al op kan trekken, dat gaat dan nog makkelijker…

Maar dat verschilt per leeftijd wanneer ze dat gaan doen.

Je hebt trouwens van play skool (hoe je t ook schrijft) ook van die dingen die lichtjes schijnen op de muur die kun je laten schijnen naar links of rechts en dan gaat ie makkelijker naar de zijkant liggen is ook super…

o en mn fysio die vond t ook een super kussentje…

@Anneke wrote:

Kan helaas het plaatje niet copiëren maar ik denk dat je dit bedoeld?



http://www.deltababy.be/products/nl_babysleep.html







Er staan ook nog meer producten op die site, met hetzelfde doel.






jep deze bedoel ik :thumbup:

Het was even zoeken maar ik heb het kussentje gevonden, bestelbaar in NL.



Het kost 20 euro, dus opzich het proberen waard.



Alleen mijn vraagjes:



Het kussentje kan maar tot 4 maanden las ik op de site, dat betekend dat Lucas er nog een ruime 1,5 maand gebruik van kan maken.

Is dat wel voldoende?



Hoelang heb jij hem gebruikt, en hoe snel zag je resultaat?



En als het dan zou helpen, zorgt het dat het hoofd niet verder afplat, of word het bolletje ook echt weer rond? Kan dat weer terug groeien zeg maar.

Oja, en hoelang heb jij hem nu in het gebruik?



Je zegt dat je toch naar de fysio moet, en misschien een redressiehelm.

Was het bij julie al ‘te ver’, of heb je te kort van het kussentje gebruik kunnen maken?

Hoi anneke dat t afgeplat is komt omdat de fontanel nog niet dicht is het duurt ongeveer 9mnden gemiddeld geloof ik voor t dicht is?

Uhmmm mij word verteld dat als t hoofdje nog behoorlijk plat is rond 5mnden je beter alvast naar een helmpje kunt gaan kijken dan heb je nog t meeste kans dat t goed komt.

En wat is een half jr op een heel leven met een plat achterhoofdje denk ik dan…

Liever niet natuurlijk maar bij Djay ist al een stuk verbeterd en in dec gaan ze zn hoofdje opmeten ist niet goed gaan we naar tilburg voor een helmpje en hun beslissen of t nodig is of dat t nog goed gaat komen.

Heel veel succes.

Dus in principe maakt het dus niet uit of je dat kussentje wel of niet gebruikt?

We zijn zaterdag in de Prenatal geweest waar ze de Safe T Sleep verkopen, maar heb hem niet gekocht.

De verkoopster kon me er eigenlijk ook weinig over vertellen, en ik voel me er niet helemaal prettig bij. De gedachte aan vastbinden in bed staat me toch niet zo aan…



Ik heb voor morgen een afspraak gemaakt bij de HA, en laat hem even naar Lucas zijn bolletje kijken.

Ik wil van hem graag advies, en eventuele logische stappen die we vanaf nu kunnen gaan doen.



Ook vraag ik hem naar het kussentje.

Daar twijfel ik nog over. Ik ben niet kapot van hulpmiddelen in bed, maar toch lijkt het me iets. Al is het maar voor in de box ofzo…

Maar dat wacht ik morgen gewoon even af.



Ben in ieder geval benieuwd wat ik morgen te horen krijg, en hoop dat het allemaal meevalt… :pray:

Anneke wat goed dat je naar da huisarts bent gegaan als t cb niet mee op wil letten dan iig je huisarts.

Hoe dan ook t komt goed al ist t mischien met helmpje…

Succes :hug:

Nou ben vanochtend bij de HA geweest.



Hij heeft ons doorwerwezen naar een speciale scheve schedeltjes poli in het ZH.

Ik heb gebeld voor een afspraak maar kreeg te horen dat ze pas kindjes vanaf 5 maanden aannemen, en dat Lucas nog te jong was.

In principe was dat eigenlijk de intake om een redressiehelm aan te meten.



Dus ik terug gebeld naar de HA, en kon dat het beste naar de kinderfysiotherapeut.



Daar dus naartoe gebeld, en donderdag komt er al iemand.

Bij baby’s komen ze aan huis, dus dat is heel erg fijn.



Het is een traject van een aantal weken en zij gaat samen met ons kijken hoe we zijn voorkeur weg kunnen nemen, en of er eventueel een blokkade in zijn nekje zit. Maar dat denken wij zelf eigenlijk niet.

Daarvoor zou hij ook naar een manueel therapeut moeten dan.



Dus ik ben erg benieuwd donderdag.

Hoi anneke wat fijn dat er nu ook een fysiotherapeut thuis komt om te kijken naar je kindje…

Ik dacht dat ik eerder had geschreven dat ze dat pas doen rond 5 tot 6 mnden Een helmpje bekijken tenminste dat is wat de fysio tegen mij zei?

iig luisterd er nu wel een professineel iemand naar jullie.

Daar was ik zo blij om met djay heb me zo enorm druk erom gemaakt!!! Maar heb dat los gelaten als ie een helmpje zou moeten dan doen we dat ook al hebben we liever dat t niet meer nodig zou zn we zullen zien succes

Helmpje aanmeten gebeurt inderdaad pas met een maand of 5.

Dan is het punt bereikt dat dingen als fysio waarschijnlijk niet meer helpen.



Mijn HA wist verder ook niet wat ze op die poli deden, alleen dat daar de kindjes met scheve/afgeplatte schedeltjes naar toe konden.

Vandaar zijn doorverwijzing.



Gelukkig ben ik alsnog bij de juiste persoon terecht gekomen.



Ben echt heel benieuwd naar donderdag.



Maak me er net zoals jij ook best druk om hoor.

Als ik naar dat bolletje kijk dan kan ik wel janken. Vind het zó zonde.



Hij doet alles verder perfect, ziet er echt prima en gezond uit. Echt een ontzettend makkelijk ventje.

Maar dat bolletje, dat is echt zo sneu om te zien.

O anneke je bent net mij kon ook wel janken maar zie nu al iets of wat bolling erin maar is zeker niet waar ie moet zijn hoor…

Maar heb me ook zo enorm druk erom gemaakt en alle soorten kussentjes en website afgezocht om te kijken hoe ik t minder kon belasten.

En heb t iets los kunnen laten hoef er niet meer bijna om te huilen maar ben er nog steeds veel mee bezig hoor…

Maar dan zeg ik tegen mezelf hoe dan ook t komt goed!!!

En bij jouw moest jezelf meer moeite doen om hulp te krijgen terwijl bij mij het cb alles regelde…

Maar echt t komt goed al ist met een helmpje maar snap t liever niet he meis…