iemand ervaring met de persona???

Hallo,

Even een vraagje…

Heeft iemand ervaring met de persona?? Graag wil ik de voor en nadelen horen…

Mij lijkt het veel werk maar is dat ook zo???



We willen graag een tweede maar nu nog niet… En ik heb geen zin in iets hormonaals en met condooms vind ik het nou ook niet echt geweldig zeg maar…



Dus de persona lijkt mij wel ideaal eigenlijk…



gr patricia

Ik heb er ook naar gekeken een tijdje terug. En met alles wat ik gehoord en gelezen heb, heb ik besloten hem niet te gaan gebruiken. In ieder geval niet als anticonceptie…



Je schijnt best een tijdje bezig te zijn voordat dat ding eenmaal goed je vruchtbare dagen kan bereken. Tot die tijd ben je altijd aan het klooien met condooms. En als het apparaat de boel uiteindelijk wel goed op de regel heeft, ben je nog een groot deel van de maand aan het klooien met condooms, dus ik zie het nut er niet zo van in.



Hier gebruiken we nu dus toch maar niks… :mrgreen:

Ik heb hem gebruikt om juist zwanger mee te worden maar zo meteen na deze bevalling koop ik een nieuwe en ga ik hem gebruiken om niet zwanger te worden.



je bent de eerste maand idd meer bezig met dat ding dan de maanden daarna de eerste maand vraagt hij om twee pakjes van die testen om dat hij inzicht moet krijgen in je piriode.

de eerste maand zou ik er dus gewoon een condoom naast gebruiken.

waneer je vruchtbaar ben krijg je een rood lampje en waneer je ei er aan komt komt er ook een ei in beeld.



en waneer je ei geweest is dan word het lampje groen en kan je het gewoon zonder condoom doen.



ik moet wel zeggen je moet voor de persona wel een regelmatige pirode hebben heb je dat niet dan zou ik het niet doen als je echt niet zwanger wilt worden.



het is niet het veiligste heb ik gehoord ik ben van me zelf niet mega vruchtbaar ik ben twee keer via de mmm zwanger geworden dus ik durf het wel aan maar let daar dus wel op.

Ik wilde geen hormonen gebruiken, kreeg daar stemmingen van, dus ik heb persona 2 jaar gebruikt, en ben erg vruchtbaar, en ik ben tijdens het gebruik niet zwanger geworden. het is ook 99% betrouwbaar als ik me goed herinner.

Of het veel gedoe is, is persoonlijk, je moet elke ochtend even over zo’n testje plassen, maar na een tijdje zijn er dat nog maar een paar per maand. Ik ben ook wel van het gemak, en vond het niet veel moeite.

Nadelen zijn dat je dus bepaalde dagen niet kunt vrijen , of je moet een alternatief hebben voor die dagen als je je niet kunt inhouden :wink: .

bedankt voor jullie antwoorden…



Ben nog erg aan het twijfelen…

Mocht ik per ongeluk zwanger worden dan is dat ook geen probleem hoor dus dat risico kunnen we best lopen…



Hmmm denk er nog even overna…



gr patricia