Hoi,hoi,
Bij onze dochter is dit geconstateerd, haar hele gezicht zit onder en beentjes.
Ben benieuwd naar moeders met ervaring met deze vorm van eczeem.
Alvast bedankt, groetjes
…ben toch erg benieuwd of dit vaker voorkomt bij baby s
Groetjes van mij
Toevallig het kindje van mijn vriendin en mijn overbuurmeisje allebei. Beiden hydrocortison gehad en daar gaat het super mee! Alleen vet houden met vaseline is niks iig.
hoi brabbel
mijn dochter heeft eczeem in zeer ernstige mate…
We hebben al ik weet niet hoeveel dermatologen en dokters gezien, die ons ieder een ander zalfje en crempje voorschreef. helaas helpt bij onze dochter niks tegen de eczeem.
Je vroeg naar ervaringen, dus ik zou zeggen vraag maar raak…
liefs,
Hoi,
Vaseline helpt dus niet afdoende begrijp ik?
Door het vet te houden gaat het niet open bij onze kleine, maar weggaan ho maar…
Ik merk in mijn omgeving dat een hormoonzalf bij zo n kleine (ze is net 4 mndjes) niet zo fijn is, waarom niet? nooit mee te maken gehad nl.
Thanx groetjes van mij
Hier ook een mama van een kindje met constitutioneel eczeem al vanaf dat hij een baby was.
Gesmeerd met hydrocortisoncreme, maar mijn ervaring daarmee is dat je het maar voor even wegsmeert en het daarna in ergere mate terug komet.
De wintermaanden zijn hier het ergst, Mik zijn handen en polsen zijn helemaal rauw momenteel.
Ik houd het soepel met vaseline lanette en zodra zijn huid begint te scheuren dan smeer ik dit er heel erg dik op en plak ik het af met pleisters en gaat hij zo naar bed. Dit zodat de vaseline goed in kan trekken 's nachts. Hierdoor kan ik het redelijk onder controle houden al houd het n iet over.
Wij zijn nog niet met hem bij een dermatoloog geweest, krijg een evt volgend ha bezoek wel een verwijzing, al naar gelang hoe onrustig zijn eczeem is nu zal een bezoekje aan de ha niet lang meer uit blijven.
Zomermaanden gaat hier super, luchtige kleding, huid bloot aan de zon en de eczeem verdwijnt bijna helemaal.
Al met al kan ik je dus geen oplossing geven, wij zijn zelf nog steeds zoekende…
Succes en ik lees verder mee.
Ik lees hier ook even mee. Volgens onze ha heeft Rick ook exceem. Bij hem zit het vooral op zijn wangen. En iets bij zijn duimpjes maar verder op het lichaam niet. Heb hier vorige week hydrocortison voor gekregen en daar leek het eerst wel iets minder van te worden, maar ik heb nu het idee dat het weer erger wordt. Deze week maar weer met hem naar de huisarts.
Groetjes Renate
Even een foto ter illustratie. Zo zag zijn wang er 3 weken geleden uit. Toen was het echt geinfecteerd. Het ziet er nu wel iets rustiger uit, maar de grootte van de plek is nog hetzelfde.
Mijn zoontje heeft/had constitionele eczeem. Het is bij hem begonnen toen hij ongeveer 3 maanden was, hij heeft het echt heftig gehad. Wij zijn naar de huisarts en kinderarts en dermatoloog geweest, uiteindelijk zijn we aande hormonenzalf gegaan en werd het gelukkig minder. We gebruiken de hormonenzalf voor de ergste plekken en verder een vette zalf om te onderhouden. Rond zijn 1e verjaardag is het trouwens minder geworden, nu heeft hij alleen af en toe een plekje als zijn weerstand wat minder is door bijvoorbeeld verkoudheid of kiezen.
Mijn belangrijkste tip: vermijdt alles wat parfum heeft!
Je moet dan echt de etiketten voor ingredienten gaan lezen, want ook ‘dermatologisch geteste’ producten en ‘hypo-allergene’ producten en ‘zeepvrije’ producten bevatten vaak gewoon parfum!
Wij gebruiken Neutral wasmiddel en wasverzachter. En ook Neutral babyverzorgingsprducten. En billendoekjes van Pampers sensitve.
Renate, in mijn ogen ziet het er niet uit als eczeem? In ieder geval niet hetzelfde wat mijn zoontje heeft. Ik zal vandaag of morgen even achter de pc van mijn man kruipen, dan zal ik even een foto van Pete opzoeken waar zijn eczeem te zien is.
Even 3 foto’s van Pete’s eczeem…
Hij had dus voornamelijk last bij zijn oren en in plooien zoals knie en elleboog.
Hier ook een eczeembaby :mrgreen:
Wij hebben 2 hormoonzalfjes en cetomacrogolzalf.
