Ben deze maand voor het eerst met ovulatietesten aan de gang geweest om te kijken wanneer ik nou eigenlijk m’n eisprong heb ( ben wat wisselend ongesteld ) en 5 dagen geleden had ik alleen een controlestreepje staan ( als je goed door de test heenkijkt, zie je wel een hele dunne teststreep staan ook ) en de 3 dagen daarna is de teststreep wel duidelijk,maar lichter dan de controlestreep… en nu is de teststreep verdwenen!
Volgens de handleiding zouden dit allemaal negatieve testen zijn, dus geen eisprong… maar vind het wel vreemd aangezien ik rond deze tijd wel de eisprong hoor te hebben :think:
Iemand anders ook deze ervaring met Matcare testen?
groetjes,
Louise
Louise,
Ik gebruik ze ook. Ze worden bij mij wel donkerder en dan ineens een vette streep ernaast. Maar ik heb ook weleens een dagje er tussen dat de streep ineens niet goed te zien is, en de volgende dag wel weer. Net of de test dan niet goed gewerkt heeft ofzo. Als ik denk dat het weleens zover zou kunnen zijn, doe ik 1 van clearblue (of gewoon nog 1 van matcare). Die van CB heb ik in huis voor de zekerheid, om er 2 weken mee te testen, vind ik te duur namelijk.
Maar het klopt wel dat je een beetje moet experimenteren met de testen van matcare. Ik test niet met ochtendurine, maar de keer erna (rond 10:00) en dat werkt altijd goed.
groeten Nienke
Nienke, dank je wel voor je reactie! Ik twijfel nu ff… neem aan dat nog een x een testje proberen onnodig is? wil eigenlijk wel m’n ei echt spotten, niet dat ik hem mis :? ik test niet heel erg regelmatig, maar wel iedere X zo rond de middag ( tussen 10-12 )
Voeg ff een foto van de tests toe, de linker is de eerst en de rechter is de laatste ( de laatste heeft wel een heeeel dun streepje als je goed kijkt, en duidelijker dan de 1e test die ik gedaan heb )
Vind het toch nog steeds vreemd :?
Ik had met Matcare net zulke resultaten, dus niet duidelijk even dikke strepen. Nu heb ik ze van Sensitest (goedkope dipstickjes) en die doen het voor mij goed. Als deze positief lijkt gooi ik er nog een Clearblue tegenaan… zodat ik het zeker weet… net als Nienke :mrgreen:
Het blijft een dure hobby en ik hoop nog eens een nieuwe hobby te vinden. Babykleertjes kopen bijvoorbeeld
lieke, ben blij dat ik niet de enige ben met deze resultaten :? bij matcare, gebruikte je toen de cassette’s of de dipsticks? anders volgende maand maar een ander soort proberen… de tests worden steeds lichter dus lijkt me dat de eisprong toch wel geweest is… en nu heb ik onwijs pijn in mijn buik dus misschien zit ongi eral aan te komen? wel heeeeel erg vroeg, dat is echt nog nooit geweest :?