Ik krijg ergens in april de 4e keizersnede.
Daan is met spoed geboren Ivan redelijk gepland en Lynn ook. Bij Ivan en Lynn had ik zwangeschapscholestase de kans is dus groot dat ik het nu ook weer krijg.
Alle zwangerschappen zijn kort op elkaar. Elke keer binnen 2 jaar bevallen.
Oktober 2007
December 2008
Oktober 2010
En nu +/- april 2012
Heb dus veel last van littekenweefsel van alle operaties. Bij Lynn hadden ze al heel veel moeite en nu maak ik me dus heel erg zorgen over deze keizersnede. Iemand ervaring hoe het nu zou gaan?
Erwin is ook heel erg bang dat er wat met mij gebeurd :oops: Omdat deze zwangerschap heel erg snel na Lynn is en bang zijn dat er iets met het litteken gebeurd. Eigenlijk wil ik dat de kleine met 37 weken gehaald wordt. Kan je dat overleggen met je gyn? Mits natuurlijk de groei goed is.
Hey meis, als jij jouw zorgen uit bij de gyn. dan zal deze daar echt wel wat mee doen. Ik vind overigens dat jouw zorgen niet geheel onterecht zijn :hug: Ik ben geen arts, maar er wordt niet voor niets door artsen gezegd dat 3 sectio’s eigenlijk de max. is. Neemt niet weg dat er wel degelijk vrouwen zijn die 4 of zelfs 5 keer een sectio hebben gehad en nog gewoon vrolijk rondlopen Maar nogmaals, wij zijn geen artsen en ik denk dat je jouw zorgen, precies zoals je het hier vraagt, neer moet leggen bij je behandelend gynaecoloog :-* Je zult sowieso wel extra onder controle komen te staan en zodra je twijfelt of er iets rommelt > bellen > komen! En of ze met 37 weken halen, is ook aan je gyn. en hoe hij/zij hiermee omgaat :hug: :-* Sterkte meis en ik hoop dat je ondanks je zorgen toch wel kunt genieten van dit wonderlijke cadeautje :inlove: :-* :-* :-*
Geen ervaring mee maar als jij je zorgen maakt dan zullen ze toch wel naar je luisteren? nminste dat mag ik aannemen :roll: Groeit de palcenta in het litteken van je KS?
Kan me van je man ook wel voorstellen dat hij zich zorgen maakt, alleen maar extra reden om alles goed in de gaten te (laten) houden toch? En het lijkt me ook dat als de groei idd goed is van jullie zoon die 37 geen probleem moeten zijn!
Succes!
@janneke1981 wrote:
En het lijkt me ook dat als de groei idd goed is van jullie zoon die 37 geen probleem moeten zijn!
Dit heeft niet alleen met de groei te maken helaas. Er zijn steeds meer onderzoeken die uitwijzen dat kindjes die voor 38.5 weken met een keizersnede gehaald worden, een grotere kans hebben op longproblemen direct na de geboorte. Hier hebben wij dat gelukkig niet gehad met onze zoon die met 38 weken is gehaald, maar omdat steeds meer onderzoeken dit uitwijzen moet er voor veel artsen wel een directe reden zijn om een kindje te halen met een ks met 37 weken. Maar… als er dus een te groot risico is met scheuren van het litteken en dergelijke, dan zullen ze die longetjes als ondergeschikt zien neem ik aan hoor.
Kim, ik dacht ook altijd dat 3 de max was maar mijn gyn heeft er meerdere bij 1 vrouw gedaan.
Ik snap dat ze niet zomaar met 37 weken halen , heb 9 december de 20 week echo en dan zal ik mijn angsten maar ook die van Erwin voor leggen. (ben al erg blij dat mijn behandelend gyn ook de ks doet)
Ben erg blij met mijn cadeautje maar ook erg angstig voor de 4e keizersnede (blij dat er clips omkomen haha )
Oh meis, ik weet dat er vrouwen zijn die er meerdere gehad hebben, dat schreef ik daarom ook :-* Maar meestal raden ze het niet direct aan En wat ik al zei, leg je angsten inderdaad aan hem voor en maak duidelijk dat je echt goed onder extra controle wilt staan :thumbup: En ik snap je angst heel erg goed, die heb ik hier al met de 3e :-* :-* :hug: En hier gaat hub onder het mes komende zomer :thumbup: Hier ook echt klaar hoor :shifty: :-*
@Kimmie1976 wrote:
Oh meis, ik weet dat er vrouwen zijn die er meerdere gehad hebben, dat schreef ik daarom ook :-* Maar meestal raden ze het niet direct aan En wat ik al zei, leg je angsten inderdaad aan hem voor en maak duidelijk dat je echt goed onder extra controle wilt staan :thumbup: En ik snap je angst heel erg goed, die heb ik hier al met de 3e :-* :-* :hug: En hier gaat hub onder het mes komende zomer :thumbup: Hier ook echt klaar hoor :shifty: :-*
Ik vroeg het na Lynn of we nog voor een 4e kindje mochten (die vraag had hij al verwacht, hoezo hij kent me een beetje :mrgreen: )
Waarom bij jou niet gelijk ? je ligt dan toch onder het mes, scheelt je man weer.
