Iemand ervaring met acupunctuur?

Beste allemaal,



Graag stel ik me aan jullie voor.

Ik lees geruime tijd mee op dit forum, elke keer op zoek naar onderwerpen die actueel voor ons zijn op dat moment. Ik merk dat ik dit een heel vriendelijk en prettig forum vind. Vandaar de stoute schoenen aangetrokken en een gebruikersnaam aangemaakt.

Wij (mijn man en ik) zijn twee jaar geleden met voorbehoedsmiddelen gestopt in de hoop zwanger te worden, helaas zonder resultaat tot nu toe.

In januari beginnen we in het ziekenhuis met IUI behandelingen. Tot die tijd volgen we (ik met name) behandelingen bij een acupuncturist. Ik vroeg me af of iemand daar ook ervaringen mee heeft en dit met mij zou willen delen. Ik vind het namelijk heel interessant om de ‘problematiek’ (na een jaar ziekenhuisonderzoeken) nu eens vanuit een hele andere hoek te bekijken, het yin en yang, in balans zijn etc.

Verder hoop ik ook over allerlei andere zaken mee te babbelen en uiteraard straks zwangerschapskwaaltjes uit te wisselen.



Groetjes!

Ik heb wel ervaring met acupunctuur, maar niet vanwege het zwanger worden. Ik vond het altijd maar een beetje zweverig enzo, totdat ik merkte dat ik er baad bij had. Het ging gelijdelijk aan beter met me en ik ben ervan overtuigd dat de acupunctuur daaar een grote rol in heeft gespeeld. Daarbij denk ik altijd bij zoiets als acupunctuur: baadt het niet, dan schaadt het niet. Toch???



Mijn collega heeft het ook gedaan voor ze met IVF begon en de eerste poging heeft geresulteerd in een prachtige zoon. Dus wie weet…



Succes in ieder geval met de behandelingen. Ik hoop dat je snel zwanger bent :pray:

Hai Cees77,



Bedankt voor je snelle reactie! En fijn natuurlijk dat het zo’n positief bericht is!

Ik stond (en sta nog wel een beetje) er ook sceptisch tegenover; verwachtte dan ook wierook en boedah-poppetjes in de behandelkamer, haha en zo’n muziekje van een kabbelend beekje op de achtergrond. Nou, niets is minder waar daar waar ik kom, de radio staats zelfs keihard aan!

Maar zoals je al zegt, het gaat om het resultaat! Het kan mij niet schelen hoor, als hij zegt dat ik iedere dag een uur op mijn kop moet staan, doe ik het ook! En het kan inderdaad geen kwaad! En ik denk inderdaad ook al resultaat te merken, had deze maand een zeer nette cyclus van 4 weken (voor het eerst sinds ik me kan herinneren).

Kan je je nog herinneren hoeveel behandelingen je collega heeft gehad? Dat vroeg ik me namelijk af, hoe lang door te gaan met zoiets. Is drie maanden reeel?



Groetjes

Hoi Tulpje,



Welkom op dit forum. Ik heb geen ervaring met acupunctuur en kan je helaas niet helpen.



Hoop wel voor je dat het iig gaat lukken.

Bedankt voor je welkom!

Ik hou jullie op de hoogte!



Groetjes