Dat werkt redelijk.
Moet volgende week weer naar zkh.
De kleine aap ziet er net zo uit als Pete.
Maar dan op dr hele lichaam en dr geizcht het ergste.
Weinig badderen doet hier wonderen.
Als ze badderd gebruik ik geen zeep
sassie: dat ziet er idd wel iets anders uit dan bij Rick. Ik heb voor Rick voor morgen weer een afspraak bij de huisarts, omdat de hydrocortison weinig tot niks doet en bij exceem zou dat toch wel goed moeten helpen had ik begrepen.
Groetjes Renate
Hier ook een dreumes met eczeem maar ook een mama die al vanaf haar eerste jaar eczeem heeft. Als kind zijnde lag ik regelmatig in het ziekenhuis ervoor, ingepakt als een mummie dus als jullie vragen hebben… ben ervaren
btw altijd zielig als je die kleintjes zo ziet. Jeuk is nog erger dan pijn!
Pooh, mijn zoontje is er dus min of meer overheen gegroeid, meestal is hebben ze de 1e jaar het meeste last.
Renata, misschien raar om te zeggen, maar toen ik jouw foto zag, moest ik gelijk denken aan een koemelkallergie? Ik heb ooit eens een site gezien van een meisje die koemelkallergie had, haar wangen zagen er ook zo uit. Ik weet niet of je mannetje ook andere klachtjes heeft? Het kan natuurlijk ook ‘gewoon’ eczeem zijn, ik ben benieuwd wat de huisarts zegt.
ik heb gehoord og ergens gelezen eigenlijk
dat je kan badderen met rooibos thhe van annique en ook als drinken geven en tja of het echt helpt weet ik niet miss heb je er wat aan
@sassie1980 wrote:
Pooh, mijn zoontje is er dus min of meer overheen gegroeid, meestal is hebben ze de 1e jaar het meeste last.
Renata, misschien raar om te zeggen, maar toen ik jouw foto zag, moest ik gelijk denken aan een koemelkallergie? Ik heb ooit eens een site gezien van een meisje die koemelkallergie had, haar wangen zagen er ook zo uit. Ik weet niet of je mannetje ook andere klachtjes heeft? Het kan natuurlijk ook ‘gewoon’ eczeem zijn, ik ben benieuwd wat de huisarts zegt.
Behalve zijn wangetjes heeft Rick verder nergens last van. Sinds zijn geboorte altijd wel wat schrale wangetjes, en sinds hij bijvoeding krijgt is het erger geworden. Misschien toch een of andere allergie dan :think: .
Eens zien wat de huisarts straks zegt.
Groetjes Renate
Volgens de huisarts is het toch echt constitutioneel exceem. Heb nu een sterkere hormoonzalf meegekregen: triamcinolon.
Hopelijk wordt het hierdoor dan toch wel minder.
Trouwens, zoals zijn wang er op de foto uitziet is het nu niet meer hoor. Toen was het geinfecteerd. Het ziet er nu erg droog en rood uit. Zal morgen nog wel even een foto maken en plaatsen.
Groetjes Renate
Hier ook een eczeembaby. Het begon met berg opzijn hoofd dat steeds meer uitbreidde ook naar zijn voorhoofd en wang. Het berg raakte ontstoken en hij had iedere dag natte plekken op zijn hoofdhuid. Zijn voorhoofd leek schuurpapier . Verder ook soms rode vlekjes op zijn buik. Eerst een lichte hormoonzalf gekregen , maar die hielp niet echt en was lastig smeren tussenzijn haren. Daarna triamcinolon met ureum gekregen en dat hielp geweldig . En vet houden met cetomacrogol.Na twee dagen smeren was het weer een glad babyhuidje. Ondertussenook bij een homeopathe geweest voor ondersteunende hulp. Of het geholpen heeft weet ik niet maar het is veel rustiger . Ik smeer alleen hele kleine plekjes soms nog in . De eczeem is nu wel verplaatst naar zijn knieholtes , en gisteren zag ik het voor het eerst op zijn binnenkant elleboog. Hij krijgt volledig BV, ik heb wat gevogeld met voeding en weet haast zeker dat hij sterk reageert op ei. Ik eet dus geen ei al een paar maanden. Niet te vaak in bad. Ik gebruik shampoo van Zarqa, helpt goed tegen berg , en zeep van sebamed. En wat badolie erin. Hij gaat ieder 3e dag in bad. Maar ik vind het nu acceptabel en is onder controle te houden.
Hier foto’s van Rick, hoe zijn wangen er nu uitzien. Lijkt dit ook op het exceem dat jullie kids hebben?
Renate, dit lijkt inderdaad op de eczeem die Pete ook had, alleen zat het bij hem meer richting zijn oren.