Was er bij jou bij de ks van Joon al verklevingen door het litteken weefsel?
Nou, hub vindt sowieso dat het voor mij mooi geweest is en vindt het zijn beurt zogezegd :thumbup: :inlove: :inlove:
Toen ze Joon eruit gehaald hebben, hebben ze idd al verklevingen weggehaald die na Valentijn ontstaan waren :? Heb hier ook altijd behoorlijk wat last van littekenvorming helaas :thumbdown: Dat vind ik nu ook best eng, maar alles ziet er tot nu toe nog steeds goed uit :thumbup: Maar heb ook wel op mijn hart gedrukt gekregen dat ik zodra ik gerommel voel, dat ik moet bellen en komen! Dan is het gelijk CTG en ik mag absoluut geen weeën krijgen! Geen idee hoe ze dat zouden oplossen als het bij wijze van spreken van NU zou gebeuren, maar de kans op scheuren is te groot.
@Kimmie1976 wrote:
maar er wordt niet voor niets door artsen gezegd dat 3 sectio’s eigenlijk de max. is
Toen bij onze 2e bleek dat ik weer een KS zou krijgen (oudste is na inleiding uiteindelijk KS geboren), en ik aan mijn gyn vroeg hoevaak je eigenlijk een KS mocht ‘hebben’, zei hij dat (zolang je geen weeën had) wel 4 of 5 keer een KS kan krijgen.
Maar kan me je zorgen wel voorstellen hoor! :hug:
@Kimmie1976 wrote:
@janneke1981 wrote:En het lijkt me ook dat als de groei idd goed is van jullie zoon die 37 geen probleem moeten zijn!
Dit heeft niet alleen met de groei te maken helaas. Er zijn steeds meer onderzoeken die uitwijzen dat kindjes die voor 38.5 weken met een keizersnede gehaald worden, een grotere kans hebben op longproblemen direct na de geboorte. Hier hebben wij dat gelukkig niet gehad met onze zoon die met 38 weken is gehaald, maar omdat steeds meer onderzoeken dit uitwijzen moet er voor veel artsen wel een directe reden zijn om een kindje te halen met een ks met 37 weken. Maar… als er dus een te groot risico is met scheuren van het litteken en dergelijke, dan zullen ze die longetjes als ondergeschikt zien neem ik aan hoor.
Hier is het inderdaad voortaan zelfs pas met KS op zijn vroegst met de 39 weken, dit ivm gezondheid baby.
Maar er valt altijd over te praten inderdaad lijkt mij Karin, vooral mbt jou situatie.
Ze kennen je voorgeschiedenis, en denken graag met je mee (ga ik even van uit).
Verder heb ik er geen ervaring mee, ja weet hetzelfde als wat Kim schrijft inderdaad.
Gewoon aan je GYN vragen meid :hug:
Karin: geen idee hoe het zit met aantal keizersnede’s mij zeiden ze iig dat het niet tevaak kon maar wat dan weer tevaak is :think:
en doen ze bij jou direct clips :think: mij hebben ze het afgeraden niet alleen omdat merendeel van de vrouwen er spijt van krijgen maar ook omdat de eierstokken opgezet zijn en als er dan clips opgezet worden je kans zou hebben dat bij het inkrimpen van alles de clips eraf kunnen vallen :think:
nu hoorde ik een kennis over dichtbranden dus ga ik daar over vragen en anders manlief naar het ziekenhuis schoppen
Ze doen idd bij mij clips maar als dat niet wil zullen ze het wel dicht branden.
Een meid die ik van een ander forum ken heeft 5x ks gehad.
Zonder problemen.
Mijn gyn deed er niet moeilijk over hij zei wel er zal meer littekenweefsel zitten maar dat moest geen problemen geven.
Maar hier word het pas gehaald met 39 weken eerder doen ze het echt niet dit ivm de groei en rijping idd van de longen.
Hoest nu verders met je?
op zich gaat het wel hoor, alleen extreem last van harde buiken zeker na 9,5 uur werken. Gelukkig werk ik nu maar 2,5 dag.
Ik zie opeens zoo op tegen de 4e ks maar morgen 20 week echo. Ga het toch maar overleggen met mijn gyn