Ik ben opzoek naar een autostoel. ML heeft de maxi cosi tobi in zn auto, en voor de lange stukken gebruiken we zijn auto. Voor de kortere stukjes zoals naar de oppas brengen, boodschappen doen enzo, zit ze nu nog in de maxi cosi cabriofix. Hier zit ze eigenlijk niet goed meer in.
Nu ben ik dus opzoek naar een goede auto stoel, maar niet zo duur als de tobi. Ik wil er rond de 100 euro aan uitgeven. Nu zag ik dus de priori, en ben benieuwd wat andere mensen hiervan vinden, en of jullie misschien andere wat goedkopere en goede autostoelen weten.
Alvast bedankt!
ik heb hem en mij bevalt hij erg goed…
Lianne zit er goed in, hij kan in 4 standen.
Dus als ze in slaap valt trek ik hem gewoon in slaapstand zodat dr hoofdje niet zo hangt.
ik heb um voor nano gehad (mocht je in de buurt wonen; je mag um voor een prikkie kopen ), niks op tegen, prima stoel. (maar heb geen vergelijkingsmateriaal dus geen idee of ie minder is dan de tobi oid…)
Ik heb 'm ook, ben er tevreden over. Joas zit er goed in, hij is makkelijk te kantelen, mijn zus vindt het lastig om 'm in de auto vast te zetten maar dat is even handig worden er in (ik heb er nooit moeite mee), en ik vind m niet zo lelijk als de meeste autostoeltjes.
prima stoel, eerst voor de oudste gebruikt en nu voor de jongste, de hoes is redelijk makkelijk eruit te halen om schoon te maken.
Ook hier een tevreden gebruiker. heerlijke stoel. mijn oudste lag er heerlijk in en mijn jongste nu ook. kan goed in slaapstand gezet worden.
prima stoel, niks mis mee hoor… je moet gewoon zelf even de gordels opzij houden, tja daar wordt ik niet moe van :mrgreen:
Nee het is echt een goeie stoel, kwalitatief niet minder dan de Tobi, maar minder ‘snufjes’ zoals openstaande gordels en indicatie op gordels goed dicht etc.
Wat ik bij de babywinkels heb begrepen (2 weken geleden heb ik me eens in de autostoeltjes verdiept, zag ook het verschil tussen al die stoeltjes niet meer) is dat de priori minder steun aan de zijkant van het hoofdje bied waardoor de tobi bij zijbotsingen dus wat beter is, omdat die een extra hoofdkussentje heeft. Wij weten ook nog niet welke autostoel we moeten nemen voor onze meid. Op elke stoel is er wel weer iets aan te merken of je moet er een godsvermogen voor betalen. En bij de priori zijn de gordeltjes wat moeilijker te verstellen, maar goed dat hoef je ook maar 1x in de zoveel tijd te doen. Zag bij de bekende babywinkels ook dat ze vaak de modelletjes van vorig jaar voor een beter prijsje aanbieden. Zo kun je wellicht toch nog een tobi kopen, voor een betere prijs. Dus als je nog een maandje wacht heb je ook een 2009 model voor een stukje minder.
Wij hebben 2 priori’s. Ik vind ze in principe prima. Wij wilden er sowieso niet te veel geld aan uitgeven.
Maar als ik wel veel geld uit zou willen geven aan 2 nieuwe stoelen, dan zou ik er 1 doen die je naar je toe kunt draaien, dat lijkt me echt handig, en gordels die vanzelf omhoogstaan. Wat minder gepruts. Maar voor het geld waar wij ze voor hebben gekocht wil ik best even prutsen Dus ik vind het prima.
Wat hier ook wel is, is dat de ruimte bij zijn hoofd erg groot is, waardoor hij als hij slaapt heel scheef hangt met zijn hoofd. Maar hij heeft volgens mij nergens last van.
Bevalt prima, en over het in/uit de auto halen weet ik niet, want bij ons staat hij er altijd in. Hij staat trouwens wel in de auto voor kleinere afstanden, maar volgens mij is dat bij jullie ook de planning.
Als je niet teveel geld wil uitgeven, er is een winkel in o.a Hoogeveen die de oude modellen of kleuren die uit de mode gaan altijd met behoorlijke kortingen aanbied.
@santos_05 wrote:
Bevalt prima, en over het in/uit de auto halen weet ik niet, want bij ons staat hij er altijd in. Hij staat trouwens wel in de auto voor kleinere afstanden, maar volgens mij is dat bij jullie ook de planning.
Als je niet teveel geld wil uitgeven, er is een winkel in o.a Hoogeveen die de oude modellen of kleuren die uit de mode gaan altijd met behoorlijke kortingen aanbied.
Ja dat is idd ook onze planning ja!
Heeft die winkel ook een site?
volgens mij zit babypark daar en die hebben een site, maar ik weet niet of die dumpwinkel een eigen site heeft…
wij zijn daar destijds ook geweest. Eerst bij babypark, maar die andere ‘winkel’ zit net even verderop. Is meer een soort van grote hal met aparte halletjes… staan ook complete kinderkamertjes enzo, showmodellen of met kleine beschadigingen… showmodellen kinderwagens, maar ook oude modellen en kleuren (en tja wat maakt mij het nou uit of het blauw uit 2009 is of uit 2010 :mrgreen: )
De ‘dumpwinkel’ is van het Babypark, op de bovenverdieping. Ze hebben ook een website, maar niet voor de afgeprijsde artikelen. Je kan ze natuurlijk wel even bellen wat ze hebben staan. En Babypark zit ook op meerdere plekken in het land, dus misschien zijn er meer die dit principe gebruiken?
Het zijn idd de kleuren die uit de mode gaan of al zijn of model 2008 8)
@santos_05 wrote:
of model 2008 8)
Nou dat gaat me dan toch wel te ver hoor :mrgreen:
Heb dat persoonlijk dus altijd dikke onzin gevonden die 80.000 kleuren stoeltjes en kinderwagens (beetje keuze is wel leuk, maar je kan overdrijven met 5 kleuren blauw, 12 tinten roze en niet alleen oranje maar ook de kleur mandarijn etc etc)… maar zolang basiskleuren er afentoe goedkoop uit gaan vind ik het best :mrgreen: (zo zijn wij namelijk al heel goedkoop aan onze kinderwagen en de autostoeltjes gekomen

:doh:
ik heb onze priori vorig jaar via internet besteld voor 99 euro incl. thuisbezorgen.
Mocht je de link van de site willen pb dan maar even
( heb net gekeken hij is nog steeds 99 euro voor een zwarte uitvoering)
Wij hebben ook de maxicosi priori en bevalt prima. Wij hebben een “saaie” zwarte met een felgekleurde stoelhoes erover.
Voor de aanschaf hebben we ook gekeken naar de maxi cosi acces (die kan draaien) maar we vonden hem door het draaiende deel net iets minder sterk. En de prijs is ook een groot verschil .
Groetjes Moon.