Iemand een idee wat dit is?

Hoihoi,

Ik heb een vraagje. Zaterdag kreeg Anne jeuk aan de linkerkant achter haar oor zeg maar. Ze had 2 vlechtjes in en ik dacht dat het kwam doordat 1 vd vlechtjes haar irriteerde of zo. Echter, zondag had z enog jeuk en zag ik een paar buktjes. Als je haar afleide en ze er even niet aan dacht trok het rode en de bultjes weg. Nu is het weer terug, ook aan de andere kant maar niet zo erg. Het trekt richting haar gezicht.

Kan het waterpokken zijn? Of is het een voorbode van krentebaard?

Helaas hebben we alleen even een slecht fototoestel, hebben het goede oude verkocht en zitten te wachten tot het fototoestel dat we wilen in de winkel te koop is :? Dus geen goede foto. Maar wat er eventueel te zien is aan vlekjes, dat zit er ook echt.

Hopenlijk heeft iemand een idee, want als het krentebaard is ga ik morgenvroeg niet zwemmen met haar…is het iets anders dan ga ik wel zwemmen.

Alvast bedankt :-*

BTW dat wondje bij haar oog komt van het vallen, dus heeft niks met de vlekjes te maken.

Jammer dat niemand een idee heeft, tis dan ook moeilijk te zien op de foto. Ze ligt lekker te slapen, hopenlijk is het morgen weg of duidelijker wat het is.

Bedankt toch voor het lezen

Het lijkt een allergische reactie op iets (eten?wasmiddel?creme?). Niet typische bultjes als bij een 5e of 6e ziekte en zeker geen waterpokken of krentenbaard dat ziet er echt anders uit!

Zou het gewoon even afwachten en als het erger wordt of lang aanhoudt naar de huisarts.

Ben al twee keer komen kijken, want ben ook benieuwd wat het is… :think: :think:

zou het eczeem kunnen zijn?

Don’t shoot me… als het niet zo is.

Ik hoop dat je snel klaarheid krijgt.

liefs

Gerda

Mijn dochter heeft het op haar bovenlijfje gehad…

ging erg jeuken… en dan krabben… verschenen bultjes net zo als deze hier… en overdag was het weer weg…

Ik ben bij de dokter geweest met mijn dochter en het was 5e ziekte… Dokter gaf ook aan dat er al meer waren geweest die week en dat het heerst…

5e ziekte is een soort virus…

Als het jeukt… niet krabben of wrijven, maar mentholzalf of mentholgel gebruiken…

Bij mijn dochter hielp trouwens Zwitsal babylotion het best… vraag me niet waarom… al heb ik het idee dat het de verkoeling was :wink:

Beterschap!

Liefs,

Wishgirl

Vanmorgen maar even de huisarts gebeld omdat ik niet wil dat ik de kindjes van het zwemmen met iets zou besmetten waarvan ik niet weet wat. Dus ipv naar het zwembad te gaan gaan we om 9:50uur naar de huisarts. Ik denk niet echt dat het krentenbaard is, maar de vlekjes zijn duidelijker geworden dus ik wil wel weten wat het is. Als het niks besmettelijks is, kan ik de zwemles deze week nog inhalen.

Ik laat het straks wel weten :-*

Ik ben benieuwd!

Succes!!!

Liefs,

Wishgirl

Zoo, we zijn weer thuis. Het was volgens de huisarts enkel een irritatie van de huid (geen idee waardoor). Dus snel doorgefiets naar het zwembad en nog lekker gezwommen :mrgreen:

Bedankt voor jullie reacties :-*

Gelukkig maar!!!

Mocht je er nog iets opsmeren ter verlichting???

Liefs,

wishgirl

Heeft hij niks van gezegd en ik ben het in de ‘haast’ vergeten te vragen. Maar ze zit er nu niet meer aan, toen ze er wel aan krabte zei ik dat dat beter was van niet en hielden we een nat washandje ertegen, dat was oook al goed, dus hopenlijk werkt dat nog als ze weer krabt.

Mijn zoontje heeft dat ook regelmatig op zijn gezicht. Irritatie van zweet en zijn natte knuffel tijdens het slapen. Het trekt vanzelf weer weg.